بازگشایی مراکز کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در سراسر کشور

به گزارش مجله جهانگیر، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر عامل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان کشور با اشاره به بازگشایی مراکز کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در سراسر کشور با رعایت شیوه نامه های بهداشتی گفت: از این پس برنامه های کانون بسیار متنوع برنامه ریزی می گردد تا بچه ها و نوجوانان شاد باشند و به وسیله این شادی تغذیه فرهنگی هم دریافت نمایند.

بازگشایی مراکز کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در سراسر کشور

مهدی علی اکبرزاده در حاشیه مراسم رونمایی از نخستین تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان خراسان رضوی که امروز، 17 مهر ماه، در مشهد برگزار گردید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راه اندازی تریلی تئاتر در خراسان رضوی در راستای بهره مندی تمام بچه ها و نوجوانان این استان و حتی سایر استان ها طراحی شده و امیدواریم تعداد تماشاخانه های سیار افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به تنوع برنامه برنامه های کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان اعلام کرد: بیشترین فعالیت ما در زمینه فراوری محصولات فرهنگی است و تماشاخانه سیار هم محصولی فرهنگی و فراوریی ملی به تعداد می آید.

علی اکبرزاده ادامه داد: چنانچه فراوری چنین محصولاتی در کشور افزایش پیدا کند، احتیاج به سالن، آمفی تئاتر و... کاهش می یابد زیرا بسکمک از افراد از تماشای نمایش در فضای باز لذت می برند. به علاوه شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا اهمیت توجه به این محصولات را پررنگ تر نموده است. با این حال فراهم ساختن چنین امکاناتی احتیاجمند مساعدت و کمک نهادهای مختلف فرهنگی و اجرایی است. افزایش و توزیع چنین محصولات و اقداماتی همراه با برنامه های متنوع فرهنگی در زمینه های مختلف معرفی کتاب، نمایش فیلم، اجرای نمایش و... در سطح کشور نوعی واکسیناسیون فرهنگی به تعداد می رود.

مدیر عامل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان افزود: مسائل و فشارهای روانی حاصل از شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا سبب آزار و اذیت بچه ها، نوجوانان و بزرگ سالان و کاهش شور و نشاط جامعه شده است اما چنین برنامه هایی می تواند علاوه بر تأثیرگذاری بر شادابی روانی افراد، آن ها را به لحاظ فرهنگی هم تغذیه کند. این تماشاخانه می تواند به اسم کتاب خانه یا فروشگاه سیار ارائه دهنده محصولات کانون پرورش فکری هم عمل کند.

وی اسم کرد: این تماشاخانه در نخستین روزهای هفته ملی کودک افتتاح شد تا انحصارا در اختیار استان خراسان رضوی قرار گیرد و به اسم اولین تماشاخانه سیار این استان در منطقه ها مختلف فعالیت داشته باشد. هفت نوع دیگر از این تماشاخانه طراحی شده و آماده اجرای برنامه در فضاهای مختلف کشور است.

علی اکبرزاده با اشاره به اینکه به مناسبت هفته ملی کودک برنامه های متنوعی طراحی شده، گفت: به اسم مثال از تمام افرادی که در زمینه کار با بچه ها و نوجوانان و اقدامات فرهنگی نظیر تعلیم و تربیت فعالیت دارند و حتی خبرگزاری ها درخواست کردیم تا ساعت 18 امروز فضای مجازی خود را به مدت چند دقیقه به ساعت کودکی مبدل سازند و در مورد بچه ها سخن بگویند.

مدیر عامل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان کشور توضیح داد: بعلاوه به خانواده ها سفارش نموده ایم در طول این هفته یک ساعت در روز را به بچه ها اختصاص دهند. از دیگر برنامه های کانون می توان به اجرای نمایش محیطی در فضاهای گوناگون کانون پرورش فکری، پخش و اکران فیلم های سینمایی در سایت کانون و اکران مجازی برگزیدگان پویانمایی سال های گذشته به صورت رایگان در پرتال نام برد. علاوه بر این ها محصولات سایت کانون پروش فکری بچه ها و نوجوانان طی این هفته با 25 درصد تخفیف ارائه خواهد شد.

وی توضیح داد: بچه ها ایران پیغام ویژه ای را به بچه ها دنیا مخابره نموده اند. به علاوه در این هفته چهار نشست تخصصی به صورت مجازی و در زمینه تعلیم و تربیت بچه ها برای خانواده ها برگزار خواهد شد. در این هفته بازدید از موزه ملی هنر و ادبیات کودک هم رایگان خواهد بود. ملاقات با بچه ها بیمار در بیمارستان ها و اهدای کتاب به آن ها از دیگر برنامه های هفته ملی کودک محسوب می گردد.

علی اکبرزاده گفت: بعلاوه روز دوشنبه، 19 مهر ماه هم ملاقاتی نمادین به صورت حضوری و مجازی با بچه ها خواهیم داشت تا آنان در این جلسه صحبت نموده و احتیاجهای خود را بیان نمایند و ما هم به سخنان آن ها گوش دهیم.

مدیر عامل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان کشور اظهار کرد: نمایشگاه مجازی آثار نقاشی بچه ها هم در پرتال کانون برگزار خواهد شد. بعلاوه به علت این که این هفته یادواره شهید علی لندی، نوجوان فداکار ایذه ای، برگزار می گردد، با خانواده این شهید بزرگوار هم ملاقاتی خواهیم داشت و از مرکز کانون شهرستان ایذه هم بازدید خواهیم کرد. علاوه بر این ها پخش مجازی اجرای قصه های برگزیده سال های گذشته در سایت کانون برگزاری شده تا مخاطبین بتوانند از آن ها استفاده نمایند.

وی افزود: برنامه هفته ملی کودک، تنها به کانون پرورش فکری کودک اختصاص ندارد اما هماهنگی برنامه ها به وسیله کانون صورت می گیرد. سایر نهادهای فعال در این زمینه مانند بهزیستی، شهرداری، ادارات کل آموزش و پرورش استان ها و... در جلسات حضور داشته اند و برنامه هایی را برای بچه ها کار، بچه ها حاشیه شهر و بچه های با احتیاجهای ویژه طراحی نموده اند که در طول هفته اجرا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1598

به "بازگشایی مراکز کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در سراسر کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی مراکز کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در سراسر کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید