طحان نظیف: مشارکت برای جمهوری اسلامی یک اصل ارزشمند است

به گزارش مجله جهانگیر، عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: مشارکت برای جمهوری اسلامی یک اصل ارزشمند است از این رو وقتی آمار مشارکت پایین می اید مسئولین و کارگزاران باید دلیل کاهش این مشارکت را مورد توجه قرار دهند.

طحان نظیف: مشارکت برای جمهوری اسلامی یک اصل ارزشمند است

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان در ویژه برنامه سالروز حماسه 9 دی ضمن آنالیز نقش جمهوریت و مردم در جمهوری اسلامی ایران گفت: بر اساس اصل 27 قانون اساسی تشکیل اجتماعات و راهپیمایی ها بدون حمل سلاح به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است؛ حالا چرا باید مجوز گرفته بگردد برای راهپیمایی ها و اعتراضات؟ یک نفر باید باشد که این فضا را بشناسند و آنالیز کند. به هر روی سخت گیری هایی گاها از طرف دولت و کمیسیون های مربوطه صورت می گیرد که لازم نیست.

وی با بیان اینکه باید خط تمایزی بین اعتراض و اغتشاش قرار بدهیم، توضیح داد: همان آقای اوبامایی که به هنگام انتخابات ایالات متحده رفتار و کار ترامپ را مورد تقبیح قرار می داد سال 88 در خصوص انتخابات ایران همین رفتار را تشویق می کرد.

عضو حقوق دان شورای نگهبان گفت: در بعضی از کشورها رای دادن اجباری است و در بعضی دیگر میزان مشارکت مردم خیلی کم هست و حکومت هم توجهی نمی کند و کار خود را انجام می دهد؛ اما مشارکت برای جمهوری اسلامی یک اصل ارزشمند است.

طحان نظیف اضافه کرد: وقتی آمار مشارکت پایین میاید مسئولین و کارگزاران باید توجه نمایند که چرا اینطور شده و ببینند دلیل اعتراض بخشی از افراد که با عدم شرکت در انتخابات میخواهند اعتراض خود را نشان دهند، چیست؟

وی با بیان اینکه مردم باید بدانند که با عدم شرکت در انتخابات به بهانه اعتراض احتمال روی کار آمدن افرادی که آنها را نمی خواهند افزایش می یابد، اظهار کرد: احزاب و گروه های سیاسی باید جوابگوی عملکرد و نظرات خودشون باشند.

طحان نظیف با اشاره به اینکه شورای نگهبان در ثبت نام کاندیداها و مدیریت میزان تعرفه ها نقش دارد و به طور کلی پاسدار حق و رأی مردم است، توضیح داد: حتی بعضی از مصوبات مجلس به این دلیل تائید نمی گردد که حق مردم کامل در نظر گرفته نشده و بازگردانده می گردد تا این امر تحقق یابد.

وی اضافه کرد: راهپیمایی 9 دی راهپیمایی دفاع از انقلاب و نظام بود به حمایت از نامزدها نبود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1181

به "طحان نظیف: مشارکت برای جمهوری اسلامی یک اصل ارزشمند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طحان نظیف: مشارکت برای جمهوری اسلامی یک اصل ارزشمند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید