طرز تهیه شیرینی کشمشی

به گزارش مجله جهانگیر، چیزی که ما واقعاً در مورد شیرینی کشمشی دوست داریم، خاطره انگیز بودن آن است. زمانی که تنوع شیرینی ها پایین بود، تعداد انگشت شماری از شیرینی ها مانند شیرینی کشمشی در هر مراسمی سرو می شدند. اما در حال حاضر، این شیرینی یا طرفداران دوآتیشه خود را دارد یا اینکه برخی افراد به شدت از آن متنفر هستند!

طرز تهیه شیرینی کشمشی

نمی توانیم بگوییم که شیرینی کشمشی را همه را دوست دارند اما می توانیم توصیه کنیم که یکبار هم که شده آن را در خانه درست کنید. شاید با تهیه شیرینی کشمشی خانگی، نظرتان به کلی عوض شود. با وبلاگ خبرنگاران همراه باشید.

شیرینی کشمشی به سبک ایرانی

این شیرینی خوشمزه و لطیف برای سال نو ایرانی یا هر زمان دیگری از سال مناسب است. شیرینی کشمشی در لبه ها ترد و در مرکز خود نرم هستند و برای یک میان وعده یا دسر مناسب خواهند بود. شیرینی کشمشی در کوتاه ترین زمان آماده می شود. این ماده غذایی خوشمزه، یک شیرینی سنتی ایرانی است که برای بسیاری از ایرانیان پر از خاطره است. شیرینی کشمشی برای ایرانیان پر از داستان است. در دورهمی ها، در عروسی ها و حتی در مراسم عزا هم شیرینی های کشمشی وجود دارند.

شیرینی کشمشی به معنی شیرینی هایی است که کشمش دارند و این لقمه های کوچک و خوشمزه دقیقاً تکه ای از بهشت هستند. این شیرینی خوشمزه را می توان به همراه چایی در یک عصرانه عاشقانه نوش جان کرد. شیرینی کشمشی ایرانی نرم و شیرین است و به هیچ وجه سفت و حجیم نیست. این شیرینی بیش از حد شیرین نبوده و فقط شیرینی ملایمی دارد زیرا بیشتر طعم شیرین آن از کشمش می آید. این شیرینی های کشمشی همچنین نیازی به زمان سرد شدن در یخچال ندارند و می توانند بلافاصله سرو شوند.

دستور پخت شیرینی کشمشی

طرز تهیه شیرینی کشمشی یک دستور بسیار ساده است و به زمانی برای سرد شدن نیاز ندارید، به این معنا که می توانید آن را در کمترین زمان نوش جان کنید.

مواد اولیه شیرینی کشمشی عبارتند از:

  • 2 فنجان (260 گرم) آرد
  • 2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • 4/3 فنجان (170 گرم) کره
  • 1 فنجان (205 گرم) شکر
  • 1 عدد تخم مرغ
  • 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل خالص
  • 3 تا 4 قاشق غذاخوری شیر
  • کشمش تیره 1 فنجان (125 گرم)

این یک طزز تهیه شیرینی کشمشی کاملاً مستقیم است، با مخلوط کردن کره و شکر در یک کاسه شروع کنید، تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کرده و سپس آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کنید و هم بزنید تا یک خمیر نرم و یکدستی داشته باشید. کره و شکر را در یک کاسه بزرگی مخلوط کنید. کشمش ها را داخل خمیر بریزید و مطمئن شوید که به طور مساوی توزیع شده اند.

خمیرها را روی یک سینی فر آماده بریزید. هر شیرینی باید به مقدار یک قاشق غذاخوری باشد. به مدت 12 تا 14 دقیقه خمیرها را در فر بپزید تا لبه هایشان قهوه ای طلایی شوند. بگذارید شیرینی ها به مدت پنج دقیقه خنک شوند. وقتی خنک شدند، آن ها را نوش جان کنید و از طعمشان لذت ببرید.

نوع کشمش مورد استفاده در شیرینی کشمشی

حالا از چه نوع کشمشی استفاده کنیم؟ انواع کشمش مورد استفاده در شیرینی های کشمشی نیز می توانند متفاوت باشند. اگرچه می توان از کشمش تیره در این شیرینی ها استفاده کرد اما شما می توانید از کشمش طلایی نیز استفاده کنید. هر دو کشمش تیره و طلایی انگور بدون دانه خشک شده اند. تفاوت این است که کشمش های تیره با آفتاب خشک می شوند و این ظاهر تیره و چروکیده ای به آن ها می دهد.

در حالی که کشمش های طلایی ابتدا با دی اکسید گوگرد تهیه می شوند تا از تیره شدن آن ها جلوگیری شود و سپس در هوا خشک شده تا رنگ زرد طلایی به خود بگیرند. کشمش دارای قند بالایی بوده و منبع خوبی از ویتامین و آهن است. به دلیل محتوای قند بالا، رطوبت خود را حفظ می کنند که باعث می شوند شیرینی کشمشی برای چند روز نرم بماند.

مواد مغذی شیرینی کشمشی

کشمش منبع خوبی از انرژی است و می تواند برای دستگاه گوارش، سلامت استخوان ها و حتی تقویت چشم مفید باشد. شیرینی کشمشی حاوی مقادیر بالایی چربی اشباع شده است و ممکن است قند زیادی داشته باشد، بنابراین هر کسی که مسائل مربوط به دیابت دارد باید از خوردن این شیرینی خودداری کند.

مواد مغذی شیرینی کشمشی طبق جدول زیر است:

ارزش غذاییمقدار در 100 گرم
کالری393
کل چربی15.6 گرم
چربی اشباع8.6 گرم
کلسترول83 میلی گرم
سدیم109 میلی گرم
پتاسیم162 میلی گرم
کل کربوهیدرات ها60.7 گرم
فیبر رژیمی1.2 گرم
پروتئین4.7 گرم
شکر39.2 گرم

انواع شیرینی کشمشی

شیرینی کشمش جو دوسر اغلب مورد علاقه همه هستند زیرا به راحتی تهیه می شوند و طعم آن ها برای بزرگسالان و بچه ها مجذوب کننده است. شیرینی های تهیه شده از کشمش و جو دوسر قدیمی از غلات شش دانه ای استفاده می کنند. آن ها دارای کشمش طلایی و گردوی درشت خرد شده نیز هستند.

خمیر آماده شده را بر روی کاغذهای موم شده می ریزند و حداقل شش ساعت قبل از پخت، آن را در یخچال قرار می دهند. تغییر دستور اصلی می تواند برای ایجاد شیرینی های کشمشی همراه با جو دوسر انجام شود. تغییرات شامل استفاده از شکر قهوه ای به جای شکر سفید و خنک کردن خمیر قبل از ریختن مواد بر روی ورق شیرینی یا بیرون آوردن شیرینی ها و قرار دادن کل ورق شیرینی در یخچال است. گردوی خُرد شده را نیز می توان به مخلوط اضافه کرد.

نوع دیگر، شیرینی های جو دوسر کشمشی، با افزودن گردوی درشت خرد شده به خمیر تهیه می شود. برخلاف شیرینی های کشمشی ضخیم، شیرینی های کشمشی مسطح قبل از پخت با ته لیوان فشرده می شوند.

انواع شیرینی کشمشی را می توان با خمیر نرم تری که شامل آرد، بیکینگ پودر و دارچین آسیاب شده است، تهیه کرد. کره، تخم مرغ و شیر را با مواد خشک مخلوط کرده و کشمش را در انتها اضافه کنید. شیرینی ها پخته می شوند تا لبه های آن ها قهوه ای طلایی شود. برای تهیه شیرینی های کشمشی، خوشه های کوچکی از کشمش را درست قبل از پخت به بالای شیرینی ها اضافه می کنند.

آجیل و میوه ها انتخاب های رایجی برای افزودن طعم به شیرینی های کشمشی هستند. عسل، بادام زمینی یا کره بادام زمینی نیز سایر افزودنی های متنوع برای این شیرینی های خوشمزه هستند. شیرینی های آناناس کشمشی با آناناس خرد شده طعم دار می شوند. کلوچه های کشمشی دارای گردوی خرد شده هستند و روی آن را با خامه کره قهوه ای تزیین می کنند.

شیرینی های سیب کشمشی، حاوی سس سیب هستند. پرکردن شیرینی های پر از کشمش با مخلوط کردن کشمش و آجیل در مخلوط کن، سپس افزودن شکر، آب و نشاسته ذرت و پختن آن مخلوط، تهیه می شود.

نکات مهم در تهیه شیرینی کشمشی

  • این شیرینی ها نیازی به زمان سرد شدن ندارند اما می توانید خمیر را زودتر از موعد درست کنید و حداکثر دو روز آن را در یخچال نگه دارید. برای پخت شیرینی ها، خمیر را به دمای اتاق برسانید و سپس مراحل پخت را ادامه دهید.
  • شیرینی های اضافی را در ظرفی محکم و در جای خشک و خنک تا سه روز نگهداری کنید. این شیرینی ها نیازی به یخچال ندارند.
  • از کره بدون نمک برای این دستور غذا استفاده کنید اما مارگارین نیز مؤثر است. استفاده از روغن گیاهی یا نارگیل را توصیه نمی کنیم زیرا باعث تغییر بافت و طعم این شیرینی ها می شود.
  • اگر می خواهید این شیرینی ها را با طعم زعفرانی تهیه کنید، قبل از افزودن آرد، دو قاشق چایخوری زعفران به خمیر اضافه کنید.
  • این شیرینی های کشمشی کمی پهن می شوند، بنابراین زمانی که آن ها را روی ورقه پخت می ریزید، بین آن ها فاصله بگذارید.

کلام آخر

شیرینی کشمشی به دلیل بافت نرم و عطر و طعم شیرینی که دارد، بسیار محبوب است. برای تهیه شیرینی های کشمشی به تخم مرغ، کره، کشمش، آرد، شکر و وانیل نیاز دارید. این شیرینی به سرعت آماده می شود و سپس تنها کاری که باید انجام داد این است که یک قاشق از خمیر را روی سینی فِر بریزید. شیرینی ها خیلی زود پخته می شوند تا زمانی که مرکز آنها هنوز نرم هستند اما لبه هایشان به رنگ قهوه ای طلایی در می آیند. شیرینی های کشمشی برای سال نو ایرانی (نوروز) مناسب هستند. اگر هر خانواده ایرانی دستور پخت شیرینی کشمشی را بداند، می تواند ساعت ها و روزهای خود را به نهایت تمام لذت بخش کنند.

دسته بندی مرتبط؛ خرید کلوچه

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1821

به "طرز تهیه شیرینی کشمشی" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه شیرینی کشمشی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی کشمشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید