واکنش باکو به اظهارات پاشینیان درباره نبود راهکار دیپلماتیک در قره باغ

به گزارش مجله جهانگیر، معاون رئیس جمهوری آذربایجان، اظهارات نخست وزیر ارمنستان مبنی بر عدم وجود راه چاره دیپلماتیک را بی احترامی به اقدامات دیپلماتیک جامعه بین الملل خواند.

واکنش باکو به اظهارات پاشینیان درباره نبود راهکار دیپلماتیک در قره باغ

جهت دریافت خدمات ساخت ویلا کردان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، حکمت حاجی اف، معاون رئیس جمهوری آذربایجان، فراخوان نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان از شهروندان خود برای اعزام به جبهه و اشاره او به عدم وجود راهکار دیپلماتیک را بی احترامی به اقدامات دیپلماتیک جامعه بین الملل دانست.

حاجی اف با بیان اینکه ارمنستان برای بار دیگر نشان داده است که نمی خواهد بحران را به وسیله مذاکرات حل نماید، گفت دولت ایروان میخواهد اراضی آذربایجان را تحت اشغال خود قرار دهد.

وی اضافه نمود: اظهارات پیشین دولت ایروان مبنی بر حل مساله به وسیله صلح جز ریاکاری آن چیزی دیگری نیست.

وی با بیان اینکه پاشینیان به صورت غیرمسؤولانه و برای اهداف سیاسی خود تمامی مقامات غیرنظامی و شهروندان را به دست دریافت سلاح دعوت می نماید، اظهار کرد: این موضع رسمی ارمنستان ثابت می نماید که آتش بس انسانی را چه کسی نقض و شرایط در منطقه را بیشتر دچار تنش می نماید.

حاجی اف همچنین با تاکید بر اینکه جای تعجب ندارد کسی که دستور شلیک موشک بالستیک به مناطق مسکونی در آذربایجان را می دهد، چنین اظهاراتی مطرح می نماید، گفت: قابل توجه است که پاشینیان این بیانیه را پس از سفر کاری وزرای خارجه آذربایجان و ارمنستان به مسکو و پیش از انجام مذاکرات در آمریکا صادر نموده است.

وی ادامه داد: نخست وزیر ارمنستان با این اظهارات خود به کوشش های دیپلماتیک جامعه بین الملل بی احترامی می نماید. آذربایجان از حل مشکل به وسیله مذاکرات مطابق با نقشه راه فعلی بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل حمایت می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 994

به "واکنش باکو به اظهارات پاشینیان درباره نبود راهکار دیپلماتیک در قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش باکو به اظهارات پاشینیان درباره نبود راهکار دیپلماتیک در قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید