پیشرفت کشور به ارتباط صنعت و دانشگاه وابسته است

به گزارش مجله جهانگیر، به گزارش خبرنگاران، مسعود شفیعی ظهر پنجشنبه، در دومین سمینار از سلسله سمینارهای ارتباط صنعت، دانشگاه و فنی حرفه ای گفت: پیشرفت کشور وابسته به ارتباط صنعت و دانشگاه است که ما هم باید به آن توجه کنیم.

پیشرفت کشور به ارتباط صنعت و دانشگاه وابسته است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط سنی ویزای تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

وی اضافه کرد: دانشگاه ها را به چند نسل شامل نسل اول یا آموزش محور، نسل دوم یا آموزش و پژوهش محور و نسل سوم یا کارآفرین تقسیم کردیم.

وی اعلام کرد: کارآفرین یعنی نزدیک شدن به ارتباط صنعت و دانشگاه و تبدیل ایده به محصول. محصولات دانشگاه های ما فارغ التحصیلان و تحقیقات هستند.

شفیعی با بیان این که از 200 هزار دانشجو فنی و حرفه ای کشور سالانه 10 درصد فارغ التحصیل می شوند، توضیح داد: 70 درصد فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای کشور پس از انتها درس مشغول به کار می شوند. در حالی که بیکاری یکی از مسائل بزرگ ما است.

بیکاری سن ازدواج را بالا برده است

وی توضیح داد: بیکاری جز درآمد، در مسائل ازدواج نیز تاثیر گذاشته و سن ازدواج را بالا برده است.

وی با بیان این که کشور ما جزو کشورهای جوان است، توضیح داد: این موضوع یک فرصت و توانمندی محسوب می گردد اما 30 سال دیگر با افزایش سن ازدواج و کاهش فرزندآوری ممکن است تبدیل به کشوری با جمعیت پیر شویم و اگر فارغ التحصیلان وارد بازار کار شوند پیشرفت بزرگی است

شفیعی توضیح داد: لایه اول ارتباط صنعت و دانشگاه در دانشکده فنی و حرفه ای مائده گرگان شکل گرفته است اما این ارتباط باید تا سال آینده پیشرفت نیز داشته باشد.

وی اضافه کرد: بانکها نیز پیشرفت های خوبی داشتند و روسای بانک ها باید از فرصت دانشگاه فنی و حرفه ای استفاده نمایند.

وی ادامه داد: بانک ها باید دانشگاه را به عنوان شریک و سرمایه گذار خود قبول نمایند و وجود فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای سرمایه ای برای بانک ها است.

تعداد دانشگاه های فنی حرفه ای گلستان کم است

شفیعی اظهار کرد: تعداد دانشکده فنی و حرفه ای در این استان به تعداد دانشکده های دیگر استان ها کم است و باید رشد کند.

وی اعلام کرد: اگر می خواهید استان رشد کند باید ارتباط بین صنعت و دانشگاه رشد کند.

وی تاکید نمود: تجلی علم به صورت فناوری اصل موضوع است و رابطه صنعت و دانشگاه به معنای بهره وری و درآمدزایی است، تبدیل علم به فناوری باید مراحلی را طی کند و در اولین گام باید کارشناسی فنی حرفه ای را به عنوان تکنسین4 ساله وارد بازار کار کنیم.

شفیعی اضافه کرد: تاسیس شاخه جمعیت ایران پیشبرد دانشگاه دراستان گلستان انجام شد که می تواند به فنی و حرفه ای و دانشگاه ها یاری کند.

توسعه اقتصاد و گردشگری هدف ارتباط صنعت و دانشگاه

طیبه تجری، رئیس دانشکده فنی و حرفه ای مائده گرگان، هم با بیان این که شناساندن تواندمندی ها، راهنمایی به سمت صنعت و بکارگیری در دولت از مهمترین اهداف این سمینار است، گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای با اخذ رشته های متالوژی و گردشگری اولین گام را رد این رویکرد برداشت.

تجری اظهار کرد: این سمینار با هدف توسعه منطقه آزاد اینچه برون، شناسایی ظرفیت های صنایع استان، شناسایی چالش های صنعتی استان و به کارگیری ظرفیت های دانشکده های فنی وحرفه ای در صنعت توریسم و پایه گذاری در راستای توسعه صنعت و گردشگری استان گلستان برگزار شده است.

وی تاکید نمود: با توجه به اینکه 50 درصد ظرفیت جامعه ما بانوان هستند به استفاده از کارشناسان و تکنسین های فنی آنها احتیاج داریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 545

به "پیشرفت کشور به ارتباط صنعت و دانشگاه وابسته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت کشور به ارتباط صنعت و دانشگاه وابسته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید