پول تبلیغات محیطی فوتبال در جیب صدا و سیما ، فیفا پیگیر حق پخش فوتبال ایران

به گزارش مجله جهانگیر، عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ اظهار داشت فوتبال ایران نه تنها از حق پخش تلویزیونی بهره نمی برد، بلکه 70 درصد درآمدش از تبلیغات محیطی را هم به صداوسیما می پردازد.

پول تبلیغات محیطی فوتبال در جیب صدا و سیما ، فیفا پیگیر حق پخش فوتبال ایران

به گزارش خبرنگاران، صادق درودگر درباره تشکیل کارگروه حق پخش تلویزیونی در فدراسیون فوتبال، گفت: سال 1398 بعد از درخواستی که از سوی باشگاه ها و فدراسیون وجود داشت، برای دریافت حق پخش به مجلس شورای اسلامی متوسل شدیم. در آنجا موضوعی طرح شد مبنی بر اینکه حق پخش صداوسیما به وسیله تبلیغات محیطی به فدراسیون ها و باشگاه ها پرداخت گردد و در نهایت قانونی برای دریافت حق پخش مصوب شد.

وی افزود: سال گذشته صرفاً اعلام شد، هر فدراسیون یا باشگاهی که تبلیغات محیطی داشته، باید عایدیش از این طریق را به خزانه دولت بریزد. از صددرصد عایدی تبلیغاتی محیطی 30 درصد به باشگاه یا فدراسیون می رسد که بازهم درصدی از آن کم می گردد. باقی عایدی نیز که معادل 70 درصد تبلیغات محیطی است، به صداوسیما خواهد رسید. با این شرایط نه تنها چیزی به وزارت ورزش و باشگاه ها بابت حق پخش نمی رسد، بلکه پول های شان را هم از محل تبلیغات محیطی باید به صدا و سیما بدهند. درخواست و توافقی که سال گذشته انجام شده بود، چیز دیگری بود ولی در نهایت خروجی این قانون، چیز دیگری شده و هیچ کسی هم دقت و پیگیری ننموده است.

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ درباره اینکه در کارگروه تشکیل شده برای حق پخش چه اقداماتی صورت خواهد گرفت، یادآور شد: این کارگروه می خواهد به وسیله تعامل با روش های معقول و منطقی و بر اساس منافع ملی و با تعهد به تمامیت حاکمیتی در این موضوع به نمایندگی از باشگاه ها، از حقوق فوتبال دفاع کند. اگر به صورت اصولی پیگیر موضوع باشیم، می توانیم این موضوع را حل کنیم. باید به وسیله مجریان قانون این موضوع را حل کنیم، سعی خواهیم کرد با کوشش و پیگیری و همراهی عزیزان مان در مجلس، دیوان محاسبات، مجلس و دولت این واقعیت موجود و احتیاج واقعی را که از الزامات صدور مجوز حرفه ای و فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیاست را به یاری همه دستگاه های مسئول محقق کنیم.

درودگر درباره اینکه صداوسیما ادعا دارد که حق پخش فوتبال را پرداخت نموده، گفت: صداوسیما چیزی که پرداخت نموده حق پخش نیست و خود عزیزان در صداوسیما نیز به آن اذعان دارند. این قانون مشکلاتی نیز برای صداوسیما به وجود آورده است. این قانون در واقع از دست دادن همان پول تبلیغات محیطی باشگاه هاست. با این شرایط نه تنها از حق پخش برخوردار نمی شویم، بلکه باید تبلیغات محیطی مان را هم به آنها بدهیم که این با هدف قانون گذار و تظلم خواهی باشگاه های فوتبال مغایرت دارد. در پی این هستیم که از مجاری قانونی این موضوع را به دولت و مجلس شرح بدهیم و واقعیت های فوتبال را بگوییم و حساسیت موضوع را کاملاً برای همه دستگاه ها شرح دهیم.

وی اعلام کرد: یکی از مسائل اصلی که اینفانتینو از رئیس جمهور و وزیر پیشین در سفر حضوری و نامه رسمی درخواست کرد و تاییدیه گرفت، همین موضوع حق پخش است. موضوعات دیگر، استقلال فدراسیون و بحث بانوان است که اکنون به آن نمی پردازم. الان باید با صداوسیما به وسیله مجاری قانونی در پی تعامل باشیم. باید در چارچوب منافع ملی همراهی و هم افزایی داشته باشیم. در این موضوع برخورد قهری نداریم، چون این گونه شرایط به نفع هیچکس نیست. می خواهیم حق فوتبال را با رعایت همه تشریفات قانونی کسب کنیم. باید مجلس محترم با ارائه دلایل و مستندات طوری توجیه گردد که این موضوع به صورت کامل حل و قوانین به زودی تصویب گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1401 بروزرسانی: 25 مرداد 1401 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1883

به "پول تبلیغات محیطی فوتبال در جیب صدا و سیما ، فیفا پیگیر حق پخش فوتبال ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پول تبلیغات محیطی فوتبال در جیب صدا و سیما ، فیفا پیگیر حق پخش فوتبال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید