راه های ارزان برای سفر به اروپا

به گزارش مجله جهانگیر، باوجود کاهش ارزش یورو هنوز هم سفرهای طولانی اروپایی هزینه بر هستند. اما باوجود قیمت بالای یورو، فواصل طولانی و گرانی، هنوز هم راه هایی برای سفر ارزان و به صرفه وجود دارد. با خبرنگاران همراه باشید.

راه های ارزان برای سفر به اروپا

برای سفر با تور پوکت لحظه آخری همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

مگاباس

اگر به اسکاتلند یا انگلیس مسافرت می کنید، مگاباس گزینه خوب و ارزانی برای جابجایی است. بهای بلیت این اتوبوس ها فقط 1.5 دلار امریکا است. برای استفاده از این سرویس باید حداقل یک ماه قبل از سفر بلیت رزرو کنید (البته اگر پیروز به انجام این کار نشدید نگران نباشید چون حتی بدون رزرو هم جابه جایی با این سرویس به مراتب ارزان تر از سرویس حمل ونقل عمومی تمام می گردد بلیت پایه سرویس های عمومی 15 دلار امریکا است. علاوه بر اتوبوس این شرکت برخی خطوط راه آهن را هم تحت حمایت خود دارد، قیمت پایه بلیت قطارهای این شرکت 10 دلار است. در واقع مگاباس ارزان ترین وسیله برای جابه جایی در اسکاتلند است که این روزها در آمستردام، پاریس و بروکسل هم می توان از این سیستم بهره برد قیمت پایه مگاباس در این کشورهای 10 دلار امریکا است.

Busabout

در بسیاری از کشورهای اروپا سرویس های عمومی با نام Busabout وجود دارد که دقیقاً شبیه سرویس های اتوبوس رانی ایران است و هرکدام از اتوبوس ها یک راستا خاص با تعداد مشخصی ایستگاه را پوشش می دهند. البته برای کل راستا یک هزینه ثابت دریافت می نمایند.علاوه بر این شما می توانید با خرید یک بلیت هزینه کل راستای که قصد پیمودن آن را دارید بپردازید. به طور مثال یک بلیت 9 ایستگاه می خرید و با این کار از شهری که حرکت تان را آغاز می کنید تا 9 بار می توانید اتوبوس را بدون پرداخت هزینه ای عوض کنید. این سیستم با قطارهای سریع السیر در راستاهای طولانی قابل مقایسه است. تنها نقطه ضعف این سیستم این است که اگر مقصد شما خارج از ایستگاه هایی باشد که این سرویس را پوشش می دهد باید چاره دیگری بیندیشید چراکه این سرویس به منظمی سرویس های ملی نیست.

خطوط هوایی ارزان

معمولا در بیشتر کشورهای اروپایی در کنار خطوط هوایی گران، خطوطی هم وجود دارند که به دلیل شلوغی و پرکاری قیمت های متعادل و مقرون و به صرفه ای دارند. مثلا شرکت هایی مانند Easyet و Ryanair, Vueling مسافران را به ازای مبالغ بسیار معقولی جابه جای می نمایند. حتماً یک ماه قبل از سفر بلیت رزرو کنید، البته فروش های فوق العاده هم در فصول تخفیف وجود دارد. فقط دستورالعمل ها را با دقت مطالعه کنید چراکه این سرویس ها بیشتر درآمد خود را مدیون بی دقتی مسافران هستند. دستورالعمل را به خوبی مطالعه کنید و ارزان سفر کنید.

خطوط ریلی

اگر قصد دارید راستا طولانی را بپیمایید قطار و خطوط ریلی گزینه های خوبی هستند. خطوط ریلی برای پیمودن راستاهای کوتاه بسیار ارزان و به صرفه هستند اما راستا که طولانی می گردد قیمت این سفرها هم بالاتر می رود. آن قدر که کرایه به راحتی به 100 دلار هم می رسد. در کل قطار برای افرادی که راهی سفرهای طولانی هستند گزینه مناسبی است.

Eurolines

سرویس حمل ونقل Eurolines در اروپا مأموریت جابه جایی افراد بین قاره های مختلف را دارد. هر کشوری سرویس اتوبوسرانی خاص خود را دارد اما برای جابه جایی های برون مرزی از سرویس یورولاین استفاده می نمایند. هزینه سفر با اتوبوس در اروپا به مراتب ارزان تر از قطار است. هزینه سفر از بارسلون به بوکلین با اتوبوس 100 دلار است درحالی که رزرو بلیت قطار آن هم بلیت لحظه آخری 284 دلار است. تنها نقطه ضعف فضای تنگ و کوچک اتوبوس ها است.

Hitchhiking

بهترین راه برای مسافرت ارزان پول خرج نکردن است. یکی از روش های سفر رایج در اروپا مسافرت کورسی یا Hitchhiking است و البته طرفدارن زیادی هم دارد. مراقب باشید، قرار نیست هر ماشینی که نگه داشت سوار شوید. برخی از سایت ها راستاهایی که به ازای پرداخت هزینه سوخت ماشین می توانید تا راستای پیش بروید معرفی می نمایند که دراین بین سایت Gumtree یکی از سایت های محبوب است. ارزان ترین راه سفر در اروپا خطوط هوایی ارزان قیمت و اتوبوس است. اما مهم تر از این دو برنامه ریزی است هرچه با برنامه ریزی پیش بروید و بلیت های اتوبوس، قطار و هواپیما را زودتر رزرو کنید سفر ارزان تری خواهید داشت. حتی قیمت بلیت های لحظه آخری هم دو برابر بلیت هایی است که از قبل رزرو شده اند. نکته کلیدی برای داشتن یک سفر ارزان برنامه ریزی است. برنامه ریزی کنید، رزرو کنید و صرفه جویی کنید. اگر شما هم به اندازه من منعطف و بی ثبات هستید خرید یک بلیت که چند راستا را پوشش بدهد هم هزینه ها را پایین می آورد و هم آزادی عمل بیشتری به شما می دهد. منبع : Travel Betterمنبع: کجارو
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 395

به "راه های ارزان برای سفر به اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های ارزان برای سفر به اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید