ادعای جالب کشتی گیر ایرانی، ژاپنی در مورد حسن یزدانی ، منتظر مبارزه من با این 2 ستاره نامدار باشید

به گزارش مجله جهانگیر، عضو تیم ملی کشتی آزاد ژاپن گفت: تمام زیرگیری های من آن چیزی است که پدرم از کشتی ایران به من آموخته است.

ادعای جالب کشتی گیر ایرانی، ژاپنی در مورد حسن یزدانی ، منتظر مبارزه من با این 2 ستاره نامدار باشید

به گزارش خبرنگاران چشم هایش بادامی است و در سرزمین آفتاب زندگی می نماید، اما او یک ایرانی اصیل از دامنه کوه های استان البرز است. جبر روزگار او را سال 1991 راهی غربت می نماید و تا به امروز میهمان چشم بادامی هاست و در کنار خانواده پرجمیعت اش زندگی می نماید. از تعداد 6 فرزندی که دارد، کاملا معین است که او همچنان به سبک ایرانی ها دوست دارد در خانواده پرجمعیت زندگی کند. صحبت از جواد اسفنجانی، مردی از تبار ایران است که این روزها نامش در کشتی آسیا ورد زبان ها شده است. اسفنجانی 5 پسر و یک دختر از همسر ژاپنی خود دارد که همگی کشتی گیر هستند و تا به اینجای کار فعلا کیوان، آرش و آریا سه پسر او عضو تیم ملی کشتی کشور ژاپن شده اند.

برای دقایقی به واسطه جواد اسفنجانی با پسرش آرش یوشیدا اسفنجانی تلفنی به گفت و گو پرداختیم. پسری که به واسطه آموزش پدر ایرانی خود و با تکیه بر فنون اصیل کشتی ایرانی روی تشک کشتی قزاقستان حریفانش را یکی پس از دیگری شکست داد وگردن آویز طلا را به دور گردن خود آویخت و نام خود را در تاریخ کشتی ژاپن، ایران و آسیا برای همواره به عنوان یک کشتی گیر دورگه ایرانی-ژاپنی ثبت کرد. با او هم کلام شدیم و از گذشته و آینده او آگاه شدیم.

گفت وگو با آرش یوشیدا اسفنجانی را در ادامه میخوانید:

فارس: آرش یوشیدا اسفنجانی به یکباره در ایران به معروفیت رسید، برایمان بگو کشتی را از کجا آغاز کردی؟

من متولد شهر استان چیبا در کشور ژاپن هستم و از سه سالگی با رشته کشتی آشنا شدم. آشنایی من با کشتی مربوط می گردد به گذشته پدرم که در ایرانی کشتی گیر بوده و پس از مهاجرت به ژاپن این رشته را ادامه داده و در نهایت به ما منتقل نموده است. پدرم از کشتی گیران پیشکسوت ایران است که همواره در دوران کودکی با ما در خانه کشتی تمرین می کرد، از همانجا وقتی برادران بزرگم را در حال تمرین کردن کشتی با پدرم می دیدم در نهایت به این رشته علاقه مند شدم و حالا نیز عضو تیم ملی کشتی آزاد ژاپن هستم.

پس اولین مربی و در واقع آموزگار شما پدر بوده است؟

بله، کشتی سنتی را پدرم به ما آموخت و در واقع همه ما به وسیله پدرم با رشته کشتی آشنا شدیم، اما در ادامه مراحل وقتی وارد مدارس، آکادمی و دانشگاه شدیم مربیان دیگری به ما آموزش دادند، اما تمام مهارت های کشتی سنتی ایران را پدرم به من یاد داده است. من از کودکی وقتی چشم باز کردم پدرم را در حال کشتی گرفتن و تمرین کردن با برادارنم دیدم.به همین دلیل کشتی گیر شدم.

مدال طلای آسیا اولین مدال شما بود و آیا غیر از این مدال هم مدال دیگری کسب نموده ای؟

12 مدال تا به امروز در مسابقات داخلی کسب نموده ام، در دوران نوجوانی در اوزان 39 تا 54 کیلوگرم 6 بار پیروز شدم عنوان قهرمانی را در کشور ژاپن به دست بیاورم.چندین مدال هم در اوزان 66 تا 68 کیلوگرم در کشور ژاپن به دست آوردم و در ادامه کار با افزایش وزن در وزن 92 کیلوگرم در رشته کشتی فرنگی کار کردم، حتی نفر اول شدم، اما در ادامه فعالیتم در کشتی آزاد فعال بودم در نهایت عضو تیم ملی کشتی آزاد شدم و اولین مدال طلای قهرمانی آسیا و اولین مدال بین المللی را در قزاقستان کسب کردم.

آیا برادران شما هم می توانند در مسابقات قهرمانی آسیا، جهان و حتی المپیک بدرخشند؟

بله، کیوان برادر بزرگ ترم است و آریا برادر کوچک ترم این دو به شدت به کشتی علاقه دارند و عضو تیم ملی کشتی ژاپن هستند. بدون شک آنها می توانند در میادین بین المللی بدرخشند. آنها در مسابقات داخلی ژاپن عناوین زیادی کسب نموده اند. آریا برادر کوچک ترم طی چند روز گذشته در مسابقات رده سنی زیر 17 ساله ها پیروز شد عنوان قهرمانی را کسب کند و حالا عضو تیم ملی ژاپن برای حضور در مسابقات جهانی ترکیه شده است.

برای اینکه بیشتر با کشتی ایران آشنا شوید، مبارزه کدام یک از کشتی گیران ایرانی را دیدن می کنید؟

حسن یزدانی الگوی بسیار خوبی برای من است و مسابقات یزدانی را همواره دنبال می کنم و به او علاقه خاصی دارم.

چقدر از کشتی ایران شناخت دارید؟

با توجه به اینکه پدرم ایرانی است، من با تمام فنون اصیل کشتی ایرانی آشنا هستم. در ابتدای صحبت هایم اشاره کردم که تمام فنون کشتی ایرانی را پدرم به ما یاد داده است. او همواره با ما اختصاصی فنون کشتی را کار می نماید. همه فنون را به ما آموزش می دهد.با توجه به اینکه ما در باشگاه پدرم در استان چیبا تمرین می کنیم، اما او خارج از تمرینات روی فنون کشتی ما کار می نماید. من در تمام مسابقات داخلی و خارجی که کشتی گرفتم بیشتر از فنون کشتی اصیل ایرانی استفاده کردم تمام زیرگیری های من آن چیزی است که پدرم از کشتی ایران به من آموخته است.

با کشتی گیران ایرانی ارتباطی دارید؟

نه متأسفانه با کشتی گیران ایرانی ارتباطی ندارم، اما تمام مسابقات کشتی ایران را دیدن می کنم و به همه آنها علاقه دارم. همواره به همراه پدرم و برادرانم مسابقات کشتی ایرانی ها را نگاه می کنیم، پدرم تمام مسابقات آنها را بررسی می نماید و هر آنچه که احتیاج باشد را به ما یاد می دهد.

قبول دارید که کشتی ایران در جهان زبان زد است؟

بله، کشتی ایران همواره یکی از سه تیم برتر جهان بوده است، ایرانی ها واقعاً کشتی گیران خوب و کاربلد زیادی دارند وقتی ما با کشتی گیران ایرانی روبه رو می شویم می دانیم که کارمان سخت و نفس گیر است.

برای حضور در بازی های آسیایی و المپیک چه برنامه ای دارید و آیا شانس حضور در این مسابقات را دارید یا خیر؟

به شخصه نمی توانم در رابطه با این موضوع تصمیم بگیرم. من فقط می خواهم تمرین کنم. این موضوع بر عهده فدراسیون کشتی و مسؤولان ورزش کشور ژاپن است. هدفم رسیدن به سکوهای بزرگ قهرمانی جهان است و روی تمریناتم تمرکز می کنم.

پدر شما گفته است که 2 سال آینده شما میتوانید در وزن 97 کیلوگرم قطعا مقابل سعدالله اوف روس و اسنایدر آمریکایی مبارزه کنید، نظر خودتان در رابطه با این مبارزات چیست؟

فعلاً با توجه به سنم و وضعیتی که دارم این برنامه ها را بر عهده مربیانم واگذار می کنم. بدون شک این مبارزات برای من خیلی مجذوب کننده و جالب خواهد بود که بتوانم با قدرت های اول جهان روی تشک کشتی مبارزه کنم. مبارزه با سعدالله اوف روسی و اسنایدر آمریکایی برای من واقعا هیجان انگیز و مجذوب کننده خواهد بود.دوست دارم هر طوری شده با این نفرات مبارزه مجذوب کنندهی داشته باشم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 فروردین 1402 بروزرسانی: 30 فروردین 1402 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1995

به "ادعای جالب کشتی گیر ایرانی، ژاپنی در مورد حسن یزدانی ، منتظر مبارزه من با این 2 ستاره نامدار باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای جالب کشتی گیر ایرانی، ژاپنی در مورد حسن یزدانی ، منتظر مبارزه من با این 2 ستاره نامدار باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید