روزانه چقدر اب برای بدن ضروری است؟

به گزارش مجله جهانگیر، 60 درصدر از بدن انسان بزرگسال را آب تشکیل میدهد علاوه بر این آب دمای داخلی بدن را تنظیم میکند و مواد زاید را تخلیه مینماید.

روزانه چقدر اب برای بدن ضروری است؟

برای سالم بودن واقعا چقدر آب برای نوشیدن احتیاج دارید؟

ممکن است شنیده باشید که باید هشت لیوان هشت اونسی یا حدود 230 گرمی آب در روز (237 میلی لیتر) بخورید (مجموعا 64 اونس یا حدود 1.9 لیتر).

این پاسخ اشتباه است با وجود فراگیر بودن این قانون که به راحتی به فکر سپرده می گردد، طبق آنالیز سال 2002، هیچ مدرک علمی برای حمایت از آن وجود ندارد.

در واقع، مطالعات متعدد نشان می دهند که این میزان بسیار واقعی تر از آبی است که برای بیشتر بزرگسالان سالم لازم است. محققان می گویند مشکل این قانون، این است که دریافت آب آشامیدنی با لیوان تنها راه برای آب رسانی به بدن نیست.

بله، درست است که سر کشیدن H2O راهی مقرون به صرفه و به صرفه برای تامین آب بدن است، اما قانون 8 در 8 به شدت دو منبع بزرگ مصرف آب روزانه را نادیده می گیرد.

غذا و نوشیدنی یکی از این منابع، مواد غذایی هستند. همه چیزهایی که می خورید دارای آب هستند.

میوه ها و سبزیجات خام میزان زیادی آب دارند؛ برای مثال، طبق آمار وزارت کشاورزی آمریکا، بیش از 90 درصد وزن میوه هایی مانند هندوانه و توت فرنگی آب است.

رژیم های مختلف به طور طبیعی حاوی میزان آب متفاوت هستند، اما حاوی میزان مناسبی آب هستند.

بر اساس گزارش سال 2004 به وسیله آموزشگاه ملی علوم، میانگین افراد در آمریکای شمالی حدود 20 درصد از مصرف آب روزانه خود را به وسیله غذا دریافت می نمایند و آن را آب رسانی سالم به شمار می آورند.

سایر منابع آب کلیدی که قوانین 8 در 8 آن ها را نادیده می گیرد، سایر نوشیدنی ها هستند. نوشیدنی های غیر الکلی مانند قهوه، چای، شیر، آبمیوه و نوشابه بیشتر حاوی آب هستند و همه به آب رسانی بدن یاری می نمایند.

برخلاف اسطوره محبوب دیگر، مطالعات نشان می دهند که قهوه آب بدن را از بین نمی برد و روش مناسبی برای دریافت H2O است. (فقط به خاطر داشته باشید مصرف بیش از حد کافئین، ممکن است عوارض جانبی ناخوشایند از جمله سردرد و اختلال در خواب به همراه داشته باشد.)

بین تمام مواد غذایی، آب و سایر مایعاتی که در روز مصرف می کنید، قصد دارید چقدر آب بنوشید؟

آموزشگاه ملی علوم پیشنهاد می دهد که زنان به طور کلی تقریبا 2.7 لیتر (91 اونس) آب از تمام نوشیدنی ها و غذاها در روز مصرف نمایند و مردان حدود 3.7 لیتر (125 اونس) روزانه دریافت نمایند.

اما این پیشنهادات فقط دستورالعمل های کلی هستند و به وسیله مطالعات علمی شرکت پشتیبانی نشده اند. حقیقت این است که هیچ فرمول جادویی برای هیدراتاسیون یا آب رسانی بدن وجود ندارد - احتیاجهای هر فرد بسته به سن، وزن، سطح فعالیت بدنی، سلامت عمومی و حتی محیطی که در آن زندگی می نماید، فرق دارد.

هر چه آب بیشتری به وسیله عرق کردن از دست بدهید، برای جایگزینی، آب بیشتری به وسیله غذا و نوشیدنی احتیاج دارید.

بنابراین، به طور طبیعی، فردی که کار فیزیکی شدید در آب و هوای داغ و گرمسیری انجام می دهد، نسبت به فردی با قد و وزن مشابه که طی روز در یک دفتر کار با تهویه مطبوع نشسته است، احتیاج به آب بیشتری دارد.

هرچند اگر در پی نظری قطعی هستید، برترین کار این است که اعتدال را رعایت کنید.

به گفته آموزشگاه ملی علوم بیشتریت قریب به اتفاق افراد سالم با اجازه دادن به تشنگی به عنوان راهنما، به مقدار کافی با احتیاجهای هیدراتاسیون روزانه خود روبرو می شوند .

هنگامی که سطح هیدراتاسیون بدن کاهش می یابد، بدن شما به طور طبیعی احساس تشنگی می نماید و آب برترین دارو است. (از طرف دیگر انتهای دستگاه گوارش، یعنی ادرار هم می تواند به شما بگوید که آیا به مقدار کافی آب نوشیده اید یا نه- ادرار زرد تیره یا نارنجی معمولا نشان دهنده کمبود آب است، در حالی که ادراری که حاوی آب کافی است باید زرد کم رنگ یا بی رنگ باشد.)

سخن پایانی

زمانی که تشنه هستید، آب بنوشید و زمانی که بیش از حد عرق می کنید بیشتر آب مصرف کنید. بدن شما از این طریق آب خود را دریافت می نماید.

منبع: سایت راستینه

منبع: راسخون
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1611

به "روزانه چقدر اب برای بدن ضروری است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزانه چقدر اب برای بدن ضروری است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید