ظریف: دنیا در حال تجربه قلدری آمریکا است

به گزارش مجله جهانگیر، وزیر خارجه ایران در واکنش به قطع حمایت اقتصادی آمریکا از سازمان بهداشت جهانی، گفت جهان در حال تجربه قلدری و تهدید آمریکا است.

ظریف: دنیا در حال تجربه قلدری آمریکا است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) گفت قلدری و زورگویی آمریکا علیه کشورها و نهادهای مختلف از جمله سازمان بهداشت دنیای، به بهای جان انسان ها تمام می گردد.

ظریف در صفحه توئیتر خود نوشت: دنیا اکنون در حال آموختن چیزی است که ایران در این مدت درک و تجربه نموده است: قلدری، تهدید و گزافه گویی های خودستایانه رژیم آمریکا فقط یک اعتیاد نیست: مردم را به کشتن می دهد.

وی با اشاره به کارزار موسوم به فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه ایران، اضافه نمود: مانند فشار حداکثری علیه ایران، کاهش شرمنده بودجه سازمان بهداشت دنیای در بحبوحه پاندمی [کووید19] سبب بدنامی همیشگی خواهد شد.

ترامپ بامداد امروز گفته بود یاری های اقتصادی آمریکا به سازمان دنیای بهداشت را به بهانه سوءمدیریت و پنهان کاری این سازمان در بحران ناشی از شیوع کرونا، معلق نموده است.

وزارتخانه های امور خارجه چین و آلمان نیز تصمیم دولت آمریکا برای قطع حمایت اقتصادی از سازمان بهداشت دنیای را محکوم کردند. (جزئیات بیشتر)

برآوردهای وبگاه وُرلداُمتر نشان می دهد تعداد کسانی که در دنیا به ویروس کووید19 مبتلا شده اند از مرز 2 میلیون نفر فراتر رفته (+) که سهم قاره اروپا از این میان، کمی بیش از 1 میلیون نفر یعنی نیمی از تعداد کل مبتلایان در دنیا است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 729

به "ظریف: دنیا در حال تجربه قلدری آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: دنیا در حال تجربه قلدری آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید