چه زمانی اینترنت تلفن همراه وصل میشود

به گزارش مجله جهانگیر، روزهای بی اینترنتی در کشور همچنان ادامه دارد. گرچه اینترنت ثابت در سراسر کشور در دسترس کاربران قرار گرفته اما از آنجایی که چند سالی است کاربران به سمت استفاده از اینترنت همراه گرایش پیدا نموده اند بنابراین دغدغه این روزهای کاربران اتصال اینترنت تلفن همراه است

چه زمانی اینترنت تلفن همراه وصل میشود

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) اماری را در روزهای پایانی سال منتشر کرد که نشان می داد کاربران تلفن همراه از مرز 93 میلیون عبور نموده اند و این روزها خواسته این تعداد میلیونی، اتصال اینترنت تلفن همراه است. درخواستی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شخص وزیر پیگیر آن است و همین پیگیری ها باعث شده است تا کنون اینترنت تلفن همراه در 10 استان کشور متصل گردد اما این اتصال قطره چکانی کاربران مشتاق به اینترنت همراه را راضی ننموده و از طرف دیگر اخبار ضد و نقیض در مورد سرنوشت اینترنت تلفن همراه به نوعی کاربران را دچار سردرگمی نموده است و خواسته همه کاربران جواب دادن به این سوال ساده است، چه زمانی قرار است اینترنت تلفن همراه وصل گردد .

به هرحال این دغذغه ملی سبب شده است که 30 نماینده تهران در نامه ای به آذری جهرمی بر این نکته تاکید داشته بایند که با توجه به قطع طولانی مدت اینترنت هرچه سریع تر نسبت به برقراری اینترنت موبایل استان تهران اقدام کند.

در متن این نامه آمده است: جناب آقای آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات احتراما عنایت دارید که قطع طولانی مدت اینترنت به خصوص اینترنت موبایل ضرر و زیان هنگفتی را بر اقتصاد فضای کسب و کار و فضای آموزشی و پژوهشی کشور تحمیل نموده است حال که با مشارکت هوشمندانه مردم فهیم ایران به خصوص تهران آرامش حاکم شده است انتظار آحاد مردم، دانشگاهیان، کسبه، بازاریان و کارآفرینان تسریع در برقراری اینترنت موبایل استان تهران است. شایسته است اقدام لازم در این زمینه به عمل آید.

لازم به ذکر است در راستای نامه نمایندگان مجلس به وزیر ارتباطات یکی از فعالان حوزه فاوا در گفت و گو با ایران اعلام نمود ، قطع اینترنت کشور بنا به درخواست مراجع امنیتی کشور انجام شده و این مسئله بارها از سوی مسئولان عنوان شده است و به طبع باید گفت اتصال آن نیز باید با مجوز همان مراجع امنیتی صورت بگیرد و ای کاش نمایندگان محترم مجلس نامه خود را خطاب به مراجع امنیتی ارسال میکردند تا سریعتر مجوز اتصال اینترنت تلفن همراه را ابلاغ نمایند .

به هرحال بیش از 10 روز است که اینترنت تلفن همراه در اکثر کلانشهرهای کشور تنها بر بستر اینترنت داخلی در دسترس کاربران قرار گرفته است و اکثریت چشم انتظار روشن شدن نوتیفیکیشن خود بر بستر شبکه های اجتماعی هستند تا بار دیگر روح زندگی بر نت مرده این روزها وزیدن بگیرد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 314

به "چه زمانی اینترنت تلفن همراه وصل میشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه زمانی اینترنت تلفن همراه وصل میشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید