15 روش ساده از بین بردن بوی زهم ماهی

به گزارش مجله جهانگیر، از بین بردن بوی زهم ماهی به خصوص برای افرادی که نسبت به بوی غذاها حساسیت بیشتری دارند، اهمیت زیادی دارد. اما شما چقدر با فوت و فن هایی برای از بین بردن بوی بد ماهی آشنا هستید؟ بهترین روش برای از بین بردن بوی ماهی سرخ شده در خانه چیست؟ برای از بین بردن بوی بد ماهی از فضای آشپزخانه و دست راهکاری دارید؟ آیا می دانید برای از بین بردن ماهی در فر و از بین بردن بوی زهم ماهی از ظرف و ظروف چه کار کنید؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله خبرنگاران می توانید با ترفندهای از بین بردن بوی زهم ماهی آشنا شوید. در انتهای مقاله می توانید با سوالات متداول در مورد بهترین روش رفع بوی بد ماهی آشنا شوید.

15 روش ساده از بین بردن بوی زهم ماهی

1- نشاسته ذرت، نمک و زردچوبه برای مزه دار کردن و از بین بردن بوی زهم ماهی

یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن بوی زهم ماهی استفاده از ترکیب نشاسته ذرت، نمک و زردچوبه است. استفاده از این ترکیب موجب می شود تا بوی ماهی در زمان پخت از بین برود. برای مزه دار کردن ماهی با ترکیب نشاسته ذرت، زردچوبه و نمک باید ماهی را یک ساعت در این ترکیب قرار دهید. سپس می توانید ماهی را با آب بشویید و ماهی را طبخ کنید. این ترکیب موجب از بین رفتن بوی بد ماهی می شود و طعم ماهی را بهتر می کند.

2- از بین بردن بوی بد ماهی با شیر

استفاده از شیر بهترین روش برطرف بوی ماهی قبل از پخت است. شیر به شدت در از بین بردن بوی بد ماهی مؤثر است. شما می توانید ماهی و غذای دریایی را در شیر بخوابانید. سپس ماهی را آب بکشید و آن را بپزید. با این روش ماهی بوی کمتری خواهد داشت و مزه بهتری به خود می گیرد.

اطلاع از آخرین مطالب مجذوب کننده و پرطرفدار

3- برطرف بوی بد ماهی با سرکه

یکی دیگر از ترفندهای از بین بردن بوی زهم ماهی استفاده از سرکه است. مطالعات نشان می دهد که سرکه خاصیت پاک کنندگی و بو زدایی دارد و می توانید تا 50 درصد بوی بد ماهی را از بین ببرد. برای از بین بردن بوی زهم ماهی با سرکه باید ماهی را برای 5 دقیقه داخل سرکه قرار دهید. سپس ماهی را آب بکشید و سپس می توانید آن را سرخ کنید.

4- برطرف بوی بد ماهی با لیمو

روش بعدی برای از بین بردن بوی زهم ماهی استفاده از لیمو است. لیمو همانند سرکه بوی بد موجود در ماهی را خنثی می کند و بوی بهتری به ماهی می بخشد. از طرف دیگر اضافه کردن لیمو ترش موجب می شود ماهی شما بعد از پخت نیز طعم و مزه بیشتری به خود بگیرد. برای این کار باید ماهی را تمیز کنید و سپس اندازهی لیمو ترش به آن بیفزاید و بعد از چند دقیقه می توانید ماهی را سرخ کنید.

5- استفاده از شکر بهترین روش برطرف بوی ماهی قبل از پخت

یکی دیگر از روش های از بین بردن بوی زهم ماهی استفاده از شکر است. برای این کار باید اندازهی شکر روی ماهی بپاشید. سپس برای 5 دقیقه ماهی را به حال خود رها کنید. در پایان باید ماهی را با آب سرد آبکشی کنید و بعد آن را در فر قرار داده یا سرخ کنید.

6- برطرف بوی بد ماهی با زنجبیل

زنجبیل یک ماده مفید دیگر برای از بین بردن بوی بد ماهی قبل از پخت است. از طرف دیگر زنجبیل موجب می شود تا ماهی شما بعد از پخته شدن یا سرخ شدن طعم بهتری پیدا کند. زنجبیل موجب از بین بردن سموم و کاهش مواد آلرژی زا موجود در ماهی می شود و بوی بد آن را از بین می برد. برای این کار باید زنجبیل تازه یا خشک را در اندازه کوچک خرد کنید. سپس نیم ساعت قبل از پخت آن را روی ماهی بریزید تا طعم دار شود و بوی بد آن را از بین ببرد.

7- استفاده از نمک برای برطرف بوی بد ماهی

یک روش ساده و مؤثر دیگر برای از بین بردن بوی بد ماهی استفاده از نمک است. مالیدن اندازهی نمک روی پوست ماهی موجب می شود تا بوی ماهی تا اندازه زیادی از بین برود. می توانید کمی نمک روی ماهی بریزید و برای 5 دقیقه صبر کنید و بعد آن را آبکشی نمایید و برای پخت آماده کنید.

8- فوت و فن هایی برای از بین بردن بوی بد ماهی با خاکستر چوب

خاکستر چوب یک ماده بی نظیر درمانی و تمیز کننده است. شما می توانید از خاکستر چوب برای تمیز کردن ظروف و همچنین از بین بردن بوی زهم ماهی استفاده کنید. مالیدن اندازهی خاکستر چوب به ماهی موجب خارج شدن مخاط داخل ماهی می شود و بوی بد آن را برطرف می کند و یک روش برای خوش طعم کردن ماهی است.

در صورتی که به خاکستر چوب دسترسی ندارید می توانید از آب داغ برای از بین بردن بوی بد ماهی استفاده کنید. برای این کار باید اندازهی آب جوش روی ماهی بریزید. سپس با استفاده از فشار یک چاقوی تیز مخاط ماهی را خارج کنید.

9- استفاده از کره بادام زمینی بهترین روش برطرف بوی زهم ماهی قبل از پخت

روش بعدی برای برطرف بوی بد ماهی و خوش طعم کردن طعم ماهی استفاده از کره بادام زمینی است. این ترفند یک روش مزه دار کردن ماهی است که بوی بد ماهی را نیز برطرف می کند. برای این کار باید اندازهی کره بادام زمینی را داخل ماهیتابه بریزید سپس ماهی را در آن سرخ کنید. این کار موجب می شود تا کره بادام زمینی بوی بد ماهی را به خود جذب کند و مزه بهتری پیدا کند.

10- تمیز کردن ماهی برای برطرف بوی بد آن

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که بوی بد ماهی ناشی از چیست؟ معمولاً ماهی که کهنه باشد و یا درست تمیز نشود، بوی بدی دارد. بهترین روش برطرف بوی بد ماهی این است که ماهی را تازه مصرف کنید و تا زمانی که تازه است شکم ماهی را به طور کامل تخلیه و تمیز کنید. سپس ماهی را با آب فراوان بشویید و آن را برای پخت آماده نمایید.

11- خواباندن ماهی در ماست و آبلیمو بهترین روش برای برطرف بوی بد ماهی

خواباندن ماهی در ترکیب ماست و آبلیمو یک روش مزه دار کردن ماهی است که ضمن طعم بخشیدن به آن بوی بد ماهی را برطرف می کند. برای این کار باید ماهی را در ترکیب ماست و آبلیمو قرار دهید و یک پلاستیک روی آن بکشید و برای 30 تا 60 دقیقه در یخچال قرار دهید.

12- از بین بردن بوی بد ماهی با سیر

اضافه کردن سیر به ماهی موجب می شود تا هم ماهی شما عطر و طعم بهتری پیدا کند و هم بوی ماهی از بین برود. برای این کار می توانید دو حبه سیر را پوست بکنید و ریز کنید و روی ماهی بریزید. اضافه کردن سیر به روغنی که قرار است ماهی را در آن سرخ کنید نیز روش مؤثری برای از بین بردن بوی آن است.

13- از بین بردن بوی بد ماهی با پیاز

روش دیگری که می توانید برای از بین بردن بوی بد ماهی استفاده کنید، اضافه کردن پیاز خام به ماهی است. برای این کار بهتر است پیاز را خرد کنید. سپس آن را به روغنی که قرار است ماهی را در آن سرخ کنید اضافه نمایید. این کار هم طعم بهتری به ماهی می بخشد و هم بوی بد ماهی را برطرف می کند.

14- برطرف بوی بد ماهی با ترکیب سیر، پیاز، جعفری، گشنیز و آبلیمو

راهکار دیگری که می توانید برای برطرف کردن بوی بد ماهی و خوش طعم کردن ماهی استفاده کنید، استفاده از ترکیب سیر خام، پیاز خام، جعفری و گشنیز با آبلیموی تازه است. می توانید همه مواد را با هم ترکیب کنید و سپس ماهی را به سس آغشته کنید و آن را بخارپز یا سرخ کنید.

15- از بین بردن بوی بد ماهی با زردچوبه

ادویه زردچوبه یکی از روش های مؤثر برای طعم دار کردن ماهی و از بین بردن بوی بد ماهی است. برای این کار می توانید نیم ساعت قبل از پخت ماهی اندازهی زردچوبه روی ماهی بریزید. سپس یک دستکش بپوشید و زردچوبه را روی تمام سطح ماهی پخش کنید. در پایان نیز ماهی را با آب سرد بشویید.

فوت و فن هایی برای از بین بردن بوی بد ماهی از ظروف و فضای خانه

برای از بین بردن بوی بد ماهی در خانه درب و پنجره ها را در زمان پخت یا سرخ کردن ماهی باز بگذارید.

در زمان پخت یا سرخ کردن ماهی حتماً هود را روشن کنید.

برای از بین بردن بوی بد ماهی از ظروف به سرعت آن را با آب و شوینده مناسب بشویید.

برای از بین بردن بوی ماهی از سینک می توانید سینک را با اسکاچ و مایع ظرفشویی و سرکه و آبلیمو بشویید.

برای از بین بردن بوی ماهی از محیط خانه و آشپزخانه می توانید کمی اسفند دود کنید.

روشن کردن شمع معطر روش مؤثری برای از بین بردن بوی ماهی از فضای خانه است.

برای از بین بردن بوی ماهی از دست ها می توانید دست هایتان را با ترکیب آبلیمو و نمک ماساژ دهید و سپس بشویید.

برای از بین بردن بوی بد ماهی از ظروف می توانید از ترکیب آب سرد با پودر خردل استفاده کنید.

روش بعدی برای از بین بردن بوی بد ماهی از دست شستن دست ها با سرکه است.

برای از بین بردن بوی ماهی از لباس می توانید لباس خود را با ترکیب اندازهی نوشابه و مایع لباسشویی بشویید.

خلاصه کلام اینکه برای از بین بردن بوی بد ماهی روش های مختلفی استفاده می شود. شما می توانید به سادگی با اضافه کردن کمی سرکه، آبلیمو و سبزیجات معطر به ماهی و همچنین تمیز کردن ماهی و شستن اصولی آن به سادگی از شر بوی بد ماهی خلاص شوید. از طرف دیگر برای از بین بردن بوی ماهی از دست ها نیز می توانید دستان خود را با ترکیب آبلیمو و نمک و یا اندازهی سرکه بشویید.

سوالات متداول

بهترین روش برطرف بوی بد ماهی چیست؟

بهترین روش برطرف بوی بد ماهی استفاده از آبلیمو، سرکه، زنجبیل، سیر و انواع سبزیجات است.

از بین بردن بوی زهم ماهی با شیر چگونه است؟

شما می توانید ماهی و غذاهای دریایی را در شیر بخوابانید. سپس ماهی را آب بکشید و آن را بپزید.

چطور ماهی را خوش طعم کنیم؟

خواباندن ماهی در ترکیب ماست و آبلیمو یک روش مزه دار کردن ماهی است که ضمن طعم بخشیدن به آن بوی بد ماهی را برطرف می کند.

نوشته های مرتبط

بهترین روش های پاک کردن و رگ گیری میگو

روش های تشخیص میگو سالم و تازه

9 مورد از بهترین غذاهای مقوی در رژیم غذایی کودک

انواع روش ها و نحوه تمیز کردن سیرابی در منزل با جوش شیرین، آسپرین و …

منبع: افق کوروش
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1744

به "15 روش ساده از بین بردن بوی زهم ماهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 روش ساده از بین بردن بوی زهم ماهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید