نظم و فتنه در نگاه پلیس جهان

به گزارش مجله جهانگیر، به گزارش خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، آمریکا خود را پلیس دنیا می داند؛ اما این پلیس فقط نظم خانه خودش را حفظ می کند و شاید این حفاظت چند هم پیمان او را هم شامل شود. اما آمریکا در قبال کشورها و مناطق دیگر دنیا فقط دنبال آشفتگی است وهمیشه با طراحی فتنه و آتش افروزی، علنا در کنار آشوبگران می ایستد.

نظم و فتنه در نگاه پلیس جهان

به نظر این پلیس دنیا، نظم یا فتنه چندان مهم نیست، فقط منافع آمریکا از همه مهمتر است. اگر جایی در دنیا خوب مدیریت شود و فرصتی به آمریکا ندهد، واشنگتن گاهگاه با پرچم آزادی و دموکراسی گستاخانه در آن دخالت خواهد کرد تا فرصتی برای شهرآشوبی ایجاد کند. اگر کشور یا منطقه ای که هم پیمانش نیست، دچار آشفتگی شد، آمریکا روی آتش آن بنزین خواهد ریخت و با سوء استفاده از فرصت در پی راه انداختن انقلاب رنگی خواهد بود.

این راه و روش آمریکا در مسائل هنگ کنگ و شین جیانگ چین کاملاً به خوبی اجرا می شود.

در حال حاضر شین جیانگ آرام است. در سه سال گذشته هیچ حادثه تروریستی یا قهرآمیزی در شین جیانگ رخ نداده، رؤیای آمریکا که می خواست با سوء استفاده از مسئله شین جیانگ در طولانی مدت چین را دچار هرج و مرج کند، بر آب شده، لذا آمریکا بسیار ناخشنود است. در 16 مهر وزارت بازرگانی آمریکا بیان نمود به بهانه ظن به سرکوب مسلمانان شین جیانگ 28 اداره و مؤسسه چینی از جلمه اداره پلیس منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ را در فهرست تحریم قرار می دهد. در ماه سپتامبر مجلس سنای آمریکا طرح قانونی حقوق بشر اویغور را تصویب و وضعیت حقوق بشر چین و سیاست دولت چین در مدیریت شین جیانگ را نکوهش و بی دلیل سرزنش کرد.

هنگ کنگ آشفته و ناآرام شد و جرائم قهرآمیز و بی پایان موجب شده است این منطقه به وضعت بسیار خطرناکی برسد، اما از آنجا که این وضعیت با نیت شرورانه آمریکا برای جلوگیری از توسعه باثبات چین سازگار است، لذا آمریکا از این رویدادها هیجان زده شده است. عناصر مختلف از جمله سیاستبازانی مانند ناسی لوپسی رییس مجلس کنندگان، دیپلماتهای آمریکا در هنگ کنگ، جرج سوروس یا افرادی با لباس سازمانهای غیردولتی و بنیاد دمکراسی بسیار هیجان زده شده و با تروریستها و آشوبگران همدست شده اند. در 25 سپتامبر دو مجلس سنا و کنندگان کنگره آمریکا طرح قانونی حقوق بشر و دمکراسی هنگ کنگ سال 2019 را تصویب و همچنین با هوا کردن پرچم آزادی بشر و دمکراسی علنا در امور هنگ کنگ مداخله کردند.

آمریکا عمدتا چین، روسیه، خاورمیانه، آسیای مرکزی و افریقای شاقتصادی را هدف قرار می دهد. مدتی طولانی است که خاورمیانه یکی از مناطق دچار مصائب سنگین در دنیا، اخیرا باز دچار آشوب و آشفتگی بیشتر شده و گویا روند انقلاب رنگین بازگشته است.

عراق را مثال می زنیم. از یکم اکتبر در این کشور تظاهرات گسترده ای رخ داد که همچنان ادامه دارد و شمار تلفات انسانی در این تحولات همچنان رو به افزایش است. تا به حال حدود صد کشته و بیش از چهار هزار زخمی به جا مانده است.

آمریکا سال 2003 جنگ عراق را برپا و رژیم صدام حسین را سرنگون کرد. دولت وقت بوش پسر به طور جدی تعهد کرده بود که عراق را به الگویی دمکراتیک در خاورمیانه تبدیل کند، اما بیش از یک دهه بعد، آمریکا که خود را مبارز دمکراسی و پاسدار حقوق بشر می نامد، غیر از یأس برای مردم عراق چیزی به ارمغان نیاورده است.

اما شرورانه تر از همه این که در خشونتهای اخیر عراق، آمریکا نقش زشت آتش افروزی و آتش بیار معرکه را بازی می کند. به گزارش رسانه های محلی، آمریکا قصد دارد با تاثیرگذاری بر متعرضان در عراق آشفتگی ایجاد و در نتیجه بر روند سیاسی عراق تاثیر بگذارد و نهایتاً یک حکومت حامی آمریکا در بغداد تاسیس کند.

دولت عراق را بعد از فروپاشی حکومت صدام حسین خود آمریکا بنا کرد، پس چرا کمر به نابودی صحنه خود بسته است؟ این واقعا باور نشدنی است.

اما واقعیت دقیقاً همین است که آمریکا از دولت کنونی عراق راضی نیست؛ نه فقط از دولت کنونی، بلکه از هیچکدام از دولتهای عراق بعد از صدام راضی نبود، زیرا همۀ این دولتها در دست شیعه ها بوده است که گزینه ای اجباری و ناخوشایند برای آمریکا است.

اکثریت مردم مسلمان هر دو کشور ایران و عراق را شیعیان تشکیل می دهند و تعداد زیادی از مردم دو کشور هر سال برای زیارت عتبات به کشورهای یکدیگر سفر می کنند و این سنت صدها سال ادامه داشته است.

کشورهای همسایه جا به جا نمی شوند و مردم ایران و عراق به خاطر مشابهات فرهنگی و مذهبی روابطی صمیمی دارند، به طوری که برغم جنگ هشت ساله بین دو کشور، اکنون روابط آنها در برگی جدید از تاریخ ادامه می یابد. وقتی آمریکا صدام حسین دشمن مشترک آنها را نابود کرد، باور مشترک این دو کشور را به سرعت به هم نزدیک کرد، به طوری که می توان گفت در حال حاضر روابط ایران و عراق دوران ماه عسل را می گذراند. دو کشور در ابعاد اقتصادی و فرهنگی همکاریهای نزدیکی دارند، تجارت مرزی دو کشور به یکی از امکانات ایران برای مقابله با تحریمهای آمریکا تبدیل شده است.

از این رو مدتها است که آمریکا از بغداد ناراضی است و آشفته شدن عراق برای واشنگتن خوشایند است. همچنین آمریکا امیدوار است هم در زمان مناسب به عراق نشان دهد که یک من ماست چقدر کره دارد، هم با ماهی دریافت از آب گل آلود ایران را مقصراین آشفتگی معرفی کند.

روز به روز کشورهای بیشتری از اقدامات آمریکا پی می برند که پلیس دنیا، در واقع بزرگترین تخریب کننده نظم و مدیریت دنیا است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 201

به "نظم و فتنه در نگاه پلیس جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظم و فتنه در نگاه پلیس جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید