می خواهیم بدهی قانونی 400 میلیون پوندی خود به ایران را بپردازیم

به گزارش مجله جهانگیر، به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه ایندپندنت، لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس امروز چهارشنبه گفت که بدهی 400 میلیون پوندی این کشور به ایران یک بدهی قانونی است و لندن در صدد پرداخت آن است.

می خواهیم بدهی قانونی 400 میلیون پوندی خود به ایران را بپردازیم

بر اساس اعلام این روزنامه، وزیر امور خارجه انگلیس در نشستی به ابتکار اندیشکده چتم هاوس در این خصوص گفت: ما می خواهیم این بدهی را پرداخت کنیم و آن را یک بدهی قانونی می دانیم. اما مسائل زیادی وجود دارند که اطمینان دارم همه شما به خوبی از آنها آگاه هستید!

وی با اشاره به اینکه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در این باره حرف زده است، ادعا کرد: بنا به دلایل مختلف، مسئله ساده ای نیست!

گفتنی است که بدهی مذکور مربوط به قراردادی نظامی در دهه 70 میلادی میان تهران و لندن است که بر اساس آن، لندن موظف بود 1500 تانک چیفتن و 250 خودرو زرهی به ایران تحویل دهد؛ قراردادی که پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران متوقف شد.

دیوان داوری بین المللی، یک شرکت انگلیسی خدمات نظامی را به پرداخت 400 میلیون پوند به ایران ملزم نموده است. این در حالیست که دولت انگلیس مدعی است به علت تحریم های اقتصادی علیه تهران، راهی برای انتقال این بدهی به ایران وجود نداشته و به همین بهانه، تا به امروز از پرداخت این بدهی به ایران امتناع ورزیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1688

به "می خواهیم بدهی قانونی 400 میلیون پوندی خود به ایران را بپردازیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می خواهیم بدهی قانونی 400 میلیون پوندی خود به ایران را بپردازیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید