رزمایش ضد چینی ژاپن با آمریکا و فرانسه در جنوب این کشور

به گزارش مجله جهانگیر، توکیو از برنامه خود برای برگزاری رزمایش مشترک زمینی با دو کشور آمریکا و فرانسه در میانه تنش ها با پکن بر سر جزایر مورد مناقشه در دریای چین شرقی اطلاع داد.

رزمایش ضد چینی ژاپن با آمریکا و فرانسه در جنوب این کشور

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آمریکا و فرانسه به همراه ژاپن قصد دارند رزمایشی مشترکی را از 11 تا 17 مه (21 تا 27 اردیبهشت) در جنوب ژاپن که اولین رزمایش مشترک سه کشور با حضور نیروهای زمینی است، برگزار نمایند.

به گزارش شبکه آرتی، نوبو کیشی وزیر دفاع ژاپن امروز آدینه این خبر را گفت و در اشاره به جزایر مورد مناقشه در دریای چین شرقی گفت: با تقویت همکاری میان ژاپن، ایالات متحده و فرانسه، می خواهیم تاکتیک ها و مهارت های نیروهای دفاعی را در دفاع از جزایر دورافتاده بهبود بخشیم.

روابط پکن و توکیو بر سر جزایر مورد مناقشه تحت کنترل ژاپن با نام سِن کاکو که طرف چینی آن ها را دیائو می خواند، تیره شده است. کشتی های چینی در هفته های اخیر به آب های اطراف این جزایر وارد شدند و آمریکا هم اخیراً رزمایش منفردی را اطراف این جزایر برگزار کرد.

رزمایش مشترک سه کشور مذکور همچنین در حالی قرار است برگزار گردد که فیلیپین هم مستقیماً به چین به دلیل دور نکردن کشتی هایش از دریای چین جنوبی اعتراض نموده است. مانیل در حالی مدعی است که صدها کشتی نظامی چین به بخش های مورد مناقشه در این آب ها تجاوز می نمایند که پکن می گوید هیچ سربازی در آن ها حضور ندارد و این کشتی ها فقط کشتی های ماهیگیری هستند.

پیشتر، بعد از درخواست رئیس جمهور آمریکا از کنگره به منظور اختصاص بودجه 715 میلیارد دلاری به پنتاگون با هدف اقداماتی از قبیل مهار چین، وزیر دفاع فیلیپین از برگزاری رزمایش مشترک با آمریکا اطلاع داد. مقام های ارشد نظامی و دفاعی فیلیپین گفتند رزمایش مشترک نظامی سالیانه این کشور با آمریکا که سال 2020 به دلیل همه گیری ویروس کرونا لغو شده بود، سال جاری برگزار می گردد.

مقام های ارتش فیلیپین روز یکشنبه (22 فروردین) گفتند که نظامیان این کشور و آمریکا به مدت دو هفته در فیلیپین در رزمایش مشترک شرکت می نمایند.

برونئی، مالزی، فیلیپین، تایوان، ویتنام و چین درباره تملک بخش های از مناطق دریای چین جنوبی دچار اختلافات ارضی هستند و آمریکا طی سال های گذشته برای بهره برداری از این اختلافات همیشه در کوشش بوده است.

آمریکا ضمن اعلام حمایت از مواضع ضد چینی کشورهای حاشیه دریای چین جنوبی و شرقی، به اقداماتی از قبیل برگزاری رزمایش های نظامی دست زده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1336

به "رزمایش ضد چینی ژاپن با آمریکا و فرانسه در جنوب این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش ضد چینی ژاپن با آمریکا و فرانسه در جنوب این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید