شهرک ستاره ای کجاست؟

به گزارش مجله جهانگیر، تأسیس مرکز آموزش و آماده سازی فضانوردان که در شهرکی به نام زوزدنی گارادوک(شهرک ستاره ای) واقع شده است به سال 1960 برمی گردد. از آن زمان تاکنون در این شهرک، غیر از فضانوردان روسیه، شهروندان کشورهای بسیاری از جمله بلغارستان، مجارستان، ویتنام، آلمان، کوبا، مغولستان، لهستان، رومانی، چک اسلواکی، هند، سوریه، افغانستان، فرانسه، آمریکا و ... آمادگی های لازم را برای یک سفر فضایی کسب کرده اند.

شهرک ستاره ای کجاست؟

به گزارش خبرنگاران؛ یک کیهان نورد در سفر فضایی خود، باید برای رویارویی با هر نوع واقعه غیرمنتظره آماده باشد. به همین دلیل، آنها در کنار دانش لازم برای هدایت و کار با سامانه های ناوهای کیهانی، باید آمادگی های لازم برای چنین حوادثی را پیدا کنند.

در این شهرک دستگاه گریز مرکز، دستگاه سنجش نوسانات، سامانه های ایجاد بی وزنی(آزمایشگاه های پرنده)، هیدرولب(استخر عظیمی برای تمرین راهپیمایی در فضا)، باروکامرا(اتاقک های کاملا بسته که در آنها می توان فشار هوا، درجه گرما و دیگر موارد مربوط به هوا را تغییر داد)، همچنین انواع مختلف شبیه ساز ناوهای کیهانی و ایستگاه های فضایی، به آموزش و آماده سازی کیهان نوردان کمک می کند.

آموزش های نظری با استفاده از استادان و کارشناسان با بالاترین و بهترین روش ها فضانوردان را با مسائل نظری پروازهای فضایی آشنا می سازند و آنچه را در یک سفر مداری مورد نیاز است به آنها آموزش می دهند.

در این شهرک چند موزه، مکان های آموزشی برای فرزندان کیهان نوردان، مغازه های مختلف که مایحتاج کارمندان و فضانوردان را تامین می کنند، کتابفروشی و ... وجود دارد.

با هم گردشی داریم در این شهرک:

هیدرولب یا استخر های تمرین راهپیمایی فضایی

منظره کلی نمونه آموزشی ایستگاه فضایی میر

موزه زوزدنی گارادوک با یادمان هایی از تاریخ فضانوردی و هدایایی که از سوی کشورهای مختلف(از جمله ایران) به این موزه داده شده است

دستگاه آموزشی و تمرینی گریز از مرکز با طول 18 متر، بزرگترین از نوع خود در دنیا است

اتاق کار یوری گاگارین در زوزدنی گارادوک که اینک به موزه او تبدیل شده است. ساعت این دفتر بر روی زمان مرگ گاگارین متوقف مانده است

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 364

به "شهرک ستاره ای کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرک ستاره ای کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید