گردشگری دریایی به نقشه راه و تعامل و هماهنگی در همه سطوح احتیاج دارد

به گزارش مجله جهانگیر، ایسنا/ براساس سخنان معاون گردشگری کشور، گردشگری دریایی به نقشه راه و تعامل و هماهنگی در همه سطوح احتیاج دارد.

گردشگری دریایی به نقشه راه و تعامل و هماهنگی در همه سطوح احتیاج دارد

علی اصغر شالبافیان در نشست تخصصی توسعه گردشگری دریایی گفت: در فرآیند توسعه گردشگری دریایی اگر زمان زیادی را صرف تهیه سندنویسی و تقویت اسناد بالادستی کنیم، از پشتیبانی و حمایت فعالیت بخش خصوصی جا می مانیم.

او اضافه نمود: اگرچه دارا بودن نقشه راه فعالیت در قالب سند همکاری توسعه گردشگری الزامی است، اما در ساختار پیچیده اداری نباید به یک باره در جست وجوی راه چاره مورد نظر بود، بلکه احتیاج است همزمان که اقدامات زیربنایی اداری لازم پیش می رود، اقدامات اجرایی نیز با هدف ایجاد پویایی در حوزه گردشگری دریایی به جریان افتد.

شالبافیان بعلاوه گفت: طبق نظرات و آنالیز شرایط فعالیت بخش خصوصی در بستر گردشگری دریایی، دلیل کاهش انگیزه فعالان این حوزه در بخش سرمایه گذاری و حمایت از پروژه های مربوطه در حال آنالیز است. در تعامل با بخش خصوصی گردشگری دریایی و پیشبرد اقدامات اجرایی هر چند کوچک و موردی، انگیزه فعالیت در این زمینه را افزایش خواهیم داد.

معاون گردشگری در ادامه به اهمیت موضوع گردشگری دریایی اشاره نمود و یادآور شد: علاوه بر اینکه یکی از اولویت های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در زمینه توسعه گردشگری کشور، رونق و شکوفایی گردشگری دریایی بشمار می آید، در سند تحول دولت نیز در دو بخش به موضوع تحول دریامحور و تحول گردشگری دریایی اشاره شده است.

او با بیان اینکه گردشگری دریایی بیش از هر چیز به تعامل و هماهنگی در سطوح مختلف احتیاج دارد، اضافه نمود: در حال حاضر هماهنگی در سه سطح ملی، با دستگاه های مختلف و بعلاوه در ردیف بخش های غیردولتی و آن دسته از افرادی که در این حوزه نقش آفرین هستند، وجود دارد.

او به یکی دیگر از احتیاجهای ضروری این بخش اشاره نمود و گفت: ما به یک نقشه راه و احصای محورهای اصلی همکاری در راستای برنامه محور شدن بخش گردشگری دریایی احتیاج داریم که این مهم در همکاری مستمر دو بخش خصوصی و دولتی محقق خواهد شد.

شالبافیان با اشاره به سفر اخیر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان هرمزگان و اهمیت موضوع رونق گردشگری دریایی در کشور اعلام کرد: هم در استانهای شمالی و هم در استانهای جنوبی تاکید و برنامه جدی برای توسعه گردشگری داریم و در این راستا به نقشه راه و محورهای همکاری با سایر سازمان ها و بخش های خصوصی احتیاج است.

در این نشست هر یک از نمایندگان نهادهای فرابخشی، فعالان گردشگری و سرمایه گذاران این حوزه با تشریح موقعیت ها، چالش ها، تهدیدها و فرصت های موجود به بیان برنامه های سازمانی مرتبط با توسعه گردشگری دریایی پرداختند.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1681

به "گردشگری دریایی به نقشه راه و تعامل و هماهنگی در همه سطوح احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری دریایی به نقشه راه و تعامل و هماهنگی در همه سطوح احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید