شبکه ملی اطلاعات استانی ایجاد می گردد

به گزارش مجله جهانگیر، به گزارش خبرنگاران، محمد حسن انتظاری در جلسه سیاست گذاری ایجاد استان مجازی کرمانشاه به عنوان پایلوت پیاده سازی طرح استان مجازی در کشور گفت: با توجه به پویایی فضای مجازی کشور، سازوکار سنی جوابگوی سرعت تحولات نیست و بر این اساس احتیاج به آمادگی الکترونیکی در تمامی زمینه ها احساس می گردد.

شبکه ملی اطلاعات استانی ایجاد می گردد

وی با بیان اینکه طی سالهای اخیر رتبه ایران از لحاظ دولت الکترونیک و آمادگی الکترونیکی جهش قابل توجهی نداشته است، گفت: از آنجائیکه طرح هائی که در این زمینه منتظر بودیم ارائه گردد به شورای فضای مجازی ارائه نشده است، مرکز ملی فضای مجازی دست به کار پیاده سازی طرحی با همکاری بخش خصوصی شده است تا شبکه ملی اطلاعات در استانهای کشور شکل جدی به خود بگیرد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه باید فعالیت جهشی در حوزه فضای مجازی در کشور صورت گیرد و فعالیت های وزارتخانه های مرتبط پررنگ نیست، اضافه کرد: هم اکنون طرح شبکه ملی اطلاعات استانی را به عنوان پایلوت استان مجازی در کرمانشاه پیاده سازی خواهیم کرد تا پیشران مابقی استانهای کشور باشد.

وی ارائه خدمات دولت الکترونیک، سلامت الکترونیک، آموزش الکترونیک و ایجاد اشتغال و توریسم الکترونیک را از جمله خدمات مرتبط با این شبکه بیان نمود و گفت: مدیریت راهبردی این طرح در مرکز ملی فضای مجازی در حال اجرا است.

وی خاطر نشان کرد مدل مفهومی استان مجازی کرمانشاه طراحی شده است و 50 طرح راهبردی نیز در این زمینه تعریف شده است؛ این طرح ها به حدود 300 پروژه اجرایی تقسیم بندی خواهد شد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به همکاری این مرکز با استانداری کرمانشاه و نیز اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان گفت: قرار است این طرح بدون اعتبارات دولتی و توسط بخش خصوصی پیاده سازی گردد.

انتظاری با دعوت از مشارکت صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات برای سرمایه گذاری در این پروژه گفت: پیش بینی می گردد ظرف یک سال آینده این پروژه در استان کرمانشاه جنبه عملیاتی پیدا کند و پس از آن سایر استانها به ترتیب از مدل این پروژه پیروی نمایند.

به گزارش خبرنگاران، در این جلسه مدل استان مجازی کرمانشاه، ایجاد شبکه های مالی، گردشگری، اصناف، صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات شهری و روستایی تشریح شد. توسعه گردشگری مجازی، توسعه بازار مجازی، راه اندازی مرکز تبادل اطلاعات بین خدمات الکترونیکی، گسترش بلیط الکترونیکی و تجهیز مراکز داده استان و پیاده سازی دوره های آموزش مجازی از جمله پروژه های در دست اقدام در شبکه مجازی استان کرمانشاه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 546

به "شبکه ملی اطلاعات استانی ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه ملی اطلاعات استانی ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید