تور هند: تقویت محور مسکو، دهلی نو حین دیدارپوتین و مودی و نگرانی های آمریکا

به گزارش مجله جهانگیر، رسانه ها با تمرکز به سفر آینده رئیس جمهور روسیه به دهلی نو و ملاقات با مقام های ارشد هند نوشتند که تقویت همکاری دفاعی در راس رایزنی های دوجانبه واقع شده است.

تور هند: تقویت محور مسکو، دهلی نو حین دیدارپوتین و مودی و نگرانی های آمریکا

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در آستانه ملاقات رئیس جمهور روسیه با نخست وزیر هند رسانه ها نوشتند که مسائل دفاعی تمرکز اصلی در این ملاقات خواهد بود.

به نوشته شماره یکشنبه وبگاه چاینا مورنیگ پست ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و نارندرا مودی، نخست وزیر هند در نشست سالانه سران خود در دهلی نو که روز دوشنبه خواهد بود، احتمالاً توافقات مربوط به انرژی، فضا و همکاری در قطب شمال و منطقه خاور دور در روسیه را علاوه بر مسائل نظامی آنالیز خواهند کرد.

وزرای دفاع و امور خارجه روسیه و هند نیز اولین نشست 2+2 خود را برگزار خواهند کرد. منابع هندی گفتند که سند همکاری نظامی-فنی برای دهه آینده در نشست روسیه منتشر خواهد شد. یوری اوشاکوف مشاور سیاست خارجی کرملین به خبرنگاران گفت: ما برای توسعه روابط با هند اهمیت زیادی قائل هستیم و اضافه کرد که قرار است بسته ای از قراردادها امضا گردد.

ایگور سچین، رئیس شرکت معظم انرژی روس نفت نیز بخشی از این هیات خواهد بود، زیرا توافقنامه های مهم انرژی روی میز واقع شده است. ملاقات پوتین و مودی اولین ملاقات آنها از نوامبر 2019 و دومین سفر رئیس جمهور روسیه به خارج از کشورش از زمان آغاز همه گیری کووید-19 است. او در ماه ژوئن در ژنو با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت وگو کرد.

سفر پوتین بعلاوه درست زمانی انجام می گردد که هند پنج سامانه موشکی اس-400 ساخت روسیه را در قراردادی 5.5 میلیارد دلاری تحویل می گیرد که احتمالاً آن را در معرض تحریم های ایالات متحده قرار می دهد.

این در حالی است که هند استقلال راهبردی خود را حفظ و به صراحت اعلام نموده است که از هر کشوری که صلاح بداند، تسلیحات خواهد خرید. عزم هند در خرید اس-400 روسیه با مخالفت های آمریکا روبرو شده و مقام های مختلف واشنگتن از زمان امضای این توافق، حتی دهلی نو را به تحریم تهدید کردند.

رسانه ها اخیرا از احتمال خرید این جنگنده نسل پنجم پنهانکار از سوی هند خبر دادند.قصد هند در خرید جنگنده تازه روسیه که چک میت نام دارد، مقابله با جنگنده های جی-20 ساخت چین است. به گفته تحلیلگران، قیمت این جنگنده پنهانکار روسیه ارزانتر از جنگنده نسل پنجم اف-35 ساخت آمریکاست. گفته می گردد بهای جنگنده چک میت بین 25 تا 30 میلیون دلار است.

ارتش های هند و چین از سال گذشته نیروهای نظامی زیادی را در مرز مستقر نموده اند. استقرار تشکیلات و نیروها در بخشهای دیگر نیز تقویت شده است. این در حالی است که اکنون مذاکرات بین دو طرف برای تنش زدایی در منطقه همچنان ادامه دارد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1673

به "تور هند: تقویت محور مسکو، دهلی نو حین دیدارپوتین و مودی و نگرانی های آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند: تقویت محور مسکو، دهلی نو حین دیدارپوتین و مودی و نگرانی های آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید