هزینه سفر به زوریخ چقدر است؟

به گزارش مجله جهانگیر، اگر در فکر سفر به زوریخ، بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر سوئیس هستید، در این مقاله می توانید درباره جزئیات هزینه سفر به این شهر بخوانید.

هزینه سفر به زوریخ چقدر است؟

با وجود زندگی شبانه پرشور، تعداد زیادی کافه و رستوران، زوریخ، این دنیا شهر تماشای همواره شاهد جنب و جوش و فعالیت است. زوریخ در کنار دریاچه ای زیبا در نزدیکی کوه واقع شده است و در فاصله نزدیک با چند شهر دیگر قرار گرفته است. شهری بین المللی است و پر از تحصیل نموده های خارجی و دانشجویانی که از سراسر دنیا به اینجا می آیند. اگر عاشق مراکز تاریخی شهرها هستید، باید بدانید که مرکز تاریخی زوریخ یکی از زیباترین ها است و در کنار یک دریاچه قرار گرفته است. نشستن در پارک ها و نوشیدن در کنار این دریاچه، یکی از برترین و لذت بخش ترین خاطرات شما از سفر به زوریخ را رقم خواهد زد. زوریخ بعلاوه شهری بسیار هنری و پر از هنر خیابانی و نمایشگاه ها است. با وجود گرانی این شهر که آن هم به خاطر بانک های مهمی است که در شهر وجود دارد، شهر زوریخ ارزش این را دارد که چند روزی را در آن اقامت داشته باشید. این مقاله هدایت است برای هزینه سفر به زوریخ که می تواند به شما در بودجه بندی سفر یاری کند. در ادامه این مطلب همراه با خبرنگاران باشید و درباره جزئیات هزینه سفر به زوریخ بخوانید.

هزینه اقامت در زوریخ

برای یک تخت در اتاقی 6 تخته در هاستل در حدود 50 فرانک برای هر شب باید هزینه کنید. ممکن است بتوانید اتاق خصوصی در هاستل به قیمت 90 فرانک بیابید اما معمولا هزینه اقامت در یک اتاق خصوصی بیش از 120 فرانک است. هاستل ها به طور معمول ارائه می دهد وای-فای و صبحانه رایگان ارائه می دهند.

قیمت یک شب اقامت در یک هتل مقرون به صرفه دو ستاره در یک اتاق دو تخته از حدود 90 فرانک آغاز می گردد. با این میزان هزینه هتل شما تنها دارای امکانات اولیه مانند سرویس بهداشتی اختصاصی، وای-فای رایگان و تلویزیون است. در Airbnb، اتاق در خانه های مشترک به قیمت حدود 20 فرانک برای هر شب پیدا می گردد. اجاره کل خانه به طور میانه از حدود 50 فرانک در هر شب آغاز می گردد.

مطمئنا با سرویس کوچ سرفینگ آشنایی دارید. با استفاده از آن می توانید در خانه های مردم محلی و به صورت رایگان اقامت داشته باشید. این روش یکی از برترین راه ها برای صرفه جویی در هزینه های سفر است. از آنجا که تعداد مسافرانی که از این سرویس استفاده می نمایند بسیار زیاد است، سعی کنید درخواست خود را از مدت ها قبل برای میزبان ارسال کنید.

هزینه خورد و خوراک در زوریخ

غذا در اینجا گران است. اگر در هاستل یا خانه ای که اقامت دارید، دسترسی به آشپزخانه وجود دارد و می خواهید خودتان برای تهیه غذا دست به کار شوید، انتظار می رود برای خرید مواد غذایی که شامل ماکارونی، سبزیجات، مرغ و دیگر مواد غذایی اصلی است، حدود 130 فرانک در هفته هزینه کنید. بعلاوه، سوپرمارکت ها وعده های غذایی آماده را به قیمت 5 تا 9 فرانک عرضه می نمایند. کافه ها مقرون به صرفه ترین گزینه برای تهیه غذا هستند، هزینه 9 تا 15 فرانکی برای یک ناهار ویژه در مقایسه با هزینه ای که در رستوران ها باید بپردازید ناچیز است، قیمت ناهار حدود 20 فرانک و شام تقریبا 40 فرانک است که شامل پیش غذا، غذای اصلی و نوشیدنی می گردد. اگر بیرون غذا می خورید، به طور میانگین بین 55 تا 75 فرانک در روز باید هزینه کنید.برای افرادی که مایل هستند بیشتر غدا را خودشان تهیه نمایندو گهگاه یک وعده بیرون بروند چیزی حدرد 20 فرانک هزینه روزانه خورد و خوراک می گردد.

گوشت در سوئیس یکی از مواد غذایی بسیار گران است. بیشتر شهروندان یا مهاجران سوئیسی مصرف گوشت خود را محدود می نماید، چرا که هزینه آن بسیار زیاد است. اگر به فکر پایین آوردن هزینه ها هستید، چند روزی را که در زوریخ اقامت دارید از خرید گوشت برای تهیه غذا یا سفارش غذاهای گوشتی اجتناب کنید.

چشیدن شکلات سوئیس را از قلم نیاندازید

با وجود چندین شعبه شکلات فروشی در سراسر شهر، بهتر است حتما به یکی از فروشگاه های اسپرونگلی (Sprungli) تماشا کنید. اگر خوش شانس باشید، می توانید به صورت رایگان و تنها با امتحان نمونه ها طعم دلچسب شکلات سوئیسی را بچشید.

هزینه حمل و نقل در زوریخ

یکی دیگر از چیزهایی که در زوریخ گران است، سفر کردن با تاکسی است و البته ضرورتی هم ندارد که برای جابه جایی از تاکسی بهره ببرید (حداقل هزینه کرایه یک تاکسی در زوریخ 6 فرانک و به ازای هر کیلومتر 3 فرانک). در عوض، اتوبوس، قطار یا ترامو برترین و مناسب ترین گزینه ها هستند و به این شکل می توانید میزان زیادی از بودجه خود را صرفه جویی کنید و در بخش های دیگر هزینه کنید. قیمت پاس یک روزه از 5 تا 34 فرانک بسته به اینکه چه تعداد منطقه از شهر را پوشش می دهد. یک بلیط برای 1 یا 2 منطقه 2.60 تا 4.30 فرانک قیمت دارد. بعلاوه اگر اهل دوچرخه سواری هستید، این وسیله نقلیه هم می تواند به میزان قابل توجهی برای صرفه جویی در هزینه ها به شما یاری کند. دوچرخه های شهری، دوچرخه های الکترونیکی و دوچرخه های مخصوص بچه ها را می توان به صورت رایگان اجاره کرد. هر فرد می تواند در تمام طول سال صرف داشتن کارتی معتبر و سپرده ای حداقل 20 فرانکی، دوچرخه خود را از هر یک از دو ایستگاه دوچرخه شمالی (موزه ملی سوئیس) یا ایستگاه دوچرخه جنوبی (Postbrücke) را انتخاب کند. این سرویس برای بازتماشامایندگان نیز قابل دسترسی است.

داشتن پاس زوریخ می تواند بسیار مفید باشد؛ با استفاده از آن امکان انتقال رایگان از فرودگاه و حمل و نقل محلی و بعلاوه ورودیه رایگان به تعدادی از موزه های زوریخ خواهید داشت. کارت 24 ساعته زوریخ 24 فرانک و 72 ساعته 48 فرانک هزینه دارد. کارت های گردشگری مانند همواره بسیار عالی هستند به خصوص اگر قصد دارید زمان زیادی را صرف گشت و گذار در شهر کنید و در هزینه ها صرفه جویی داشته باشید.

بازدید از جاذبه های زوریخ

برای آشنایی بیشتر با شهر و یادگیری در خصوص تاریخ آن، حتما در یک تور پیاده روی رایگان شرکت کنید و برای این کار می توانید از شرکت FREE WALK ZURICH بهره ببرید. اگر معماری و تاریخ را دوست دارید، قطعا این تورها را از دست ندهید.

بازدید از موزه ملی سوئیس، اگر از عاشقان تاریخ هستید، این موزه ملی سوئیس شما را به برترین شکل با تاریخ این کشور آشنا می سازد. نمایشگاه ها هم بزرگ هستند. پذیرش موزه 10 فرانک است و روزانه (به استثنای دوشنبه) از 10 صبح تا 5 بعدازظهر با ساعت های بیشتر در روزهای پنج شنبه باز است.

برای تجربه ای منحصربه فرد در شهر، تور دریاچه زوریخ را از قلم نیاندازید. شما می توانید این تور را به قیمت 10 فرانک رزرو کنید.

زوریخ یک باغ وحش دارد که به عنوان یکی از برترین ها در نوع خود در اروپا شناخته شده است. در این باغ وحش بیش از 2000 حیوان نگهداری می گردد. برای بازدید از اینجا به راحتی می توانید یک نصف روز را وفت بگذارید. باغ وحش روزانه از 9 صبح تا 6 بعدازظهر باز است (با ساعات کمتر در زمستان). ورودی این باغ وحش 26 فرانک است.

فلامسربرگ (Flumserberg) نزدیک ترین پیست اسکی بزرگ به زوریخ است که محبوبیت بسیار زیادی دارد و هم برای افراد مبتدی و هم حرفه ای ها مناسب است. هزینه روزانه 58 تا 65 فرانک است.

بودجه پیشنهادی روزانه

110 تا 170 دلار آمریکا

توجه داشته باشید این یک بودجه پیشنهادی است؛ با در نظر گرفتن اینکه شما در هاستل اقامت دارید، غذای مناسب و کم بخورید، بیشتر غذا ها را خودتان تهیه کنید و از حمل و نقل عمومی بهره ببرید، تخمین زده شده است.

منبع: کجارو / nomadicmatt.com
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1717

به "هزینه سفر به زوریخ چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به زوریخ چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید