سفر به سانتافه؛ از غرب وحشی تا موزه ای شبیه هیچ کجا

به گزارش مجله جهانگیر، فوی ونس، ترانه سرا و خواننده ایرلندی در 10 سال گذشته کنسرت های بسیاری در سراسر دنیا و آمریکا داشته است. در سفری برای کشف جادوی شهرهای ایالات متحده با او همراه می شویم و این بار به شهر سانتافه در نیومکزیکو می رویم.

سفر به سانتافه؛ از غرب وحشی تا موزه ای شبیه هیچ کجا

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ میلان بیشتر بدانید.

نخستین ملاقات فوی ونس از سانتافه برایش بسیار شگفت انگیز است. او همراه با سوارکار محلی یعنی یواکین گونزالس به سبک فیلم های وسترن به بیابان می زند.

مطالب خبرنگاران را در واتس اپ دریافت کنید

فوی می گوید در دشت سانتافته تلفن همراه در کار نیست و انگار آدمی به گذشته سفر می نماید. او که از کودکی در ایرلند سوار اسب شده می گوید: سوار کاری در این دشت کاملا متفاوت بود و من را به قلب زندگی کابوی ها برد.

فوی ونس بعلاوه غذاهای محلی سانتافه را که ترکیبی از آشپزی سرخپوستی و اسپانیایی است می چشد و در موزه عجیب میوولف هم گردش می نماید.

چهارراه فرهنگ ها

سانتافه یکی از قدیمی ترین شهر های ایالات متحده است و در ارتفاع 2134 متری از سطح دریا واقع شده است.

این شهر نقطه تلاقی و همزیستی مردمان سه فرهنگ مختلف یعنی اهالی مکزیک، سرخ پوستان و هم سفیدپوستان آمریکا است. آثار فرهنگ و معماری هر سه این گروه های اجتماعی در شهر به چشم می خورد.

آنچه در سانتافه باید دید

قدیمی ترین و عظیمترین موزه هنرهای بومی دنیا در این شهر قرار گرفته است. بنیانگزار آن خانم فلورانس دیبل بارتلت باور داشت که نمایش هنرهای سنتی بومی راهی است برای نزدیک کردن اقوام مختلف به یکدیگر.

میو ولف (meowwolf) موزه ایست توصیف ناپذیر و سرشار از نمایشگاه های هنری دیوانه وار. آثار این مجموعه را بیش از 200 هنرمند میان رشته ای خلق نموده اند. هدف خالقان این موزه ایجاد حسی کاملا متفاوت و عجیب در مخاطب بوده است.

علاقمندان هنر بعلاوه می توانند در محله و خیابان کانیون (Canyon Road art district) گردش نمایند، خیابانی که سرتاسر آن پر است از گالری های هنری و فروشگاه و رستوران.

اگر عاشق صبحانه باشید رستوران و غذاخوری پنتری که از هفتاد سال پیش تا امروز مشغول به کار است و صبحانه های دلپذیرش در شهر معروف اند. رستوران The Shed هم یکی از برترین و اصلیترین غذاهای جنوب غرب آمریکا را ارائه می نماید.

برای دوستداران اپرا و موسیقی کلاسیک هم رفتن به اپرا سالن اپرای سانتافه تجربه بینظیری است. پشت صحنه اپرا را پنجره هایی سراسری رو به دشت عظیم سانتافه وصل می نماید و به تماشاگران اجازه می دهد همزمان با اجرای برنامه شاهد تغییر رنگ افق باشند.

بیشتر بخوانید:

ماسل شولز آمریکا؛ زادگاه کوچک ترانه های عظیم

منبع: یورونیوز
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1484

به "سفر به سانتافه؛ از غرب وحشی تا موزه ای شبیه هیچ کجا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به سانتافه؛ از غرب وحشی تا موزه ای شبیه هیچ کجا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید