خواص معجزه گر سیب طلایی

به گزارش مجله جهانگیر، یک متخصص طب سنتی از خواص میوه به معروف به سیب طلایی برای درمان بسیاری از بیماری ها گفت.

خواص معجزه گر سیب طلایی

محمدرضا حاجی حیدری، متخصص طب سنتی در گفت وگو با خبرنگار درباره فواید به گفت: به یا بهی که در طب سنتی به نام سفرجل شناخته شده دارای طبع سرد و خشک بوده و یکی از میوه های خوش عطر و بو و معروف ایران است. نوع اصفهانی آن مرغوبیت و کیفیت بالایی دارد. فصل برداشت آن در پاییز بوده، ولی اگر در شرایط مناسب نگهداری گردد ماندگاری طولانی خواهد داشت.

او اضافه نمود: به دارای طبع سرد و خشک بوده و دارای خواص دارویی فراوانی است که فراورده های آن به صورت دمنوش یا چای به، مربا، رب، روغن، شربت و سکنجبین است.

این متخصص طب سنتی اظهار کرد: میوه به دارای دو اثر متضاد است که اگر در هنگام گرسنگی میل گردد باعث قبض شکم شده و اگر بعد از غذا و سیری میل گردد، حالت مسهل دارد.

حاجی حیدری با اشاره به فواید دانه به اظهار کرد: دانه آن که به دانه نامیده می گردد دارای مزاج سرد و تر است به طوریکه در آب ریخته شده و لعاب آن برای درمان سرفه های خشک، گرفتگی صدا و خشکی سینه، التهاب گلو و حنجره و زخم های دهانی و افت استفاده می گردد.

دمنوش هایی که پوستتان را از پنبه هم لطیف تر می نماید

این متخصص طب سنتی ادامه داد: مصرف به و فرآورده های آن باعث تقویت معده، گوارش، حالت تهوع شده و استفراغ را برطرف می نماید.

حاجی حیدری درباره فواید رب به گفت: یکی از فرآورده های به که برای تهوع و استفراغ صبحگاهی و در ویار زنان باردار موثر است استفاده از رب به است. حدود یک قاشق غذاخوری از آن را می توان حدود نیم ساعت قبل از غذا استفاده کرد.

او اضافه نمود: برای درمان اسهال، میوه به را داخل فویل قرار داده و سپس آنرا داخل فر بگذارید. همچنین به صورت خام باعث تقویت معده و گوارش می گردد و بوئیدن آن برای تقویت مغز مفید است.

این متخصص طب سنتی اظهار کرد: مصرف به، تعریق بدن را کاهش داده و آن را خوش بو می نماید. افرادی که از ضعف معده رنج می برند از مربای به در رژیم غذایی خود به خصوص در وعده صبحانه همراه کره استفاده نمایند. افرادی که ریفلاکس معده دارند باید نیم ساعت بعد از غذا یک قاشق مربا خوری از گوشت مربای به را استفاده نمایند.

حاجی حیدری ادامه داد: به را می توان خرد نموده به صورت خورشت با گوشت پخته و میل کرد، البته هضم به برای معده های سرد و ضعیف کمی مشکل است و بهتر است به صورت دمنوش و مربا و یا رب مورد استفاده قرار گیرد.

این متخصص طب سنتی درباره فواید دمنوش به گفت: دمنوش به نیز برای معده و گوارش مفید است و خستگی را برطرف می نماید و همان خواص به را داراست.

حاجی حیدری اضافه نمود: دمنوش به برای برطرف عطش و افزایش اشتها و سوزش ادرار مفید بوده و دید چشم را تقویت می نماید.

او ادامه داد: دمنوش به برای تنگی نفس و برونشیت مفید است نوشیدن آن با عسل شدیدا ادرار آور بوده و نوشیدن زیاد آن به خصوص بعد از غذا سرعت خروج غذا از معده را افزایش می دهد. البته ممکن است هضم غذا را دچار اختلال نموده و شکم را روان می سازد.

حاجی حیدری در خاتمه گفت: برای تقویت قوای جنسی بهتر است به همراه با دارچین و میخک مصرف گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 683

به "خواص معجزه گر سیب طلایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص معجزه گر سیب طلایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید