پیغام دهکردی: جریان نفوذ در بسته های زیبای هنر، کار خود را عملیاتی می نماید

به گزارش مجله جهانگیر، بازیگر سریال گاندو توضیح داد: جریان نفوذ در بسته های زیبای هنر که روی جامعه تأثیرگذار است، کار خود را عملیاتی می نماید.

پیغام دهکردی: جریان نفوذ در بسته های زیبای هنر، کار خود را عملیاتی می نماید

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، پیغام دهکردی بازیگر سینما و تئاتر گفت: ما در حوزه فرهنگ کار نکردیم و جامعه به سمت سطحی شدن رفته و از سوی دیگر جریانات نفوذ نیز کار خود را نموده است. انسان نیازمند غذا است که این غذا یا جسمانی یا روحانی است که غذای روحانی همان غذای فرهنگی اعم از فیلم، سریال و رسانه است که این ها را مردم ندارند یعنی ما کم کاری کردیم و شاید کاری به آن معنا انجام ندادیم. محتوایی که مردم می خواهند را برایشان فراهم نکردیم یا محتوای بد ارائه دادیم، اما مردم گرسنه بودند. به عنوان مسئولان و تصمیم گیرندگان، هنرمندان و همه ما در یک گناه دسته جمعی سهیم هستیم.

وی اضافه کرد: در این شرایط جریان نفوذ کار عملیاتی خود را اجرایی و تفکر خود را پیاده می نماید. تفکر جریان نفوذ در تضاد کامل و قطعی با اندیشه های ناب ملی، مذهبی و هویتی ما است. جریان نفوذ ذره ای دغدغه این وطن را ندارد، دغدغه فروپاشی این وطن را دارد، ولی دغدغه انسجام و یکپارچگی اش را ندارد. وقتی ما کاری انجام نمی دهیم دیگران برای ما محتوا، رسانه، سریال، فیلم و موسیقی فراوری می نمایند و جریان نفوذ در بسته های زیبای هنر که روی جامعه تأثیرگذار است کار خود را عملیاتی می نماید.

این هنرمند ادامه داد: پس از آن ما شاهد این معضل می شویم که زبان فارسی در سطح جامعه کمرنگ می گردد و از هر 10 کلمه نیمی از کلمات انگلیسی می شوند، زبان بدن جامعه تبدیل به زبان بدن خارجی ها می گردد، دیگر کسی موسیقی ملی را دوست ندارد و محتوای آثار به سمت خشونت، انزوا و مسائل جنسی حرکت می نماید. این ها نشأت گرفته از کلاس ها، آکادمی ها و دانشگاه هایی است که جریان نفوذ به وسیله رسانه، فیلم، سریال و موسیقی برای ما تأسیس نموده و ما ناخودآگاه در آن ها تحصیل نموده ایم.

دهکردی تأکید کرد: جریان نفوذ، لذت بردن از یک پدیده را مقابل چشمان ما آفتابی می نماید یعنی به ما نشان می دهد فردی با سبک زندگی خارجی از زندگی خود لذت می برد، در نتیجه آن سبک زندگی، سبک زندگی ما می گردد. ما تغییر می کنیم و هرگز به آن لذت نمی رسیم، اما سبک زندگی مان تغییر نموده است...

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1383

به "پیغام دهکردی: جریان نفوذ در بسته های زیبای هنر، کار خود را عملیاتی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام دهکردی: جریان نفوذ در بسته های زیبای هنر، کار خود را عملیاتی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید