قالیباف: خام فروشی از اشکالات حوزه معدن ، دولت باید از سهم 15 درصدی واریزی معادن به مردم یاری کند خبرنگاران

به گزارش مجله جهانگیر، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از درصد کمی از ظرفیت معادن کشور استفاده نموده ایم و یکی دیگر از اشکالات موجود در حوزه معادن خام فروشی است.

قالیباف: خام فروشی از اشکالات حوزه معدن ، دولت باید از سهم 15 درصدی واریزی معادن به مردم یاری کند خبرنگاران

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر استانی خود به کردستان از معدن طلای زرکوه شهرستان قروه بازدید کرد و در جمع خبرنگاران گفت: معادن یکی از ظرفیت های بسیار خوب کشور بوده و اقدامات خوبی در زمینه کانی ها و فولاد انجام شده و رشد خوبی داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از درصد کمی از ظرفیت معادن کشور استفاده نموده ایم و یکی دیگر از اشکالات موجود در حوزه معادن خام فروشی است، ادامه داد: در زمینه فرآوری مواد معدنی استخراج شده از معادن کشور در حال کوشش هستیم و اقدامات خوبی تا به امروز انجام شده است.

قالیباف با بیان اینکه در استان کردستان در زمینه سنگ آهن و فولاد اقدامات و برنامه ریزی خوبی انجام شده و معدن طلای شهرستان قروه نیز یکی از فرصت های مناسب استان محسوب می گردد، توضیح داد: براساس گزارش های دریافتی معدن طلای کردستان پس از دو دهه غیرفعال بودن، اکنون فعال شده و در شرایط خوبی واقع شده است و یکی از بهترین معادن از نظر حجم استخراج و کیفیت است.

وی گفت: اهالی استان ها، شهرستان ها و روستا های قرار گرفته در اطراف معادن اعتراضاتی دارند که باید از امکانات اشتغالزایی، اجتماعی و خدمات زیرساختی برخوردار باشند و این موضوع حق بجایی است که در مجلس این موضوع را پیگیری می کنیم تا دولت از سهم 15 درصدی معادن که به خزانه واریز می گردد، در استان و منطقه هزینه کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1314

به "قالیباف: خام فروشی از اشکالات حوزه معدن ، دولت باید از سهم 15 درصدی واریزی معادن به مردم یاری کند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قالیباف: خام فروشی از اشکالات حوزه معدن ، دولت باید از سهم 15 درصدی واریزی معادن به مردم یاری کند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید