امتناع سران آسه آن از حضور در نشست با نماینده آمریکا

به گزارش مجله جهانگیر، سران آسه آن در اعتراض به عدم حضور ترامپ در نشست این گروه، از دیدار با نماینده آمریکا در این نشست خودداری کردند.

امتناع سران آسه آن از حضور در نشست با نماینده آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عدم شرکت سران گروه آسه آن در نشست مشترک با آمریکا، منجر به نگرانی واشنگتن شده است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، 7 کشور از 10 کشور عضو آسه آن، شامل سنگاپور، مالزی، اندونزی، برونئی، کامبوج، میانمار و فیلیپین، از حضور در نشست مشترک روز دوشنبه با رابرت اوبرایان نماینده آمریکا خودداری نموده و وزرای خارجه کشورهای خود را به این نشست فرستادند.

این اقدام سران آسه آن در واکنش به عدم حضور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نشست سال جاری سران گروه آسه آن در بانکوک پایتخت تایلند اجرا شده است.

ترامپ حتی معاون اول یا وزیر امور خارجه خود را به این نشست نفرستاده و به فرستادن مشاور امنیت ملی اکتفا نموده است.

با این حال نخست وزیران تایلند، لائوس و ویتنام در نشست با اوبرایان شرکت کردند.

به گفته یک منبع آمریکایی، این تصمیم اعتراضی، از روز آدینه گرفته شده بود. او گفت: بایکوت کامل یا بخشی از سران آسه آن به عنوان تلاشی جهت شرمسار کردن رئیس جمهور آمریکا برداشت می گردد و این مسئله به روابط آمریکا-آسه آن آسیب وارد می نماید.

یک منبع دیپلماتیک در آسه آن نیز گفت: ملت های این بلوک از رئیس جمهور ترامپ که تصمیم گرفت در این نشست شرکت نکند ناراحت هستند. ترامپ باید حداقل نماینده ای در درون کابینه خود می فرستاد. چنین موضعی ممکن است نمونه بدی برای سایر طرف های گفت وگو در آینده باشد.

این در حالی است که ویلبر راس وزیر تجارت آمریکا که در سفر به بانکوک با اوبرین همراه بود، گفت دولت ترامپ به دشت درگیر این منطقه و کاملاً به آن متعهد است.

اوبرایان ضمن سخنرانی در این نشست پکن را به ایجاد ارعاب در دریای جنوبی چین متهم کرد که با واکنش تند وزارت امور خارجه چین همراه شد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 279

به "امتناع سران آسه آن از حضور در نشست با نماینده آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امتناع سران آسه آن از حضور در نشست با نماینده آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید