زاخارووا: اتحادیه اروپا سواد تاریخی ندارد

به گزارش مجله جهانگیر، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در آستانه برگزاری نشست اتحادیه اروپا که قرار است در 24 و 25 ژوئن (3و 4 تیر) برگزار گردد؛ در پیامی که در کانال تلگرام خود منتشر کرد؛ گفت که طراحان راهبرد اتحادیه اروپا در قبال روسیه، هم به لحاظ اطلاعات تاریخی و هم از بابت درک واقعیت، ضعیف هستند.

زاخارووا: اتحادیه اروپا سواد تاریخی ندارد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

این اظهارات زاخارووا واکنشی است به ادعای جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که گفته بود رفتار این اتحادیه در قبال روسیه، همزمان بر سه اصل عقب راندن، مهار و تعامل راسخ خواهد بود.

در پاسخ به این ادعا، زاخارووا هم گفت: باورتان می گردد که فردی (به طور همزمان) به شما پیشنهاد روابطی مبتنی بر اصول عقب راندن، مهار و تعامل بدهد!؟ باورتان نمی گردد!؟ این آدم بورل است!.

وی بعلاوه ادامه داد: کاملا معین است کسانی که این مفهوم را ابداع نموده اند ضعف دانش تاریخ، مشکل درک حقیقت و هراس افکنی در باب درک خلاقانه جهان را دارند.

تیرگی روابط مسکو-بروکسل در پی مداخله اتحادیه اروپا در پرونده آاکسی ناوالنی منتقد روس و بعلاوه اخراج دومینو وار دیپلمات های روسی از کشورهای اروپایی در پی بعضی اتهامات از جمله دست داشتن در انفجار 2014 لهستان، صورت گرفت که البته با واکنش متقابل مسکو همراه بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1474

به "زاخارووا: اتحادیه اروپا سواد تاریخی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاخارووا: اتحادیه اروپا سواد تاریخی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید