داورزنی: از برنامه های آلکنو حمایت می کنیم و باید جوابگوی نتایج باشد، وزیر ورزش آینده شوم؟ امیدوارم این اتفاق نیفتد

به گزارش مجله جهانگیر، رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه از برنامه های سرمربی تیم ملی حمایت می کند، گفت: مسئولیت تیم با آلکنو است و او باید جوابگوی اتفاقات داخل میدان و نتایج تیم باشد.

داورزنی: از برنامه های آلکنو حمایت می کنیم و باید جوابگوی نتایج باشد، وزیر ورزش آینده شوم؟ امیدوارم این اتفاق نیفتد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، محمدرضا داورزنی در حاشیه مرنام سالگرد افتتاح رادیو ورزش درباره این موضوع که گفته می شود دخالتی هایی در کار سرمربی تیم ملی والیبال صورت می گیرد، گفت: به هیچ وجه صحت ندارد. مجموعه تصمیمات فنی یعنی دعوت از بازیکنان، جابجایی، اضافه کردن و ... بر عهده آلکنو است. هدف از ابتدا این بود که او در این 15 بازی در لیگ ملت های والیبال به ترکیب خوبی برسد، ضمن اینکه این دعوت بدان معنا نیست که نفرات قبلی خط خورده اند و قرار است نفرات تازه اضافه بشوند. طبیعی است که به یکی دو بازیکن فرصت داده می شود که در تمرینات حضور داشته باشند. کادر فنی هم آن نقاط ضعف را بررسی می کند و اگر شرایط را مناسب تر ببینند، اختیار جابجایی بازیکن را دارد. این را بدانید که مسئولیت تیم با آلکنو است و او باید جوابگوی اتفاقات داخل میدان و نتایج تیم باشد. آن چیزی که داریم، این است که از برنامه های او حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: محدودیت هایی در ارسال اسامی و جابجایی وجود دارد. آلکنو بعد از اتمام جام ملت ها درخواست کرد که برای پست دریافت کننده یکی دو بازیکن به اردو اضافه شود. بر همین اساس و بعد از شروع اردوها بررسی می کند تا بییند که اگر شرایط بهتری به وجود بیاید، می تواند جابجا کند.

رئیس فدراسیون والیبال درباره اضافه شدن اضافه شدن مهدی مرندی و فرهاد قائمی گفت: آلکنو قبل از آمدنش به ایران یعنی اواخر سال گذشته بررسی هایی از 2014 به بعد روی عملکرد بازیکنان انجام داده، آمار تک تک بازیکنان را بررسی کرده و تحلیل درستی را انجام داده بود. او آمار کامل 31 نفر از بازیکنان را گرفته بود. برخی بازیکنان دعوت شدند، ولی برخی به دلیل مصدومیت به شرایط موردنظر آلکنو نرسیدند. در همان هنگام قائمی هم در ترکیب بود، ولی خودش اعلام کرد که مصدومیت دارد. او همچنین کمی هم مسائل شخصی داشت و مطرح شد که به جام ملت ها نمی رود. ضمن اینکه مرندی هم به ایتالیا نرفت و حضرت پور و صالحی رفتند. ما با توجه به محدودیت نفرات اعزامی به المپیک باید با یک لیبرو به توکیو برویم. مربیان هم معمولا از یک بازیکن دو پسته که هم دریافت خوبی داشته باشد و هم لیبرو باشد، استفاده می کنند. به همین دلیل آلکنو تشخیص داد که به اردوی داخلی یکی دو بازیکن اضافه شود تا ببیند در ترکیب چه وضعیتی خواهند داشت. بنابراین بحث مشاوره غلط و ... غیر منطقی است، چون مجموعه عملکرد بازیکنان قابل رویت است و طبیعتاً هر چقدر هم که هرکسی بخواهد مشورت بدهد، همان چیزی اتفاق می افتد که آلکنو و توتولو تصمیم می گیرند و انتخاب می کنند.

داورزنی نام کرد: آلکنو باید 12 بازیکن شایسته و آماده را انتخاب کند تا بتواند آن خواسته ای که از بازیکنان دارد، در میدان عمل پیاده کنند.

وی درباره زمان اعلام اسامی نهایی تیم ملی والیبال گفت: ما می توانیم 24 ساعت قبل از مسابقه بر اساس اتفاقاتی که می افتد، 2 نفر را بر اساس گواهی پزشکی از لیست بلندی که به کمیته بین المللی المپیک اعلام کرده بودیم، تغییر دهیم. روز 24 تیر ماه مشخص خواهد شد که از بین بازیکنانی که از شنبه کار خود را در اردو شروع می کنند، کدامیک به المپیک خواهند رفت.

معاون پیشین وزارت ورزش در مورد عملکرد این وزارتخانه و اعتراضات هواداران باشگاه استقلال به وزارت ورزش گفت: من به شکل کلی با تیم داری وزارت ورزش مخالفم. متولی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، وزارت ورزش است، ولی نمی تواند به این دو باشگاه کمک مالی بکند و یا در امور فوتبالی آنها دخالت کند. تلاش زیادی در 4 سال گذشته انجام شد تا این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شود، ولی متوقف ماند. سپس وزیر ورزش تلاش کرد تا مصوبه دولت را بگیرد و از گردن دولت برداشته شود. این مورد مصوب شد و مجلس هم مکاهمم عرضه آن را بورس و فرابورس اعلام کرد. در همان مقطع هم مخالف و موافق زیادی وجود داشت که آیا این مکاهمم قابل اجرا هست یا نه؟

وی ادامه داد: در چند سال گذشته، فشارها و حاشیه های زیادی برای وزراتخانه ایجاد شد و وقت زیادی را این دو باشگاه از وزیر گرفتند و شاید خیلی از موفقیت های سایر رشته های ورزشی در سایه حاشیه های این دو باشگاه گم شد. الزاما باید این دو باشگاه از مسئولیت وزارت ورزش خارج و به بخش خصوصی واگذار شود تا وزارتخانه با فراغ بال بیشتری کار خود را دنبال کند.

داورزنی گفت: هر کدام از این باشگاه ها، سی چهل میلیون هوادار دارند و به شدت روی تیم خود حساس هستند. وزارت تلاش زیادی کرد تا مسائل مالی، پرونده ها و بدهی های این دو تیم برطرف شود. یکی از عمده ترین اتفاقات وزارت ورزش در چند سال گذشته این بود که با تعامل جدی با فدراسیون فوتبال، مسائل سرخابی ها را حل نماید. وقتی که وزیر برای این دو باشگاه گذاشت، وقتی بود که از سایر رشته ها زده شد. این ظلمی بود که به سلطانی فر و سایر رشته های ورزشی وارد می شد. هر چه زودتر باید مسئولیت این دو باشگاه از گردن وزارتخانه برداشته شود و دیگر جوابگوی مسائلی که وزارت در آن دخیل نیست، نباشد.

رئیس فدراسیون والیبال در مورد اینکه از او به نام وزیر ورزش دولت آینده نام برده می شود، شرح داد: امیدوارم این اتفاق نیفتد. افراد شایسته ای داریم که می توانند ورزش کشور را اداره کنند. همیشه ورزش کشور، اولویت نبوده است و خیلی از دولت ها در چند سال گذشته منتظر می ماندند تا ببیند چه کسی از کابینه بیرون می ماند تا وارد وزارت ورزش شود. باید تلاش شود که وزیر ورزش، کمتر سیاسی و غیرورزشی باشد. حوزه ورزش معمولا از اینکه نیروهای سیاسی در آن حضور داشتند، آسیب دیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1500

به "داورزنی: از برنامه های آلکنو حمایت می کنیم و باید جوابگوی نتایج باشد، وزیر ورزش آینده شوم؟ امیدوارم این اتفاق نیفتد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داورزنی: از برنامه های آلکنو حمایت می کنیم و باید جوابگوی نتایج باشد، وزیر ورزش آینده شوم؟ امیدوارم این اتفاق نیفتد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید