ریابکوف: دولت ترامپ قصد تمدید پیمان استارت-3 را ندارد

به گزارش مجله جهانگیر، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: از سخنان مقامات آمریکایی می توان نتیجه گرفت که با وجود انعطاف پذیری و پیشنهادهای مسکو در بالاترین سطح، دولت دونالد ترامپ تمایل و نیازی به تمدید پیمان ادامه کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی (استارت-3) ندارد.

ریابکوف: دولت ترامپ قصد تمدید پیمان استارت-3 را ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهارات طرف آمریکایی درباره تمدید پیمان اقدامات برای ادامه کاهش و محدود سازی تسلیحات تهاجمی راهبردی (معروف به پیمان استارت-3) منجر به این نتیجه گیری می شود که دولت فعلی آمریکا تصمیم گرفته تا این توافقنامه دوجانبه را تمدید نکند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ریابکوف امروز در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سئوالی در این باره گفت: من شخصاً از اظهارات مقامات آمریکایی فقط یک نتیجه می گیرم: اینکه دولت فعلی آمریکا برای خود تصمیم گرفته تا این پیمان را تمدید نکند. آنها نمی خواهند و نیازی هم ندارند. بگذارید هر کاری دلشان می خواهد بکنند.

این دیپلمات بلندپایه با یادآوری اینکه پیش از این پیشنهاد فدراسیون روسیه در بالاترین سطح برای تمدید قرارداد به مدت 5 سال، بدون هیچ پیش شرط مطرح شد، اضافه کرد: ما دیدیم که این پیشنهاد برای ایالات متحده ناخوشایند و به عبارت ساده تر، غیرقابل قبول بود.

ریابکوف تأکید کرد که روسیه در این شرایط، باز هم انعطاف پذیری نشان دهد و آمادگی خود برای تمدید پیمان استارت برای یک سال و موافقت با نظریه انجاد تعداد کلاهک ها در این مدت را تأیید کرد، ولی باز هم مشخص است که دولت کنونی آمریکا، علاقه ای به این اقدام ندارد.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین گفت تا زمان تحلیف رئیس جمهور منتخب آمریکا، انتظار تغییر سفیر آمریکا در مسکو وجود ندارد.

ریابکوف در پاسخ به سئوالی در این باره توضیح داد: در واقع، در دوره انتقالی پس از انتخابات و قبل از مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید، انتظار تصمیم گیری درباره روسای نمایندگی های آمریکا در خارج وجود ندارد. در شرایط کنونی، ما انتظار هیچ تغییری را نداریم و به طور کلی، این عاملی نیست که بتواند در شرایط روابط دو جانبه تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: ماهیت روابط دوجانبه روسیه و آمریکا از جنبه های مختلف به قدری پیچیده و دچار مشکل شده که فاکتور شخصیت، به طور کلی، اکنون نقش کمتری از آنچه در موقعیت های دیگر می تواند بازی کند، خواهد داشت. همانطور که سفارت روسیه در واشنگتن کارهای روزانه خود را در زمینه تماس با دولت فعلی انجام می دهد، ما نیز همچنان تماس خود با سفارت ایالات متحده در مسکو را ادامه می دهیم.

ریابکوف همچنین در پاسخ به سئوالی در این رابطه گفت که در حال حاضر توافق خاصی درباره سفر احتمالی نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا به روسیه صورت نگرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1082

به "ریابکوف: دولت ترامپ قصد تمدید پیمان استارت-3 را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: دولت ترامپ قصد تمدید پیمان استارت-3 را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید