لیگ ملت های والیبال، شروع ماجراجویی ایران و آلکنو با اهداف و رؤیاهای طلایی، جدال بزرگان والیبال در قرنطینه کامل

به گزارش مجله جهانگیر، رونمایی از ولادیمیر آلکنو سرمربی جدید تیم ملی والیبال مصادف شد با هشتمین حضور والیبال ایران در لیگ ملت ها، میدانی که می تواند بهترین فرصت برای آماده سازی تیمی باشد که رؤیای حضور درخشان در المپیک را دارد.

لیگ ملت های والیبال، شروع ماجراجویی ایران و آلکنو با اهداف و رؤیاهای طلایی، جدال بزرگان والیبال در قرنطینه کامل

به گزارش خبرنگاران، لیگ دنیای والیبال برای نخستین بار در سال 1990 به عنوان بخشی از برنامه بازاریابی فشرده فدراسیون دنیای (FIVB) در اواخر قرن بیستم ایجاد شد که نشانه تمایز فعالیت های اقتصادی و بازاریابی FIVB بود. ایده مسئولان فدراسیون دنیای این بود که ورزش والیبال را با راه اندازی تورنمنتی طولانی که مخاطبان سراسر دنیا را مجذوب خود کند، تبلیغ نمایند.

لیگ دنیای باارزش ترین و سخاوتمندانه ترین مسابقه والیبال دنیا بود که در آن 20 میلیون دلار بین تیم های شرکت نماینده توزیع می شد. در ماه ژوئن سال 2017 اما یک رسانه آرژانتینی از ایجاد تغییرات اساسی در لیگ دنیای اطلاع داد. هدف از این تغییرات، ایجاد تحولی انقلابی در رشته والیبال و تبدیل لیگ ملت های والیبال به یکی از مهمترین رقابت های ورزشی دنیا بود که به تماشاگران هم نزدیک تر باشد.

شرکت مایکروسافت غول دیجیتالی دنیا در همکاری با فدراسیون دنیای والیبال، پلتفورم دیجیتالی ورزش را طراحی کرد و ساخت تا تماشاگران لیگ ملت ها، دسترسی آسان تری به اطلاعات مورد احتیاج خود داشته باشند.

فدراسیون دنیا برای هر مسابقه 13 هزار دلار جایزه در نظر گرفته که 9 هزار دلار سهم تیم برنده و چهار هزار دلار نیز سهم تیم بازنده است. تیم قهرمان اما یک میلیون دلار، تیم دوم 500 هزار دلار و تیم سوم نیز 300 هزار دلار دیگر دریافت خواهند کرد. در این بین باارزش ترین بازیکن با 30 هزار دلار جایزه نقدی، تشویق خواهد شد.

تیم ملی ایران پس از پنج دوره حضور در لیگ دنیای (2013 تا 2017) و دو دوره در لیگ ملت ها (2018 و 2019) برای هشتمین بار در این مسابقات حضور پیدا می نماید.

لیگ ملت هایی که در سال المپیک برگزار می گردد به دلیل اینکه مسابقات تدارکاتی خوبی برای تیم ها به حساب می آید از اهمیت خاصی برخوردار است و تجربه نشان داده تیم هایی که در لیگ ملت ها، چهره موفقی از خود به نمایش می گذارند در المپیک هم شانس کسب مدال دارند.

تیم ملی ایران با راهنمایی ولادیمیر آلکنو سرمربی مشهور روسی در فصل پیش رو به میدان خواهد رفت. هدف فدراسیون والیبال ایران از حضور تیم ملی در لیگ ملت ها، آماده سازی تیم برای حضور پرقدرت در المپیک توکیوست تا شاید والیبال ایران به یکی از آرمان های خود که راهیابی به نیمه نهایی المپیک است، برسد.

لیگ ملت های 2021 در شرایط قرنطینه کامل برگزار می گردد. برای مثال فقط شش بازیکن داخل زمین و سرمربی تیم اجازه دارند که ماسک نداشته باشند، تیم ها حق دست دادن و تبادل هدیه با حریف را ندارند، زمین بازی پس از هر ست تغییر نمی نماید و به عبارتی قرعه ابتدایی بازی، زمین تیم را تا سرانجام آن مسابقه تعیین خواهد نمود. به همین منظور زاویه تابش نور به زمین و جاسازی اقلام محیطی اطراف زمین (360 درجه) یکسان خواهد بود. همچنین مسابقات، داور خط ندارد و از سیستم ویدئوچک استفاده خواهد شد.

تیم ملی ایران در نخستین و سخـت ترین بازی خود در لیگ ملت ها به مصاف ژاپن خواهد رفت. حریفی آسیایی که در سال های گذشته در حد و قواره تیم ملی ایران نبوده، ولی میزبان المپیک است. ژاپنی ها سال جاری، حریفی سخت برای حریفان خواهند بود تا نشان دهند، میزبانی آسان و یک پیروزی بالقوه برای سایر تیم ها به حساب نمی آیند. غلبه بر ژاپن در بازی نخست این تورنمنت طولانی، می تواند شرایط روحی شاگردان آلکنو را تا حد زیادی افزایش دهد.

برنامه مسابقات تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت ها 2021 به میزبانی شهر ریمینی ایتالیا به توضیح زیر است:

7 خرداد 1400 - ساعت 15:30

ایران - ژاپن

8 خرداد - ساعت 14:30

ایران - روسیه

9 خرداد - ساعت 14:30

ایران - هلند

13 خرداد - ساعت 14:30

ایران - کانادا

14 خرداد - ساعت 19

ایران - ایتالیا

15 خرداد - ساعت 22

ایران - بلغارستان

19 خرداد - ساعت 20:30

ایران - آمریکا

20 خرداد - ساعت 12:30

ایران - صربستان

21 خرداد - ساعت 12:30

ایران - آلمان

25 خرداد - ساعت 14:30

ایران - استرالیا

26 خرداد - ساعت 23:30

ایران - برزیل

27 خرداد - ساعت 18:30

ایران - اسلوونی

31 خرداد - ساعت 15:30

ایران - فرانسه

اول تیر - ساعت 17:30

ایران - لهستان

2 تیر - ساعت 18:30

ایران - آرژانتین

چهار تیم برتر دور گروهی، به مرحله نیمه نهایی راه پیدا می نمایند.

سعید معروف، سیدمحمد موسوی، پوریا فیاضی، امیر غفور، میلاد عبادی پور، محمدطاهر وادی، مسعود غلامی، رضا عابدینی، علی شفیعی، علی اصغر مجرد، صابر کاظمی، بردیا سعادت، امیرحسین اسفندیار، میثم صالحی، مرتضی شریفی، محمدرضا حضرت پور و آرمان صالحی 17 بازیکن اعزامی ایران به لیگ ملت ها و ولادیمیر آلکنو (سرمربی)، توماسو توتولو (دستیار اول)، محمدرضا تندروان (دستیار دوم)، دکتر سیامک افروزی (پزشک، تراپیست و مأمور بهداشت)، مهدی خباز (بدنساز)، نوید مشجری (آنالیزور) و مانلی کسرایی (مترجم) اعضای کادر فنی تیم ملی در این پیکارها خواهند بود. سرپرستی تیم ملی نیز بر عهده امیر خوش خبر است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1423

به "لیگ ملت های والیبال، شروع ماجراجویی ایران و آلکنو با اهداف و رؤیاهای طلایی، جدال بزرگان والیبال در قرنطینه کامل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ ملت های والیبال، شروع ماجراجویی ایران و آلکنو با اهداف و رؤیاهای طلایی، جدال بزرگان والیبال در قرنطینه کامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید