پوست های ترکیبی به پوست هایی گفته می گردد که مخلوطی از پوست های چرب و خشک هستند

به گزارش مجله جهانگیر، در این پوست ها قسمت مرکزی صورت یعنی بینی و پیشانی ، چرب و در ناحیه گونه ها و فک ، پوست خشک به نظر می رسد. برای مراقبت از این نوع پوست ها باید حالتی از توازن را بین دو ناحیه ایجاد کرد. استفاده از مواد و محصولات مخصوص قسمت های چرب بر روی قسمت های خشک باعث ایجاد شرایط بدتری ، در نواحی گونه و دور چشم

پوست های ترکیبی به پوست هایی گفته می گردد که مخلوطی از پوست های چرب و خشک هستند

پوست های ترکیبی به پوست هایی گفته می شود که مخلوطی از پوست های چرب و خشک هستند

نویسنده : یزدان علیخانی مدرس و کارشناس زیبایی

در این پوست ها قسمت مرکزی صورت یعنی بینی و پیشانی ، چرب و در ناحیه گونه ها و فک ، پوست خشک به نظر می رسد. برای مراقبت از این نوع پوست ها باید حالتی از توازن را بین دو ناحیه ایجاد کرد. استفاده از مواد و محصولات مخصوص قسمت های چرب بر روی قسمت های خشک باعث ایجاد شرایط بدتری ، در نواحی گونه و دور چشم و فک که همان نواحی خشک هستند می شود. هنگام تمیز کردن بهتر است از موادی که مناسب قسمت های چرب هستند استفاده نشود. بهتر است از پاک نماینده های حاوی مرطوب نماینده یا محلول های مخصوص شستشوی صورت بهره ببرید. حالت فومی این پاک نماینده ها باعث می شود مواد پاک نماینده ،در قسمت های چرب پوست ، به راحتی ذرات چربی را پاک نمایند و در عین حال باعث از دست دادن آب در نواحی دیگر صورت مانند گونه ها و دور چشم نشود. بعد از پاک کردن ، از لایه بردار ضعیف بهره ببرید. این گونه لایه بردارها جوش های احتمالی ایجاد شده در نواحی بینی را کنترل می نمایند.

برای از بین بردن جوش های دانه سیاه ، از چسب های مخصوص این کار ، در نواحی مورد نظر بهره ببرید. بهتر است از این چسب ها به مدت 3 روز بهره ببرید و سپس آن را به هفته ای یک بار کاهش دهید. مرحله نهایی رسیدگی و مراقبت از پوست ، استفاده از مرطوب نماینده است. می توانید از محصولاتی که دارای خاصیت مات نمایندگی و برق گیری هستند بهره ببرید تا چربی حاصل در قسمت های چرب پوست شما را به خود بگیرید و بعلاوه باعث خشکی گونه و قسمت های دیگر پوست نشود.

5 توصیه برای پوست های ترکیبی

در قسمت های چرب پوست ، از اسکراپ استفاده نکنید. این کار باعث تحریک و فراوری بیشتر چربی در سطح پوست می شود.

قسمت های خشک را در روز فقط یک بار و قسمت های چرب را دو بار بشویید. این کار در خصوص استفاده از مرطوب نماینده ها درست بر عکس است. بعد از استفاده از چسب های بینی (مخصوص دانه های سیاه) کمی روغن بوته چای (TEA tree OLL) به بینی خود بزنید تا هم از قرمزی و التهاب پوست کم کنید و هم باکتری های سطح پوست را کاهش دهید.

هنگام استفاده از نرم نماینده های مو ، آنها را به خوبی آبکشی نمایید ، زیرا نفوذ مواد آن به منافذ پیشانی ، منافذ را بسته و باعث چرب تر شدن پوست می شود. کرم دور چشم را از قلم نیاندازید.

طرز تهیه ماسک مخصوص پوست های ترکیبی

ماسک گل سرخ برترین ماسک طبیعی برای پوست های ترکیبی است. برای تهیه این ماسک از مواد زیر استفاده نمایید :

مواد لازم : یک عدد گل رز ، یک قاشق چای خوری گلاب ،یک قاشق چای خوری ماست تازه ، یک قاشق چای خوری عسل

طرز تهیه : گلبرگ های گل رز را با آب بشویید. سپس چند دقیقه آن را در آب خیس کنید و بعد آنها را خرد نموده و درون یک کاسه بریزید. گلاب ، ماست و عسل را به آن اضافه کنید. به خوبی این مواد را با هم مخلوط نمایید و به مدت 5 دقیقه آن را روی صورت خود بگذارید. سپس با آب ولرم آن را بشویید. اثر ماسک را روی صورت خود ملاحضه فرمایید.

منبع: کوچه ما شماره 15.

منبع: راسخون
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1576

به "پوست های ترکیبی به پوست هایی گفته می گردد که مخلوطی از پوست های چرب و خشک هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوست های ترکیبی به پوست هایی گفته می گردد که مخلوطی از پوست های چرب و خشک هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید