دور تازه دادگاههای مدیرمالی هواوی از 30 دی شروع می گردد

به گزارش مجله جهانگیر، ماهها از دستگیری مدیراقتصادی هواوی؛ منگ وانژو در کانادا می گذرد. او که فرزند مدیرعامل هواوی نیز محسوب می گردد با اتهاماتی مثل فساد اقتصادی و همکاری در دور زدن تحریم های آمریکا رو به رو است. اگرچه کانادا وی را بر اساس درخواست ایالات متحده به این کشور استرداد نکرده است، اما منگ را به چین نیز تحویل نداده است.

دور تازه دادگاههای مدیرمالی هواوی از 30 دی شروع می گردد

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، بر اساس خبرهای جدید، محاکمه استرداد منگ وانژو مدیر ارشد اقتصادی هواوی از 20 ژانویه برابر با 30 دی ماه شروع می گردد.

بر اساس بعضی برآورد ها، بهبود روابط کانادا با چین و ایالات متحده می تواند منجر به افزایش تعادل این پرونده گردد چرا که ابعاد این پرونده به سیاست جنگ تجاری ایالات متحده و چین کشیده شده است. هواوی تحت فشار شدید دولت ایالات متحده قرار گرفته است ، که این شرکت را تهدید امنیت ملی می نامد. هواوی بارها این ادعاها را رد نموده است. نبرد استرداد منگ نیز احتمالا یکی از مهمترین رویدادهای هواوی در سال 2020 است.

ماجرای محاکمه منگ چیست؟

منگ در دسامبر سال 2018 در ونکوور ، کانادا دستگیر شد. ایالات متحده آمریکا منگ و هواوی را به اتهام کلاهبرداری بانکی و به دلیل نقض تحریم های آمریکا علیه ایران متهم کرد. ایالات متحده ادعا می نماید که منگ برای به دست آوردن خدمات بانکی ، به بانک های اصلی از جمله HSBC در خصوص رابطه هواوی با یک شرکت تابعه در ایران به نام Skycom دروغ گفته است. هواوی هرگونه تخلف را رد می نماید.

بعد از محاکمه منگ چه می گردد؟

جلسه واقعی استرداد در 20 ژانویه شروع می گردد و قرار است در تاریخ 24 ژانویه به خاتمه برسد. حتی ممکن است لزوماً جلسات دادگاه تا این حد طولانی نباشد. منگ ادعا می نماید که جرمی که وی توسط ایالات متحده متهم شده است باید در کانادا جرم باشد تا دستگیری وی معنادار باشد. منگ به نقض تحریم های ایالات متحده علیه ایران متهم شده است. از آنجا که کانادا در ایران مشکل تحریمی ندارد ، تیم حقوقی وی معتقد است که وی را نمی توان به جرم ادعای کلاهبرداری در بانک و توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری بانکی دستگیر کرد.

اگر قاضی با منگ موافق باشد مدیر اقتصادی هواوی آزاد می گردد ، یا دادستان ها می توانند تجدید نظر نمایند. اگر استدلال جنایی مضاعف حاکم نباشد ، این رسیدگی ها در ژوئن به مرحله دوم ادامه می یابد. ممکن است تصمیم بلافاصله اتخاذ نگردد ، اما در چند هفته ادامه پیدا کند.

آیا سیاستمداران کانادایی می توانند مداخله نمایند؟

پرونده استرداد منگ بسیار سیاسی شده است. تنها چند روز پس از دستگیری وی در سال 2018 ، رئیس جمهور ایالات متحده؛ دونالد ترامپ گفت که می تواند در موضوع مداخله کند.

منبع: انتخاب
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 670

به "دور تازه دادگاههای مدیرمالی هواوی از 30 دی شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دور تازه دادگاههای مدیرمالی هواوی از 30 دی شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید