بازار شناور پتا کلمبو، عکس

به گزارش مجله جهانگیر، کشور سریلانکا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بازار شناور پتا کلمبو یکی از جذاب ترین بازارهای شناور در پایتخت این کشور به شمار می رود. اگر شما برنامه ای برای سفر به سریلانکا و تماشای زیبایی های این کشور علی الخصوص پایتخت آن را دارید، مطمئنا باید بازدید از Pettah Floating Market بخش مهمی از سفر شما باشد.

بازار شناور پتا کلمبو، عکس

از سفر با تور سریلانکا ارزان به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

چرا بازدید از بازار شناور پتا کلمبو پیشنهاد می گردد؟

بازار شناور پتا کلمبو یکی از نقاط بسیار زیبا و دیدنی شهر کلمبو بوده و از لحاظ مالی نیز نقش مهمی در این شهر دارد.

جدا از تماشای محیط زیبای بازار، در این مکان می توانید سوغاتی های جالبی تهیه کنید.

بازار شناور پتا نمونه بارزی از سرعت تغییر و تحولات در توسعه شهر کلمبو به شمار می رود.

تاریخچه بازار شناور پتا کلمبو

کانالی که زمانی به عنوان مکانی برای تخلیه فاضلاب صنعتی مورد استفاده قرار می گرفت، چند سال پیش با همکاری نیروی دریایی ارتش سریلانکا و اداره توسعه شهری کلمبو و با هزینه 150 میلیون روپیه سریلانکا کاملا پاکسازی و به یکی از بهترین و جذاب ترین نقاط این شهر تبدیل شد.

در اواخر دهه 90 قرن بیستم میلادی، منطقه ای که امروزه بازار شناور پتا در آن واقع شده، یکی از خطرناک ترین نقاط شهر محسوب می شد. اما با کوشش های اجرا شده، در 25 آگوست سال 2014 میلادی، این بازار رسما توسط وزیر بهداشت و سلامت کشور سریلانکا افتتاح شد. یکی از اهداف اصلی افتتاح این بازار، ساماندهی به فروشندگان خیابانی به ویژه در مناطق پر رفت و آمد مثل منطقه پتا بود. جایی که فعالیت آنها در پیاده روها باعث عبور و مرور عابران پیاده از خیابان ها می شد. با این حال، اقدام موثری همچون افتتاح بازار شناور پتا باعث افزایش گردشگران شهر کلمبو نیز شد.

آنچه در بازار شناور پتا کلمبو می توان دید

بازار شناور پتا کلمبو دارای 92 غرفه و مغازه ثابت به همراه چندین غرفه بر روی قایق هایی است که در دریاچه بیرا شناور هستند. این بازار که جزو جاهای گردشگری شهر کلمبو به شمار می رود، امکان خرید تولیدات محلی و همچنین صنایع دستی مردم شهر را فراهم آورده است. طیف گسترده اجناسی که در غرفه های بازار شناور پتا کلمبو وجود دارند، کار شما را برای انتخاب بهترین وسایل الکترونیکی، جواهرات، لباس، کفش، میوه، سبزی و سایر محصولات و لوازم مختلف سخت خواهد نمود.

در این بین، رستوران ها و کافه هایی نیز وجود دارد که عهده دار سرو بهترین و لذیذترین خوردنی ها و نوشیدنی ها به گردشگران بوده و لحظات ویژه ای برای آنها رقم می زنند. یکی از نکات جالب در خصوص بازار شناور پتا کلمبو لحظاتی است که آفتاب در این مکان غروب می نماید. اگر شما در امتداد دریاچه بایستید و غروب آفتاب را تماشا کنید، مطمئنا یکی از رمانتیک ترین و دل انگیزترین صحنه های عمر خود را خواهید دید.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از بازار شناور پتا کلمبو چه قدر است؟

ورود به بازار شناور پتا کلمبو رایگان است و برای بازدید از این بازار هیچ لزومی به پرداخت هزینه بلیط ورودیه وجود ندارد. در همین حال، کسانی که تجربه بازدید از جاهای دیدنی کلمبو را داشته اند، بر این باور هستند که مسافر این شهر باید حداقل 2 ساعت از زمان سفر خود را به گردش در بازار شناور پتا اختصاص دهد.

فصل مناسب برای بازدید از بازار شناور پتا کلمبو چه زمانی است؟

ماه های کم باران سال از اوایل زمستان تا اواسط بهار بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما خارجی کلمبو و سفر به این شهر برای بازدید از بازار شناور پتا به شمار می رود. در این ایام، رطوبت پایتخت سریلانکا بسیار کمتر از سایر اوقات سال بوده و فضای دلنشینی از لحاظ آب و هوایی در نقاط مختلف این شهر برقرار می گردد.

چگونه به بازار شناور پتا کلمبو برویم؟

در هر دو طرف غرب و شرق بازار شناور پتا کلمبو ورودی های مجزا وجود دارد و اما ورودی اصلی آن در ضلع غربی است. شما با استفاده از اتوبوس می توانید خودتان را به یکی از ایستگاه های پتا یا باستین ماواتا برسانید و وارد بازار شوید. البته ایستگاه متروی مارادانا نیز فاصله چندانی با بازار شناور پتا کلمبو نداشته و می توان با استفاده از مترو نیز به این بازار دسترسی داشت.

در نزدیکی بازار شناور پتا کلمبو از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

موزه آلمانی ها: 750 متر

پارک اکسل ورلد: 2.3 کیلومتر

ساحل گاله فیس: 2.5 کیلومتر

دریاچه بیرا: 2.6 کیلومتر

پارک ویهاراماهادوی: 3.3 کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی بازار شناور پتا کلمبو برای اقامت وجود دارد؟

هتل هیلتون کلمبو: 1.1 کیلومتر

هتل سیتی بدز: 1.5 کیلومتر

هتل کلمبو داون تاون: 1.5 کیلومتر

هتل اوپلنس کلمبو: 2.2 کیلومتر

هتل شانگری: 2.3 کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به بازار شناور پتا کلمبو هستند؟

رستوران سیریانی: 600 متر

رستوران نیو پالم لیف: 800 متر

رستوران گلدن کافه: 1.1 کیلومتر

رستوران گریز کیچن: 1.2 کیلومتر

رستوران بی بی: 1.2 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 932

به "بازار شناور پتا کلمبو، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار شناور پتا کلمبو، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید