رئیس شورایعالی اکران: تعطیلی سینما ها پیشنهاد سازمان سینمایی است

به گزارش مجله جهانگیر، سیدمحمد مهدی طباطبایی نژاد رئیس شورایعالی اکران در واکنش به ابهامات به وجود آمده درباره شرایط تعطیلی یک هفته ای سینما های کشور به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، توضیحاتی ارائه کرد.

رئیس شورایعالی اکران: تعطیلی سینما ها پیشنهاد سازمان سینمایی است

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، عصر دیروز بود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور اطلاعیه ای از تعطیلی کلیه برنامه های سینمایی و هنری کشور تا انتها هفته به منظور پیشگیری مناسب از خطر ابتلاء به بیماری و صیانت از سلامت آحاد جامعه اطلاع داد.

پیرو انتشار این اطلاعیه خیلی زود خبر تعطیلی سالن های سینما در بسیاری از رسانه ها منعکس شد و بخش های خبری رسانه ملی نیز این خبر را مخابره کردند. این با واکنش غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش روبرو شد که در گفتگویی خاطرنشان کرد اطلاعیه وزارت ارشاد شامل اکران سینماها نمی گردد و بلیت فروشی فیلم ها طبق برنامه ادامه خواهد داشت.

در این میان بعضی پردیس های سینمایی مستقلاً با صدور اطلاعیه خاطرنشان کردند که تا انتها هفته تعطیل خواهند بود.

سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی و رئیس شورایعالی اکران، در واکنش به این فضای خبری و ابهامات به وجود آمده درباره مصداق بیانیه وزارت ارشاد، گفت: ما در سازمان سینمایی، پیرو اعلام نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متقاضی تعطیلی سینما های کشور تا انتها هفته جاری هستیم، ولی از آنجایی که می خواهیم این اتفاق در فرآیند تصمیم گیری صنفی اتفاق بیفتد، به مدیرکل نمایش سازمان پیشنهاد نموده ایم فردا (یکشنبه) در جلسه شورای صنفی نمایش این موضوع را با تأکید بر پیشنهاد ارشاد مبنی بر تعطیلی مطرح کند.

وی اضافه نمود: فردا در جلسه ای متشکل از انجمن سینماداران، انجمن پخش کنندگان و تهیه کنندگان عضو شورای صنفی نمایش، نسبت به این موضوع تصمیم گیری خواهند کرد.

طباطبایی نژاد با تأکید مجدد بر اینکه پیشنهاد سازمان سیمایی تعطیلی سینما ها تا انتها هفته است ادامه داد: به دلیلی رعایت حداکثر شرایط ایمنی برای مردم و مخاطبان سینما بهتر است که این تصمیم گرفته گردد.

این مدیر سینمایی در پاسخ به این سوال که آیا اطلاعیه امروز وزارت ارشاد در زمینه تعطیلی سینماها الزام آور نبوده است هم شرح داد: خیر. آن اطلاعیه جنبه پیش دستانه در راستای اعلام نظر وزارت ارشاد داشته است، اما ترجیح می دهیم تصمیم گیری درباره تعطیلی سینما ها از راستا صنفی اتفاق بیفتد. به همین دلیل هم فردا در شورای صنفی اکران در این زمینه تصمیم نهایی را خواهند گرفت.

لازم به ذکر ایت غیر از سینما های کشور، دیگر برنامه های هنری شامل اجرا های تئاتر و کنسرت های موسیقی مستند به اطلاعیه رسمی وزارت ارشاد به صورت رسمی تا انتها هفته تعطیل خواهند بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 583

به "رئیس شورایعالی اکران: تعطیلی سینما ها پیشنهاد سازمان سینمایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس شورایعالی اکران: تعطیلی سینما ها پیشنهاد سازمان سینمایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید