تور دهلی: خطر تحریم های آمریکا علیه هند به دلیل خرید اس 400

به گزارش مجله جهانگیر، یک نماینده ارشد مجلس هند اسم داشت، آمریکا بی شک قانون تحریم خود را علیه هند هم اعمال خواهد نمود زیرا انتظار می رود که اولین سری از سیستم دفاع موشکی اس-400 در ماه نوامبر به این کشور تحویل داده گردد.

تور دهلی: خطر تحریم های آمریکا علیه هند به دلیل خرید اس 400

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

سابرامانیان سوآمی، وزیر سابق و از اعضای مجلس هند هنگام شرکت در بحث تحولات اخیر روابط هند و آمریکا گفت: فردی که از تشکیلات آمریکایی با خبر است به من اطلاع داده که اسناد تحریم هند تهیه شده و در وزارت امور خارجه نگهداری می گردد و به محض رسیدن موشک اس-400، اعمال خواهد شد. به من گفته شده است که هیچ گونه چشم پوشی نسبت به ما و ترکیه در کار نخواهد بود.

نماینده حزب باهاریتیا جاناتا در مجلس هند گفت که آمریکا معتقد است که علیرغم تجاوز ارتش آزادی بخش خلق چین به لداخ کشمیر، هند به روابط دوجانبه اش با چین ادامه می دهد. وی اضافه نمود که با وجود تحریم ها از سوی آمریکا، دهلی نو نباید مسئله ای با واشنگتن داشته باشد.

آمریکا و هند در جریان سفر سه روزه نارندا مودی، نخست وزیر هند به آمریکا صحبتی درباره توافق 5.43 میلیارد دلاری هند با روسیه مطرح نکردند. در این سفر مودی جلساتی را با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا برگزار کرد.

هارش واردان شرینگلا، معاون وزیر خارجه هند اظهار کرد که مودی و بایدن درخصوص روابط دفاعی، به ویژه گزینه دو طرف که در پی پروژه های عملی جدیدی هستند که می تواند شتاب جدیدی به روابط دفاعی بدهد، گفت وگو کردند.

شرینگلا اضافه نمود: ما در حال عملیاتی کردن چهار توافق اساسی هستیم. گروه سیاست دفاعی قرار است به زودی در واشنگتن با مقامات آمریکایی دیدار کند. رئیس ستاد دفاع هم به آمریکا سفر می نماید.

در ماه مارس امسال، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از رهبران هند خواست تا از خرید تجهیزات نظامی از جمله موشک اس-400 روسی خودداری نمایند تا از سوی آمریکا تحریم نشوند. ماه گذشته، ونکاتش وارما، سفیر هند در روسیه تاکید نمود که دهلی نو این قرارداد را با توجه به نیازهای خاص دفاعی و امنیت ملی اجرا خواهد نمود. در اکتبر 2018، هند یک قرارداد 5.43 میلیارد دلاری را با روسیه برای خرید پنج سیستم اس-400 علیرغم اعتراض آمریکا، امضا کرد.

آمریکا در دسامبر 2020 تحریم هایی را درخصوص تحویل اولین موشک اس-400 روسی علیه ترکیه اعمال کرد. آمریکا ادعا کرد که موشک های اس-400 روسی تهدیدی برای جنگنده های اف-35 و سیستم های دفاعی ناتو است.

ایالات متحده، قانون کاتسا (مقابله با دشمنان آمریکا به وسیله تحریم ها) را به کشورهایی مثل چین و ترکیه برای خرید سلاح های پیشرفته روسی اعمال نموده است. رئیس پنتاگون به دهلی نو اعلام نموده که اگر قصد رهایی از تحریم ها را دارند، باید خرید موشک اس-400 را از روسیه متوقف نمایند.ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1571

به "تور دهلی: خطر تحریم های آمریکا علیه هند به دلیل خرید اس 400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دهلی: خطر تحریم های آمریکا علیه هند به دلیل خرید اس 400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید