تور روسیه ارزان: علت برگشت خوردن فلفل دلمه ای از روسیه تعیین شد

به گزارش مجله جهانگیر، در ملاقات نمایندگان ایران و روسیه، راه های برطرف مشکل ممنوعیت موقت صادرات فلفل دلمه ای ایران به روسیه آنالیز شد.

تور روسیه ارزان: علت برگشت خوردن فلفل دلمه ای از روسیه تعیین شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، محمدمهدی برومندی، معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ایران در ملاقات با لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران توسعه همکاری ها با همسایگان به ویژه روسیه را از برنامه های دولت سیزدهم عنوان نمود و اضافه نمود: سالانه 135 میلیون تن محصولات کشاورزی در ایران فراوری و حدود 10 میلیون تن از این محصولات به کشور های مختلف صادر می گردد.

وی با شاره به این که سازمان حفظ نباتات دو کشور ایران و روسیه با هم همکاری مستمر دارند و پروتکل ها را به صورت مداوم به اشتراک می گذارند، گفت: در یکی از محموله های فلفل دلمه ای از سموم دفع آفات نباتی استفاده شده بود که در اتحادیه اروپا مورد استفاده و تایید بوده، اما در روسیه ثبت نشده است و موجب شد که صادرات محصولاتی که برای روسیه فراوری شده بود با ممنوعیت موقت روبرو گردد؛ در حالی که همین محصولات به سایر کشور ها به راحتی صادر می گردد.

برومندی گفت: با توجه به این که 2000 هکتار گلخانه در ایران محصولات فراوریی خود را به روسیه صادر می نمایند، پیشنهاد ما این است که سموم مورد استفاده برای این محصولات از کشور روسیه تامین گردد.

وی در ادامه خواهان استمرار همکاری ها برای برطرف ممنوعیت موقت صادرات فلفل دلمه ای ایران به روسیه شد.

در این ملاقات، لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران اظهار کرد: کشور روسیه مخالف روابط دو جانبه نیست و کوشش می کنیم تا این صادرات به روسیه دوباره رونق گیرد.

منبع: فرارو
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1719

به "تور روسیه ارزان: علت برگشت خوردن فلفل دلمه ای از روسیه تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: علت برگشت خوردن فلفل دلمه ای از روسیه تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید