گسترش همکاری ایران با مرکز تجارت بین الملل

به گزارش مجله جهانگیر، به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان توسعه تجارت، این تفاهم نامه در حاشیه برگزاری یازدهمین کنفرانس جهانی سازمان های توسعه تجارت (TPOs) در شهر مراکش، به امضای مجتبی خسروتاج رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و آرانچا گونزالس مدیر اجرایی مرکز تجارت بین الملل رسید.

گسترش همکاری ایران با مرکز تجارت بین الملل

این یادداشت تفاهم با هدف همکاری های مشترک در حوزه تدوین راهبرد ملی صادرات، مطالعه تطبیقی عملکرد و فعالیت های سازمان توسعه تجارت ایران با سازمان های مشابه در جهان، برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی کاربردی برای رایزنان بازرگانی ایران در بازارهای هدف، ظرفیت سازی بنگاه های کوچک و متوسط منتخب در حوزه تحلیل بازار و هوش تجاری و همچنین توسعه همکاری های مشترک اطلاع رسانی و آموزش تجاری منعقد شده است.

پیش بینی می گردد گسترش همکاری ایران با مرکز تجارت بین الملل (ITC) که نهاد تخصصی سازمان ملل برای همکاری های فنی با کشورهای در حال توسعه جهان در زمینه گسترش تجارت به شمار می رود، نقش موثری در شناخت از بازارهای جهانی کالا و خدمات و بهره گیری از تجربیات کشورهای پیروز در توسعه تجارت خارجی کشورمان ایفا نماید.

یازدهمین کنفرانس جهانی سازمان های توسعه تجارت کشورهای مختلف جهان با حضور بیش از 150 نماینده از سراسر جهان 4 و 5 آذرماه جاری در شهر مراکش برگزار گردید. در این گردهمایی مجتبی خسروتاج رئیس سازمان توسعه تجارت درباره موانع و راهکارهای ورود به زنجیره ارزش جهانی کالا و خدمات سخنرانی کرد.

وی همچنین در حاشیه این مراسم دیدارهای دو جانبه ای نیز به منظور توسعه روابط و آنالیز زمینه های همکاری های مشترک با روسای سازمان های توسعه تجارت کشورهای سوئیس، اسپانیا، کانادا، استرالیا و مالزی داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 220

به "گسترش همکاری ایران با مرکز تجارت بین الملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسترش همکاری ایران با مرکز تجارت بین الملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید