افزایش نرخ هتل ها در روزهای آینده

به گزارش مجله جهانگیر، رییس جامعه هتلداران ایران با اشاره به افزایش نرخ هتل ها در روزهای آینده، از احتمال ارزی شدن کرایه اتاق برای مسافران خارجی اطلاع داد.

افزایش نرخ هتل ها در روزهای آینده

جمشید حمزه زاده، رییس جامعه هتلداران ایران، نشست هیئت مدیره جامعه حرفه ای هتلداران با اشاره به ابلاغ بخشنامه مربوط به نرخ هتل ها در روزهای آینده، از افزایش نرخ ها مطابق فرایند سالانه اطلاع داد. وی با اشاره به توافق جامعه حرفه ای هتلداران ایران درباره ارزی شدن نرخ هتل ها برای مسافران خارجی، از پیگیری معافیت مالیات بر ارزش افزوده هتل های چهار و پنج ستاره نیز اطلاع داد و گفت:

هتل های یک تا سه ستاره و سایر مراکز اقامتی، مشمول معافیت مالیات ارزش افزوده شده اند که از تاریخ 12 دی ماه سال جاری اجرایی خواهد شد.

حمزه زاده خسارات هتل ها را در دوران کرونا بی سابقه دانست و به پیگیری ها به منظور دریافت معافیت مالیات صددرصد برای سال های 1398، 1399 و 1400 اشاره نمود و گفت:

موضوع را در قالب نامه با رییس مجلس مطرح می کنیم. خوشبختانه با توجه به تعامل خوبی که با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داریم، از ظرفیت های ایشان برای پیگیری مسائل مربوط به صنعت هتلداری در مجلس استفاده های زیادی خواهیم کرد. آقای مهندس ضرغامی با توجه به نفوذ، تجربه و ارتباط هایی که دارد، بسیار می تواند یاری کند.

رییس جامعه هتلداران با اشاره به واکسیناسیون 90 درصد کارکنان هتل های کشور، پیش بینی کرد تا یک هفته آینده مابقی کارکنان هم واکسن بزنند. بنا بر گفته وی سیاست بیشتر هتل ها این است که چنانچه کارکنانی به هر دلیل از واکسینه شدن اجتناب نمایند، عذرشان خواسته گردد. جمشید حمزه زاده بعلاوه به تغییر مقررات پذیرش مسافر و مشتری در رستوران و هتل اشاره نمود و گفت:

مقرر شد رستوران ها و هتل ها از این پس به ازای هر چهار متر مکعب چه در اتاق و چه در تالار عروسی و چه در رستوران، پذیرای یک نفر یا یک خانواده باشند. این بخشنامه روزهای آینده از سوی وزارت بهداشت ابلاغ و به نوعی محدودیت اتاق ها برداشته خواهد شد.

شایان ذکر است که هتل ها به صورت سالانه در مهرماه نرخ ها را متناسب با تورم افزایش می دهند که این این نرخ ها برای اعتبار یک ساله دارد. در مهرماه 99 جامعه هتلداران نرخ اقامت را تا 30 درصد افزایش داد؛ این موضوع در حالی بود که تحت تاثیر کرونا و تورم، معیشت یارای اقامت در هتل ها را نداشت و به گفته هتلدارن درصد اقامت در این اماکن به زیر 10 درصد رسیده بود؛ گرچه رییس جامعه هتلداران ایران دلیل عدم مراجعه مردم به هتل ها را نه مسائل مالی، بلکه وجود بعضی محدودیت ها در هتل می داند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1746

به "افزایش نرخ هتل ها در روزهای آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نرخ هتل ها در روزهای آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید