تور اروپا ارزان: واکسن سینوفارم در کدام کشورهای اروپایی پذیرفته می گردد؟

به گزارش مجله جهانگیر، گرچه سویه دلتای ویروس کرونا همچنان در قاره اروپا و در بسیاری از کشور های دنیا در حال جولان است، اما کشور های اروپایی از تابستان سال جاری از ورود مسافرانی که کاملا در مقابل کووید-19 واکسینه شده اند استقبال می نمایند. گرچه محدودیت های سفر همچنان در بسیاری از کشور های اروپایی باقی است، اما اتحادیه اروپا در تصمیمی توصیه هایی را برای افراد واکسینه شده ارائه داده است.

تور اروپا ارزان: واکسن سینوفارم در کدام کشورهای اروپایی پذیرفته می گردد؟

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش یورونیوز، با این حال، بخش بزرگی از کشور های اتحادیه اروپا/ منطقه شنگن دُزهای واکسن غیر از مواردی را که از سوی آژانس دارویی اروپا تایید شده است، به رسمیت نمی شناسند.

در حال حاضر تمام کشور های عضو اتحادیه اروپا افراد واکسینه شده با دُزهای واکسن های مورد تایید آژانس دارویی اروپا شامل فایزر و بیون تک، مدرنا، آسترازنکا و جانسون اند جانسون را برای سفر در صورتیکه ویزا داشته باشند پذیرش می نمایند. اغلب این کشور ها بعلاوه واکسن آسترازنکای فراوری شده در هند را هم هم قبول دارند.

از سوی دیگر سازمان دنیای بهداشت واکسن فراوریی چین با نام سینوفارم را تایید نموده است، اما هنوز آژانس دارویی اروپا تصمیمی در این زمینه نگرفته است و سازمان فراوری نماینده واکسن سینوفارم هم درخواستی را برای این نهاد اروپایی ارائه ننموده است در حالیکه نهاد چینی فراوری نماینده واکسن دیگر این کشور با نام سینوواک درخواست خود را به آژانس دارویی اروپا داده است. این موضوع باعث شده است تا این واکسن در کشور های اتحادیه اروپا کمتر شناخته گردد.

گرچه اتحادیه اروپا در اواخر ماه مه گذشته به کشور های عضو توصیه کرد محدودیت های سفر های غیرضروری برای مسافران کشور های ثالث که آخرین دُز واکسن های تایید شده از سوی سازمان دنیای بهداشت و آژانس دارویی اروپا را دست کم 14 روز قبل از سفر زده باشند برداشته گردد، اما همچنان بسیاری از کشور های عضو تنها مسافرانی را پذیرش می نمایند که واکسن های مورد تایید نهاد اروپایی را دریافت نموده باشند.

طبق اطلاعات موجود در سایت visaguide بعضی از کشور های اروپایی (عضو اتحادیه اروپا و منطقه شنگن) واکسن سینوفارم را تایید نموده اند و اجازه می دهند مسافرانی که دو دُز این واکسن را دریافت نموده اند وارد کشورهایشان شوند.

این کشور ها شامل لیست زیر است:

  • اتریش
  • قبرس
  • یونان
  • مجارستان
  • ایسلند
  • هلند
  • اسپانیا
  • سوئد
  • فنلاد
  • سوئیس

اسپانیا یکی از نخستین کشور هایی بود که واکسن سینوفارم را به رسمیت شناخت. در واقع تاکید اسپانیا بر تاییدیه سازمان دنیای بهداشت هم بود. چند ماه پیش مقامات اسپانیا تاکید کردند هر واکسنی که از سوی سازمان دنیای بهداشت و آژانس دارویی اروپا تایید شده باشد، پذیرفته می شوند.

به منظور تسهیل فرایند سفر و حمایت از آزادی جابجایی، هلند هم تصمیم گفت اجازه ورود به مسافرانی را که با سینوفارم واکسینه شده اند بدهد. هلند گواهی واکسیناسیونی را می پذیرد که نشان می دهد واکسیناسیون با سینوفارم صورت گرفته است و حاوی تمام اطلاعات ضروری است. در واقع واکسن سینوفارم فراوری پکن چین مورد قبول است.

موسسه بهداشت و رفاه فنلاند هم خاطرنشان کرد تمام مسافرانی را می پذیرد که واکسن های تایید شده آژانس دارویی اروپا و سازمان دنیای بهداشت را دریافت نموده اند؛ بنابراین حتی کسانیکه سینوفارم تزریق نموده اند می توانند به این کشور سفر نمایند.

اما درباره اتریش ماجرا کمی فرق دارد. گرچه این کشور سینوفارم را به اسم یک واکسن که مصونیت ایجاد می نماید به رسمیت می شناسد، اما مقامات این کشور گفته اند مسافران واکسینه شده با این واکسن مجاز به ورود به هتل ها، رستوران ها در این کشور نیستند. مقامات اتریش می گویند دو واکسن سینوفارم و سینوواک برای ورود به هتل ها، رستوران ها در داخل اتریش مناسب نیست.

علاوه بر کشور های ذکر کشور گرجستان، مقدونیه شمالی، مونته نگرو و صربستان در قاره اروپا هم سینوفارم را به اسم واکسن معتبر به رسمیت می شناسند. با این حال کشور های دیگر مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا ... هنوز در این رابطه تصمیم نگرفته اند و مبنا را تصمیم آژانس دارویی اروپا قرار داده اند.

طبق آخرین اطلاعات تا به امروز 72 کشور دنیا تزریق واکسن سینوفارم را در کشور های خود تایید نموده اند. ایران هم اغلب شهفرایندان خود را با این واکسن واکسینه نموده است و دز های زیادی از این واکسن چینی اخیرا وارد کشور شده است.

واکسن سینوفارم فراوری چین در تاریخ هفت ماه مه 2021 از سوی سازمان دنیای بهداشت برای استفاده اضطراری تایید و چراغ سبز برای عرضه این واکسن در سطح دنیا داده شد. سازمان دنیای بهداشت خاطرنشان کرد که پیش بینی می گردد این واکسن بتواند در مقابل علائم بیماری و بستری در بیمارستان، ایمنی 79 درصدی ایجاد کند.

منبع: فرارو
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1554

به "تور اروپا ارزان: واکسن سینوفارم در کدام کشورهای اروپایی پذیرفته می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: واکسن سینوفارم در کدام کشورهای اروپایی پذیرفته می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید