پارک علم و فناوری آذربایجان غربی به سطح دوم ارتقا یافت

به گزارش مجله جهانگیر، خبرنگاران/آذربایجان غربی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: درسال جاری سطح علمی پارک علم وفناوری استان به سطح دوم ارتقا یافت.

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی به سطح دوم ارتقا یافت

علی محمد نیکبخت عصر امروز 15 شهریور در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اضافه کرد: در سال جاری و به دلیل انجام فعالیت های علمی در پارک علم وفناوری استان سطح علمی پارک به سطح دوم ارتقا یافت.

نیکبخت با اشاره به اینکه امروزه یکی از مهمترین بازیگران زیست بوم فناوری، پارک های علم وفناوری هستند، شرح داد: در حال حاضر 120 واحد فناور اعم از شرکت های فناور و دانش بنیان در پارک علم وفناوری آذربایجان غربی فعالیت دارند.

وی یاد آور شد: در پارک علم وفناوری آذربایجان غربی 14هزارمتر فضای کاربردی با اشتغالزایی مستقیم برای 500نفر در اختیار شرکت ها قرار گرفته است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه در سال جاری با وجود کرونا رشد خوبی را در بخش فروش محصولات تولیدی شرکت ها شاهد هستیم، خاطر نشان کرد: در سال گذشته حدود 500 میلیارد ریال از مجموع محصولات تولیدی شرکت های حاضر در پارک استان به فروش رسید.

نیکبخت با اشاره به اینکه در سال گذشته پارک علم وفناوری آذربایجان غربی رتبه نخست را در جذب یارانه های نوآوری به خود اختصاص داد، اظهار کرد: در سال 98، فن بازار ملی ایران در ارومیه شروع به کار کرد که یک مکانیزم هوشمند برای توسعه شرکت های فناورانه است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف پارک های علم و فناوری ایجاد اشتغال برای شرکت های دانش بنیان است، اضافه کرد: در سال گذشته رویداد کار آفرین شو با جامعه هدف اشتغالزایی برای مدد جویان کمیته امداد استان و امضا تفاهم نامه عملیاتی اشتغال در صنعت گیاهان دارویی با اشتغالزایی برای 200نفر دو اتفاق مهم در حوزه اشتغال بوده که توسط پارک انجام شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 959

به "پارک علم و فناوری آذربایجان غربی به سطح دوم ارتقا یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک علم و فناوری آذربایجان غربی به سطح دوم ارتقا یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید