لیستی از مواد غذایی غنی از منیزیم

به گزارش مجله جهانگیر، منیزیم عنصری حیاتی برای حفظ سلامتی بدن است. اگر شما از اضطراب، بیماری های قلبی عروقی، میگرن، اسپاسم های عضلانی یا دیابت رنج می برید قرار دادن مواد غذایی غنی از منیزیم می تواند برای شما مفید واقع گردد.

لیستی از مواد غذایی غنی از منیزیم

مترجم: سعید علیزاده

منبع:راسخون

مهمیم عنصری حیاتی برای حفظ سلامتی بدن است. اگر شما از اضطراب، بیماری های قلبی عروقی، میگرن، اسپاسم های عضلانی یا دیابت رنج می برید قرار دادن مواد غذایی غنی از مهمیم می تواند برای شما مفید واقع گردد.

اهمیت مهمیم در بدن ما

یک فرد بالغ روزانه به طور میانه حدود 300 تا 400 میلی گرم مهمیم احتیاج دارد. مهمیم چهارمین ماده معدنی فراوان در بدن است، و اکثرا در استخوان ها و دندان یافت می گردد، و برای انجام عملکردهای مختلف مانند حفظ فشار خون طبیعی، متابولیسم و سرعت ضربان قلب، حفظ استخوان های قوی، حفظ بدن سالم، تنظیم سطح قند خون و تولید پروتئین است. کمبود این ماده معدنی در بدن منجر به مسائل سلامتی به توضیح زیر می گردد:

بی خوابی

فشار خون بالا

گرفتگی عضلات

پوکی استخوان

حملات هراس

بیش فعالی

ساده ترین راه برای مقابله با علایم کمبود مهمیم استفاده از مواد غذایی غنی از مهمیم است.

مواد غذایی غنی از مهمیم

اگر نشانه های کمبود مهمیم در خود مشاهده کردید، قرار دادن این ها در رژیم غذایی می تواند بسیار حیاتی باشد. قرار دادن این مواد ذغایی در رژیم غذایی بسیار اهمیت دارد، چون مهمیم انجام بعضی از عملکردهای مهم را در بدن بر عهده دارد.

سبزیجات برگ سبز

سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم بروکلی، کاهو حاوی مقادیر بالایی از مهمیم هستند. بنابراین چه کسی می گوید که برنامه های کارتونی آموزنده نیستند؟ بعد همه این حرف ها، Popeye بود که خوردن اسفناج را به همه ما توصیه کرد.

غلات سبوس دار

تغییر از آرد سفید به سمت جو، ذرت و یا جو دو سر یک راه عالی برای قرار دادن مهمیم در رژیم غذایی است. نان گندم کامل و برنج هم حاوی مقادیر بالایی از مهمیم هستند.

آجیل

آجیل مانند گردو، کاشو، بادام، بادام زمینی، آجیل برزیلی و دانه کاج منابع بزرگی از مهمیم هستند.

لوبیا

قرار دادن لوبیا سیاه، لوبیا سفید، لوبیا سویا، لوبیا لیما در رژیم غذایی باعث خوشمزه شدن آن شده و راهی مقرون به صرفه قیمت برای قرار دادن مهمیم در رژیم غذایی است.

ماهی

ماهی دارای مقادیر بالایی از مهمیم است. هالیبوت یک انتخاب عالی نه تنها برای قرار دادن مهمیم بلکه سایر مواد مغذی مانند پروتئین ها و ویتامین ها است.

میوه ها

بعضی از میوه ها مانند موز، آووکادو، زردآلو، کشمش هم منابع برجسته ای از مهمیم هستند. کدو تنبل غنی ترین منبع مهمیم در میان میوه ها است.

رب گوجه فرنگی

ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای قرار دادن مهمیم در رژیم غذایی پخت و پز گوشت و سبزیجات در رب گوجه فرنگی است.

دسرها

قرار دادن مهمیم در رژیم غذایی به این معنی نیست که خوردنی های غیرجذاب مانند کرفس و لوبیا مصرف کنید. دسرهای جالب مانند پودینگ شکلات، شکلات شیری و آب نبات ها هم منابع خوبی از مهمیم هستند. این قطعا یک راه بهتر برای قرار دادن مهمیم در رژیم غذایی به جای مصرف مکمل های مواد مغذی برای به دست آوردن مهمیم است.

ادویه ها

این یک راه عالی نه تنها برای افزودن طعم و مزه به غذا، بلکه گنجاندن مهمیم در غذای خود است. ادویه جاتی مانند فلفل قرمز، ریحان، نعناع، جعفری و سنبل هندی حاوی اندازه بالایی از مهمیم هستند.

محصولات لبنی

تقریبا تمام محصولات لبنی خوردنی های غنی از مهمیم هستند. ماست بدون چربی و شیر برترین گزینه های موجود در فراورده های لبنی برای به دست آوردن مهمیم هستند.

نوشیدنی ها

نوشیدنی هایی مانند کاکائو و قهوه منبع مهمی از مهمیم هستند و به راحتی هم در رژیم غذایی جای می گیرند.

آب شیر

مصرف آب یک راه عالی برای قرار دادن مهمیم در رژیم غذایی روزانه است. با این حال، اگر در منطقه شما فقط آب شیرین وجود دارد بنابراین میزان بسیار کمی مهمیم در آن وجود خواهد داشت.

اسنک های غنی از مهمیم برای بچه ها

اگر می خواهید مهمیم را در رژیم غذایی بچه های خود قرار دهید، در این صورت بعضی از مواد غذایی ساده نه تنها حاوی این عنصر هستند بلکه به اسم برترین تنقلات برای بچه ها محسوب می شوند.

ساندویچ ژله کره بادام زمینی

در تمامی دوران میان وعده مورد علاقه بچه ها ساندویچ ژله کره بادام زمینی بوده است که در آن کره بادام زمینی یک منبع بزرگ از مهمیم است. در ساندویچ، سعی کنید از نان گندم کامل به جای نان سفید بهره ببرید.

پاستا

پاستا یک میان وعده مناسب برای بچه ها است. خوردن پاستا ایتالیایی گندمی به جای پاستا معمولی عناصر مورد احتیاج بچه ها را فراهم می نماید.

نان ذرت مکزیکی

تهیه نان ذرت مکزیکی و پر کردن داخل آن با گوجه فرنگی و لوبیا یک راه عالی برای قراردادن مهمیم و صرف کردن یک وعده خوشمزه است.

جو

قرار دادن آجیل، کشمش و جو در صبحانه، آن را به یک صبحانه غلاتی و سالم و غنی از مهمیم تبدیل می نماید.

در ایالات متحده، بسیاری از مردم به دلیلی داشتن رژیم غذایی ناسالم و غذاهای تصفیه شده و تولید شده دچار کمبود مهمیم هستند. بنابراین قرار دادن مهمیم در رژیم غذایی یک راه خوب برای سالم ماندن است.

منبع: راسخون
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1597

به "لیستی از مواد غذایی غنی از منیزیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیستی از مواد غذایی غنی از منیزیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید