کنگره آمریکا پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا را تحریم کرد

به گزارش مجله جهانگیر، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، کنگره آمریکا با تصویب قطعنامه ای به تحریم پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم 2 رای داد.

کنگره آمریکا پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا را تحریم کرد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

واشنگتن به همراه دو متحد خود در اروپا یعنی اوکراین و لهستان معتقد است که این پروژه سبب افزایش وابستگی اروپا به گاز روسیه و تقویت نفوذ مسکو درقاره سبز می گردد حال آنکه حامیان این پروژه آن را برای تامین گاز اروپا حیاتی و استراتژیک می دانند.

تحریم پروژه نورد استریم 2 که مخالفت اتحادیه اروپا را به همراه دارد شرکت هایی را هدف قرار می دهد که در ساخت خط لوله و ترانزیت گاز روسیه به اروپا مشارکت داشته باشند. خط لوله نورد استریم قرار است با دور زدن اوکراین و لهستان، گاز روسیه را به وسیله دریای بالتیک به اروپا منتقل کند.

لازم به ذکر است که مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته قطعنامه تحریم پروژه نورد استریم 2 را تصویب نموده بود. مجلس سنا نیز روز سه شنبه با 86 رای موافق در برابر 8 رای مخالف آن را تصویب کرد. این قطعنامه برای اجرایی شدن باید به تایید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برسد که از مخالفان سرسخت پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا است.

خط لوله گازی نورد استریم 2 حدود هشتاد درصد از مراحل ساخت خود را طی نموده و قرار است پایان امسال میلادی به بهره برداری برسد. به این ترتیب، آمریکا با تحریم نورد استریم 2 میخواهد با ایجاد مانع در مراحل پایانی آن از به پایان رسیدن این پروژه جلوگیری کند.

بهره برداری از این پروژه بزرگ سبب می گردد که میزان فروش گاز روسیه به آلمان تا میزان دو برابر افزایش پیدا کند؛ از همین رو آلمان مهم ترین کشور اروپایی است که از این پروژه بیش از دیگر کشورهای قاره سبز بهره مند می گردد.

آمریکا پیش از این آلمان را به دلیل خرید گاز از روسیه مورد سرزنش قرار داده بود. این در حالی است که اتحادیه اروپا و برلین با محکوم کردن رویکرد واشنگتن در این خصوص، تحریم شرکت های مشارکت نماینده در این پروژه را نوعی دخالت آشکار آمریکا در سیاست انرژی اروپا دانسته اند.

بر اساس تحریم های واشنگتن، دارایی شرکت هایی که در پروژه نورد استریم 2 همکاری نمایند در خاک آمریکا توقیف می گردد و ویزای کارکنان و کارفرمایان مرتبط با این پروژه نیز باطل خواهد شد.

یکی از مهمترین هدف های این تحریم ها شرکت آلسیز سوئیس است که با کشتی های بزرگ به صورت تخصصی در زمینه نصب خط لوله در عمق دریا فعالیت می نماید. شرکت گاز پروم روسیه برای تکمیل پروژه نورد استریم 2 با این شرکت سوئیسی همکاری نزدیکی دارد.

پروژه 10.5 میلیارد دلاری انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم 2 علاوه بر شرکت گازپروم روسیه، پنج سهامدار دیگر اروپایی دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 345

به "کنگره آمریکا پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنگره آمریکا پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید