تاج: حق پخش یک موضوع حل نشدنی است

به گزارش مجله جهانگیر، مهدی تاج در حاشیه نشست سالانه مدیران باشگاه ها و دپارتمان صدور مجوز حرفه ای گفت: همانطور که اطلاع دارید شش باشگاه لیگ فزونی از AFC مجوز حرفه ای گرفته بودند که به نمایندگی از AFC گواهینامه های شان را دادیم. دو باشگاه بانوان و دو تیم لیگ دسته اولی نیز مجوز حرفه ای گرفتند. قطعاً می دانم برای سال آینده بسیاری از باشگاه های لیگ فزونی مجوز می گیرند، چون سال جاری کار جدی شد و سفت گرفتند. همه روال شان را بر این قرار می دهند که به آیین نامه های مجوز حرفه ای عمل نمایند.

تاج: حق پخش یک موضوع حل نشدنی است

10 باشگاه لیگ رجحان مجوز نگرفتند که برای لیگ ما خوب نیست

وی اضافه کرد: بسیاری از باشگاه ها بدهی های شان را دادند، ولی دیر پرداخت کردند و نتوانستند مجوز حرفه ای بگیرند. یکی از این باشگاه ها استقلال بود. با مسئولان استقلال در این رابطه جلسه ای داشتیم و امکان دارد امروز هم نشستی برگزار کنیم. باشگاه استقلال از جمله باشگاه هایی است که راغب هستیم مراحل مجوز حرفه ای را پشت سر بگذارد و مطمئنم سال آینده مجوز خواهد گرفت. سایر باشگاه ها نیز همین شرایط را دارند. 10 باشگاه لیگ رجحان مجوز نگرفتند که برای لیگ ما خوب نیست و باید حتماً مجوز حرفه ای بگیرند. این اتفاق قطعاً خواهد افتاد. بحث مجوز حرفه ای در فوتسال نیز آغاز می گردد و فکر کنم بیشترین تیم فوتسال برای گرفتن مجوز حرفه ای را ما داشته باشیم.

توضیحات تاج در خصوص موانع ورود VAR به ایران

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه طبق گفته زارعی رئیس دپارتمان صدور مجوز حرفه ای، استفاده از سیستم یاری داور ویدئویی سال جاری اجباری نیست، گفت: VAR مسئله ای است که صد درصد در لیگ ما اجرایی خواهد شد. این یک ضرورت و قانون است. قانون سال جاری می گوید الزامی نیست، ولی ضرورتش صد درصد است. با شرکت منظره کار را پیش می بردیم، ولی شرکتی که با منظره کار می کرد ABS بود که آخر کاری نامه ای نوشت و گفت چون بیش از 12 درصد تجهیزات من آمریکایی است و نمی توان آن را بدهم. به همین علت متوسل به فیفا شدیم و خودم در حال مذاکره با فیفا هستم. خوشبختانه فیفا دنبال این است کل دستگاه ها را از ABS تحویل بگیرد و به ایران بدهد. این کار قانونی است. می ماند پولش که به وسیله حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به معاون اول رئیس جمهور نامه ای ارسال کردیم و گفتیم ABS دو میلیون و 300 هزار دلار به صورت یک جا می خواهد تا دستگاه های لازمه را بدهد. این پول لازم است و دو جلسه در نهاد ریاست جمهوری برگزار و بحث های زیادی کردیم، ولی تا الان این پول تحویل ما داده نشده است. همکاران من به سوئیس رفتند و دبیرکل و معاونت بین الملل فدراسیون با فیفا مذاکره کردند و فیفا نیز اعلام نموده گرفتن این دستگاه ها جزو تحریم ها نیست.

مجلس باید در لایحه تلفیق، حق پخش را ببیند

تاج در خصوص گرفتن حق پخش تلویزیونی برای باشگاه ها توضیح داد: امروز باشگاه ها نامه ای را امضا و به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تکلیف کردند که پیگیر حق پخش باشیم. حق پخش موضوع بسیار مهمی است که باید حل گردد. امروز مفصل بحث کردیم و ساعت 14 نیز با بعضی مدیران درباره سقف بودجه و بعلاوه حق پخش جلسه ای خواهیم داشت. به دوستان گفتم الان آدرس درست در مجلس شورای اسلامی است. مجلس باید در لایحه تلفیق، حق پخش را ببیند. کمسیون فرهنگی باید این لایحه را می برد که نبرد. کمسیون فرهنگی وزارت ورزش نیز باید این لایحه می برد که این اتفاق نیفتاد. در کمیسیون فرهنگی همان چیزی تصویب شده که در برنامه ششم به تصویب رسیده است و اصلاً کارایی لازم را نداشت. به همین دلیل، مدیران باشگاه ها بابت این موضوع ناراحت بودند. تنها جایی که داریم کمیسیون تلفیق است و باید این بودجه را لحاظ نمایند. ما اعضای کمیسیون تلفیق را دیدیم و نامه ای به رئیس مجلس دادیم که اگر حق پخش در برنامه هفتم دیده نگردد به مشکل می خوریم، چرا که در صدور مجوز حرفه ای ما را الزام خواهند کرد که باشگاه ها با صداوسیما قرارداد داشته باشند. در بحث لیگ قهرمانان آسیا و جام ملت های آسیا چنین مانعی برای پخش به وجود آمده است و در حال برداشتن این موانع هستیم تا مردم برای تماشا بازی ها به مشکل نخورند. اینجا باید به صورت جدی دنبال حق پخش باشیم. بار دیگر نامه باشگاه ها را به رئیس مجلس خواهیم داد، اما مسئله اصلی کمیسیون تلفیق است.

شاید لیگ برتر با 2 روز تأخیر آغاز گردد

وی درباره حضور بانوان در استادیوم ها یادآور شد: حضور بانوان مسیر خودش را طی می نماید و مصوبه هایی که باید از نظر قانونی گرفته می شد، گرفته شده است. الان دنبال این هستیم که کدام استادیوم ها می توانند میزبان حضور بانوان باشند. یکی دو استادیوم آمادگی حضور بانوان را دارند و شاید به خاطر همین موضوع و یکی دو موضوع دیگر، آغاز لیگ برتر یکی دو روز عقب بیفتد.

برای آغاز لیگ برتر باید بعضی مسائل رفع گردد

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به اظهارات سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات فوتبال مبنی بر عدم تعویق آغاز بازی های لیگ، گفت: بله، ولی به هر جهت مسائلی هست که باید رفع گردد تا لیگ آغاز گردد.

سپاهان و هیچ باشگاهی نباید از قانون تخطی نمایند

تاج راجع به اینکه گفته می گردد باشگاه سپاهان به علت مسائلی که دارد، فرم سقف بودجه اش را به سازمان لیگ ارسال ننموده است، گفت: اولاً از همه باشگاه ها تشکر می کنم. دیدید که فدراسیون محکم در این موضوع ایستاد و در دوره های قبلی لیگ شاهد نبودید که باشگاه ها بودجه شان را منتشر نمایند. این موضوع برای رئیس فدراسیون و مسئولان بار زیادی داشت و نمی گویم چقدر فشار آمد. نه سپاهان و نه هیچ باشگاه دیگری نباید این حق را برای خودش قائل شوند که از قانون تخطی نمایند. همه باشگاه ها بودجه شان را اعلام کردند و شب گذشته نیز باشگاه استقلال سقف بودجه اش را ارسال کرد. باید دنبال مزایای این موضوع باشید و نیمه پر لیوان را ببینید. قبلاً هیچ باشگاهی در کشور بودجه اش را انتشار نداده بود، اما الان همه این کار را نموده اند. اینکه اعتقاد دارند یک باشگاهی رعایت ننموده است، راستی آزمایی می کنیم و سازمان بازرسی نیز این کار را خواهد نمود. اگر باشگاه خصوصی باشد سازمان های مالیاتی و حتی سازمان لیگ مجوز راستی آزمایی را دارند.

منبع: فرارو
انتشار: 9 مرداد 1402 بروزرسانی: 9 مرداد 1402 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 2036

به "تاج: حق پخش یک موضوع حل نشدنی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاج: حق پخش یک موضوع حل نشدنی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید