چین عظیم ترین تهدید استراتژیک برای بریتانیاست

به گزارش مجله جهانگیر، ستاد ارتباطات (اطلاعاتی) دولت انگلیس ضمن هشدار نسبت به اینکه تیم های امنیت سایبری ماهانه با 60 رویداد جدی دست و پنجه نرم می نمایند، افشا کرد، چین عظیم ترین تهدید استراتژیکی است که بریتانیا با آن روبرو است.

چین عظیم ترین تهدید استراتژیک برای بریتانیاست

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نوشته روزنامه دیلی میل، جرمی فلمینگ، مدیر ستاد ارتباطات دولت انگلیس (GCHQ) پس از آنکه اطمینان داد حتی در صورت عدم دستیابی به یک توافق بریگزیت همکاری اطلاعاتی کشورش با اتحادیه اروپا تغییری نخواهد کرد، نسبت به تهدید چین هشدار داد.

وی هشدار داد، تامین نمایندگان واکسن کرونا و بیمارستان ها هدف هکرهای چینی هستند که قصد دارند از بلاتکلیفی ها و تردیدها نسبت به پاندمی کرونا و بریگزیت سوء استفاده نمایند.

ژنرال پاتریک سندرز، فرمانده فرماندهی استراتژیک انگلیس اخیرا به نشریه سان گفت، تهدید چین برای بریتانیا بسیار جدی و شدید است.

فلمینگ خاطرنشان کرد، مرکز ملی امنیت سایبری ماهانه با حدود 60 رویداد جدی سر و کار دارد.

وی اضافه نمود: حدود 200 رویداد طی 9 ماه گذشته مربوط به ویروس کرونا بوده اند.

فلمینگ به نشریه سان گفت: ما شاهد دولت ها و خلافکاران جدی بوده ایم که کوشش می نمایند از شرایط موجود سوء استفاده نمایند. آنها فراوری و زنجیره های تامین واکسن کووید 19، آژانس های دولتی و مراکز خدمات درمانی و بهداشتی را هدف گرفته اند.

وی هشدار داد: مردم در کلاهبرداری هایی در زمینه ارائه آزمایش و درمان کووید 19 فریب خورده و پول های خود را از دست داده اند.

هشدارها نسبت به چین در حالی مطرح شد که فلمینگ هشدار داد، همچنان باید توافقی با اتحادیه اروپا درخصوص کفایت و بسندگی داده ها حاصل گردد؛ موقعیتی که توسط کمیسیون اروپا اعطا می گردد و اجازه تبادل آزادنه داده ها میان کشورهای منطقه مالی اروپا و کشورهای خارج از این منطقه را می دهد.

با این حال فلمینگ خاطرنشان کرد، انگلیس در حال حاضر همکاری نزدیک تری با شرکای اروپایی نسبت به پیش از رفراندوم 2016 میلادی (بریگزیت) دارد.

این اظهارت فلمینگ در یکی از نشست های اندیشکده چتم هاوس با حضور ژنرال پاتریک سندرز درباره نیروی سایبری ملی، کوشش مشترک ام آی 6 و ارتش برای مبارزه با تهدیدات رو به رشد کشورهای متخاصم، تروریست ها و خلافکاران فضای مجازی مطرح شد.

ژنرال پاتریک گفت: روابط با متحدان کلیدی اتحادیه اروپا در زمینه های دفاعی و امنیتی آنقدر قوی هست که در برابر هرگونه تنشی که ممکن است پس از 31 دسامبر بوجود آید، مقاومت کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1153

به "چین عظیم ترین تهدید استراتژیک برای بریتانیاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین عظیم ترین تهدید استراتژیک برای بریتانیاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید