مهاجرت معکوس 30 هزار نفر به روستا ها ، پویش به روستا بر می گردیم راه اندازی شد

به گزارش مجله جهانگیر، مدیرعامل بنیاد برکت از اجرای 180 هزار طرح اشتغال زایی تا انتها امسال در کشور اطلاع داد و گفت:امسال با اجرای 5 هزار طرح اشتغال،30 هزار مهاجرت معکوس از شهر ها به روستا خواهیم داشت.

مهاجرت معکوس 30 هزار نفر به روستا ها ، پویش به روستا بر می گردیم راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، امیرحسین مدنی در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه 800 بنگاه برای مشاغل خرد و کلان ایجاد شده است، گفت: در حال حاضر 118 هزار طرح اشتغال زایی در کشور اجرا شده و تا انتها سال تعداد این طرح ها به 180 هزار می رسد.

وی با اشاره به اینکه 8 هزار و 35 روستا تحت پوشش بنیاد برکت برای اجرای طرح های اشتغال زایی قرار دارند، گفت: در سامانه بنیاد برکت به تفکیک میزان اشتغال، نوع شغل، طرح های اجرایی و ... وجود دارد.

مدنی به طرح ویژه کولبران اشاره و توضیح داد: سه هزار و 814 طرح ویژه کولبران در سه استان کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی اجرایی شده و تا به امروز 11 هزار و 442 طرح برای کولبران ایجاد شده است که 85 درصد سهم مردان و 14 درصد سهم زنان بوده است.

مدیرعامل بنیاد برکت به طرح های اشتغال زایی در حوزه معلولین اشاره و گفت: هزار و 109 طرح برای معلولان اجرایی شده و همچنین از 115 هزار طرح های اشتغال زایی 6 هزار و 585 طرح مربوط به زنان سرپرست خانوار بوده است.

وی ادامه داد: پس از اجرایی شدن طرح اشتغال زایی، تسهیلگران بنیاد برکت دو سال به صورت متناوب در کنار آن ها هستند و اگر طرح مسئله ای داشته باشد به آن ها در برطرف آن یاری می نماید.

مدنی اعلام نمود: در حال حاضر کمتر از یک درصد معوقات بانکی در میان جامعه وجود دارد و تمامی افرادی که از ما تسهیلات دریافت نموده اند به موقع نسبت به پرداخت آن اقدام می نمایند.

مدیرعامل بنیاد برکت به طرح به روستا بر می گردیم نیز اشاره و گفت: در 350 شهرستان کشور این طرح اجرایی می گردد و براساس منطقه، تسهیل گران نسبت به اشتغال زایی و بازگشت افراد به روستا ها اقدام می نمایند.

مدنی با اشاره به اینکه حاشیه نشینی به دلیل مهاجرت از روستا به حاشیه شهر ها اتفاق افتاده، تأکید کرد: بخشی از این اتفاق نیز دلایل اجتماعی و فرهنگی دارد و آن بخش که مربوط به شغل و اقتصاد است، سعی می کنیم با اجرای طرح های اشتغال زایی در روستا ها نسبت به بازگشت افراد از حاشیه شهر ها اقدام کنیم.

وی اضافه نمود: در امسال حداقل پنج هزار طرح در حوزه مهاجرت معکوس ایجاد می کنیم که در این صورت 30 هزار مهاجرت معکوس رخ خواهد داد.

وی درباره نحوه ورود به این پویش گفت: مردم می توانند به وسیله سایت و اپلیکیشن بنیاد برکت به سامانه ثبت نام متقاضیان مهاجرت معکوس مراجعه و ثبت نام نمایند.

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: در طرح برکت خورشید به زودی کلنگ احداث مدرسه بچه ها کار در تهران به زمین زده می گردد.

به گفته مدنی اگر بتوانیم حداکثر 15 هزار طرح در حوزه مهاجرت معکوس اجرایی کنیم، در این صورت 60 هزار مهاجرت معکوس اتفاق می افتد.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اینکه سال گذشته 70 هزار طرح خرد راه اندازی شده است، توضیح داد: همچنین 13 هزار و 500 طرح عمرانی در حوزه مسکن، مدرسه، راه، آب رسانی و ... نیز اجرایی شد.

وی با تأکید بر اینکه در امسال 300 بنگاه اشتغال زایی راه اندازی می گردد، گفت: تا انتها سال 90 هزار طرح ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد برکت در مورد اعتبارطرح های اشتغال زایی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، تأکید کرد: امسال بنا داریم 13 هزار و 500 میلیارد تومان برای طرح های اشتغال زایی هزینه کنیم که بخشی از بانک و بخشی از سوی مردم تأمین خواهد شد.

مدنی در مورد تسهیلات پرداختی برای مشاغل مختلف به خبرنگار مهر گفت: در مشاغل خرد 70 میلیون تومان پرداخت می گردد که البته در بعضی از طرح ها دو تا سه وام پرداخت می کنیم. همچنین در مشاغل خانوادگی صد تا 250 میلیون تومان وام می دهیم. در کارگاه های تولیدی و بنگاه ها 250 تا 500 میلیون تومان وام پرداخت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در بعضی از مشاغل مشارکت مدنی نوع دو داریم که به آن ها 500 تا یک میلیارد تومان وام پرداخت می کنیم، گفت: در مشاغلی که مشارکت مدنی دو و سه داریم یک تا 10 میلیارد تومان وام می دهیم و همچنین در بعضی جا ها نیز مشارکت در سهام داریم که در آنجا نیز تا 15 میلیارد تومان سرمایه گذاری می کنیم.

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: در مشاغل خرد سود بانکی زیر 10 درصد است. در بنگاه ها 14 درصد نرخ سود بانکی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1459

به "مهاجرت معکوس 30 هزار نفر به روستا ها ، پویش به روستا بر می گردیم راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت معکوس 30 هزار نفر به روستا ها ، پویش به روستا بر می گردیم راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید