محمد تابع: لایحه استخدام قهرمانان پارالمپیکی هنوز ابلاغ نشده است

به گزارش مجله جهانگیر، محمد تابع در مصاحبه با خبرنگاران با یادآوری اینکه آئین نامه استخدام قهرمانان ورزشی دستخوش تغییراتی به نفع پارالمپیکی ها شده است، گفت: پیش از این استخدام قهرمانان پارالمپیک - نفر اول در رشته انفرادی و همچنین تمامی نفرات در رشته های گروهی - تنها شامل فرزندان آنها می شد اما به موجب اصلاح اجرا شده از این پس خودِ قهرمانان پارالمپیک هم می توانند از این مزیت بهره مند شوند.

محمد تابع: لایحه استخدام قهرمانان پارالمپیکی هنوز ابلاغ نشده است

وی ادامه داد: اصلاح اجرا شده در آئین نامه جذب و استخدام قهرمانان پارالمپیکی تنها محدود به همین مورد است و کماکان در خصوص نفرات دوم و سوم بازی های پارالمپیک یا قهرمانان بازی های پاراآسیایی هیچ امتیازی برای استخدام شدن در نظر گرفته نشده است. با این حال همین اصلاح اجرا شده هم می تواند گام بزرگی در جهت حفظ منافع قهرمانان پارالمپیک باشد اگرچه هنوز ابلاغی به دست ما نرسیده است.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک تاکید نمود: بیش از 40 روز از تصویب لایحه استخدام قهرمانان پارالمپیک در دستگاه های اجرایی می گذرد اما هنوز این لایحه به کمیته ابلاغ نشده است و تا زمانی هم که ابلاغی صورت نگیرد نمی توان از آن به عنوان ملاکی برای اجرا استفاده کرد.

وی در خصوص چرایی تاخیر در لایحه مصوب استخدام قهرمانان پارالمپیک گفت: معین نیست دلیل این تاخیر چیست. هیات دولت این لایحه را تصویب نموده و این یعنی اینکه مسئله ای در رابطه با آن وجود ندارد اما اینکه چرا هنوز ابلاغ نشده، مبهم است. محتمل است در یک مرحله قبل از ابلاغ مشکلاتی ایجاد شده باشد. کمیته ملی پارالمپیک پیگیر است تا موضوع را به نتیجه برساند به خصوص اینکه بازی های پارالمپیک را در پیش داریم و از آن می توانیم برای قهرمانان این دوره استفاده کنیم.

تابع همچنین در خصوص بودجه ویژه برای بازی های پارالمپیک گفت: در لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال 1400 اعتباری ویژه بازی های پارالمپیک در نظر گرفته نشده بود اما درخواست خود را برای لحاظ کردن چنین بودجه ای در لایحه مصوب ارائه نموده ایم. این طور اعلام شده که رقمی ویژه پارالمپیک اختصاص داده شده اما اینکه مبلغ و میزان آن چقدر است اصلاً معین نیست.

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک همچنین در خصوص کمیسیون ورزشکاران که اولین دوره انتخابات آن چهارشنبه گذشته انجام شد، گفت: با برگزاری این انتخابات ترکیب 9 نفره کمیسیون ورزشکاران معین شد. به زودی باید با حضور کامل اعضای منتخب، انتخابات داخلی کمیسیون را برگزار کنیم تا رئیس و دبیر و دیگر متصدیان کرسی های پیش بینی شده معین شوند. برای معین زمان انتخابات داخلی بر اساس برنامه اردویی اعضای منتخب تصمیم گیری می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1209

به "محمد تابع: لایحه استخدام قهرمانان پارالمپیکی هنوز ابلاغ نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمد تابع: لایحه استخدام قهرمانان پارالمپیکی هنوز ابلاغ نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید