منشاء احتمالی کرونا در ایران اعلام شد ، ردپای چینی ها در قم

به گزارش مجله جهانگیر، عضو کمیته کشوری بیماری های عفونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: احتمالا منشاء بیماری کرونا کارگران چینی بوده اند که در شهر قم کار می نمایند و به چین تردد داشته اند.

منشاء احتمالی کرونا در ایران اعلام شد ، ردپای چینی ها در قم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مینو محرز عضو کمیته کشوری بیماری های عفونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اپیدمی ویروس کرونا در کشور آغاز شده و با توجه به ابتلا چند نفر در قم که با چینی ها ارتباط نداشته اند، معلوم است که ویروس کرونای جدید در کشور چرخیده است و احتمالا منشاء این بیماری کارگران چینی بوده اند که در شهر قم کار می نمایند و به چین تردد داشته اند و به نظر می رسد ویروس چرخیده و به افرادی که اکنون شناسایی شده اند رسیده و چون این افراد ضعیف تر بوده اند به علت شدت بیماری به بیمارستان آمده اند.

  • وزارت بهداشت در خصوص کرونا کوتاهی ننموده است

عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری های عفونی وزارت بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت در خصوص بیماری کرونا کوتاهی ننموده است. این دستگاه به صورت علمی کار خود را انجام می دهد و کار خود را بلد است از جمله اینکه اکنون اعلام نموده اند که تجمع و تردد در اماکن مذهبی قم مدیریت گردد. به هر حال ممکن است محدودیت هایی برای شناسایی یا اطلاع رسانی زودتر بیماری وجود داشته باشد که در اختیار وزارت بهداشت نباشد اما اگر ارگان های دیگر اجازه دهند و همکاری نمایند وزارت بهداشت می تواند اپیدمی کرونا را کنترل کند.

وی در خصوص احتمال محدودیت در تردد ایرانیان به خارج از کشور گفت: فکر نمی کنم کشورهای دیگر محدودیتی برای تردد ایرانیان ایجاد نمایند. در خبری که در فضای مجازی خواندم، آمده بود که در کانادا یک ایرانی را که مشکوک به کرونا بود، قرنطینه نموده اند. واقعیت این است که در صورت شناسایی ایرانیان مشکوک به کرونا و بیمار حدبیشتر مدتی آنان را قرنطینه می نمایند و امیدوارم محدودیت تردد سفر به خارج برای ایرانیان به وجود نیاید زیرا بیشتر کشورها نیز این محدودیت را برای اتباع کشورهایی که درگیر این بیماری هستند ایجاد ننموده اند و فقط محدودیت هایی برای اتباع کشور چین برقرار شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 458

به "منشاء احتمالی کرونا در ایران اعلام شد ، ردپای چینی ها در قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منشاء احتمالی کرونا در ایران اعلام شد ، ردپای چینی ها در قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید