50 درصد معیارهای رتبه بندی جدید دانشگاه ها پژوهشی است

به گزارش مجله جهانگیر، دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از این پس، فعالیت های پژوهشی و فناورانه در دانشگاه ها نقش اصلی را در ارزیابی رتبه دانشگاه ها خواهند داشت.

50 درصد معیارهای رتبه بندی جدید دانشگاه ها پژوهشی است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای دانشجویی انگلیس برای ایرانیان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

مسعود برومند دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، از اختصاص نیمی از شاخص های ارزیابی جدید دانشگاه ها به پژوهش اطلاع داد.

وی اظهارداشت: در نظام جدید ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه ها، بخش زیادی از معیارهای ارزیابی به پژوهش و فناوری اختصاص دارد و فعالیت های پژوهشی و فناورانه در دانشگاه ها نقش اصلی را در ارزیابی و معین رتبه دانشگاه ها خواهند داشت؛ به طوری که حداقل 50 درصد معیارها معطوف به مقوله پژوهش است.

برومند توضیح داد: علاوه بر این، در روش جدید ارزیابی ها، فعالیت های پژوهشی در ارزیابی رتبه موسسات پژوهشی بیشتر نمود خواهد شد.

وی اظهارامیدواری کرد: با این روش، در نظام ارزیابی جدید دانشگاه ها، پژوهش تقویت خواهد شد.

به گزارش فارس، به دلیل ایرادات نظام سطح بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، چندی پیش با دستور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری استفاده از این نظام کنار گذاشته شد و مقرر شد نظام جدید رتبه بندی دانشگاه ها جایگزین نظام سطح بندی گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 543

به "50 درصد معیارهای رتبه بندی جدید دانشگاه ها پژوهشی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 درصد معیارهای رتبه بندی جدید دانشگاه ها پژوهشی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید