واکنش سازمان بهداشت جهانی به فراوری واکسن کرونا

به گزارش مجله جهانگیر، سازمان جهانی بهداشت امروز دوشنبه به گزارش ها درباره موفقیت شرکت فایرز در فراوری واکسن موثر در مبارزه با کرونا واکنش نشان داد.

واکنش سازمان بهداشت جهانی به فراوری واکسن کرونا

به گزارش فارس، یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه گفت این واکسن تا مارس 2021 شرایط همه گیری بیماری کووید-19 را تغییر خواهد داد.

بروس آیل وارد نتایج اعلام شده از سوی شرکت فایزر را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفته استفاده از این واکسن برای درمان آسیب پذیرترین بیماران تا مارس 2021، می تواند در فرایند همه گیری این بیماری تغییرات بنیادی ایجاد کند.

شرکت داروسازی فایزر امروز دوشنبه اعلام نموده بود داده های اولیه از تزریق واکسن کرونا به داوطلبان، حاکی از ایمن بودن واکسن این شرکت است.

این شرکت پیش از این در ماه مهر اعلام نموده بود درخواست جواز برای فراوری واکسن کرونا که در همکاری با شرکت آلمانی بیون تک در آخرین مراحل آزمایشی قرار گرفته است، اواخر ماه نوامبر به نهادهای مسئول نظارت بر کیفیت دارو در آمریکا تسلیم خواهد شد.

فایزر می گوید، آنالیز اولیه داده های مربوط به واکسن این شرکت نشان می دهد تزریق این واکسن در 90 درصد موارد باعث ایجاد مصونیت در برابر کرونا شده است. مطابق ادعای این شرکت آمریکایی، در آخرین مرحله آزمایش بالینی، تزریق این واکسن به 94 بیمار داوطلب به ایجاد هیچ عارضه جدی در آنها منجر نشده است.

این شرکت اعلام نموده تا انتها سال 2021 میلادی بیش از یک میلیارد دوز از این واکسن را در سراسر جهان عرضه خواهد نمود.

سازمان جهانی بهداشت شهریور ماه اعلام نموده بود این سازمان واکسن های ساخته شده در 19 کشور جهان برای پیشگیری از کرونا را جهت انجام آزمایش های بالینی تأیید نموده است.

طبق گزارش پایگاه New Europe در فهرست واکسن هایی که مورد تأیید قرار گرفته اند اسامی 33 واکسن از 19 کشور انگلستان، چین، روسیه، آمریکا، آلمان، ژاپن، هند، کره جنوبی، بلژیک، سوئد، سنگاپور، ایتالیا، استرالیا، تایوان، کوبا، فرانسه، اتریش و کانادا دیده می گردد.

روزنامه گاردین هم گزارش داده سازمان جهانی بهداشت در حال اجرا آنالیز های لازم بر روی 170 واکسنی است که ادعا شده می توانند در پیشگیری از واکسن کرونا موثر باشند.

فراوری انبوه واکسن بیماری ها در شرایط معمول نیازمند سال ها آزمایش و صرف زمان است اما دانشمندان امیدوارند بتوانند ظرف 12 تا 18 ماه واکسن کرونا را فراوری و آن را روانه بازار نمایند.

واکسن ها آنتی ژن های ضعیف شده یا مرده ای هستند که دستگاه ایمنی بدن را برای مبارزه در برابر ویروس ها، آموزش داده و آن را به ساخت آنتی بادی تحریک می نمایند.

واکسن ها چطور آزمایش می شوند؟

در مرحله آزمایش های پیش بالینی، پژوهشگران واکسن را به بدن حیوانات وارد می نمایند تا ببیینند باعث تحریک سیستم ایمنی می گردد یا خیر.

در مرحله اول آزمایش بالینی، واکسن به گروه کوچکی از انسان ها تزریق می گردد تا تعیین گردد که آیا ایمن است یا خیر. در این مرحله اطلاعاتی درباره اثرات واکسن بر تحریک دستگاه ایمنی بدن نیز جمع آوری می گردد.

در مرحله دوم، واکسن به صدها نفر تزریق می گردد تا دانشمندان بتوانند اطلاعات بیشتری درباره ایمن بودن آن و دوز مناسب آن به دست آورند.

در مرحله سوم، واکسن برای تأیید ایمن بودن آن و آثار جانبی احتمالی اش به بدن هزاران نفر تزریق می گردد. در این مرحله، به گروه کنترل، دارونما تزریق می گردد و اثربخشی واکسن مورد آنالیز قرار می گیرد.

منبع: فرارو
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1067

به "واکنش سازمان بهداشت جهانی به فراوری واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سازمان بهداشت جهانی به فراوری واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید