روسیه حمایت قاطع خود را از دولت ونزوئلا خاطرنشان کرد

به گزارش مجله جهانگیر، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در دیدار با دلسی رودریگوئز معاون رئیس جمهور ونزوئلا حمایت قاطع مسکو از دولت ونزوئلا در مقابل فشارهای خارجی و تحریم ها را خاطرنشان کرد.

روسیه حمایت قاطع خود را از دولت ونزوئلا خاطرنشان کرد

وزیرخارجه روسیه همچنین اضافه نمود که مسکو برای مشخص حق سرنوشت با مردم ونزوئلا و هر کشور دیگری که این راستا استقلال و مخالفت با روشهای یکجانبه غیرقانونی را انتخاب کند، همراه خواهد بود.

معاون رئیس جمهور ونزوئلا نیز که به روسیه سفر نموده، تحریم ها و فشارهای آمریکا را فرصتی برای نزدیکی راهبردی بیشتر میان روسیه و ونزوئلا بیان کرد.

گفته شده معاون رئیس جمهور ونزوئلا در سفر خود به روسیه حامل نامه نیکلاس مادورو به ولادیمیر پوتین و قدردانی از روسیه برای حمایت از ونزوئلا بوده است.

ونزوئلا از ماه ژانویه امسال در پی درخواست های خوان گوآیدو سرنموده مخالفان دولت ونزوئلا برای انجام تظاهرات و شورش خیابانی با بحران سیاسی جدی روبرو شد. حمایت آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی از ادعای گوآیدو علیه دولت منتخب نیکلاس مادورو این تنش ها را تشدید کرد، هرچند در مقابل دولت های روسیه، چین، ایران و ترکیه از دولت منتخب ونزوئلا حمایت می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 25

به "روسیه حمایت قاطع خود را از دولت ونزوئلا خاطرنشان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه حمایت قاطع خود را از دولت ونزوئلا خاطرنشان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید