خبرنگاران مراقبت از دانش آموزان را در فضای مجازی جدی بگیریم

به گزارش مجله جهانگیر، کرج- خبرنگاران- مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: والدین باید مراقبت لازم را دراین شرایط که دانش آموزان به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبوربه استفاده از فضای مجازی برای آموزش هستند،جدی بگیرند.

خبرنگاران مراقبت از دانش آموزان را در فضای مجازی جدی بگیریم

سالارقاسمی روزچهارشنبه درگفت و گوی اختصاصی با خبرنگاران اظهارداشت: والدین باید حواسشان به چالش هایی که دراین فضا برای فرزندان رخ می دهد، باشد و در صورت بروز مشکل با ایجاد فضایی امن، به بیان مسائل آنها گوش دهند.

وی اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن خیلی از فعالیت ها، زندگی افراد را تحت تاثیر خود قرار داده است که دراین میان دانش آموزان نیز به روال گذشته پشت نیمکت نمی نشینند تا به آموزش های معلم گوش دهند بلکه امروز پشت تبلت یا رایانه می نشینند و به وسیله فضای مجازی آموزش های معلمشان را دنبال می نمایند.

وی بیان داشت: دانش آموزان تا قبل از شیوع ویروس کرونا به خاطر شرایط سنی شان اجازه استفاده ازگوشی و فضای مجازی را نداشتند اما امروزکلاس درسی آنها با آموزش آنلاین و فضای مجازی گره خورده است.

وی یادآورشد: حتی دراین روزها برای برخورداری دانش آموزان درمناطق محروم بسیاری ازموسسات مردم نهاد به میدان آمده اند تا بسترآموزش را درفضای مجازی برای دانش آموزان بی بضاعت با اهدا تبلت و یا تلفن همراه هوشمند بوجود آورند.

قاسمی توضیح داد: شیوع ویروس کرونا نه تنها مدارس را تعطیل کرد بلکه درسبک زندگی مردم و فرآیند تعلیم و تربیت شرایطی متفاوت نسبت به گذشته را فراهم آورد که باید مراقب آسیب های آن بویژه دربخش آموزش مجازی دانش آموزان باشیم.

وی افزود: دردوران تداوم شیوع کرونا باید به چالش های روانی در بین دانش آموزان نگاهی تخصصی داشت تا مسائل آنها بزرگترنگردد.

وی مطرح کرد: مدیریت نشدن ارتباط مجازی، باعث ایجاد چالش برای خانواده های این بچه ها و به وجود آمدن تناقض به ویژه دربین گروه سنی نوجوان شده است زیرا بچه ها ارتباط های مختلفی را می توانند داشته باشند اما بدون مدیریت و کنترل خانواده ها ممکن است به وسیله گوشی و تبلت هایی که در دست دارند، کارهای زیادی انجام دهند.

وی ادامه داد: این چالش دربین والدینی که سواد رسانه ای بالایی ندارند و بچه ها از والدین خود چند قدم جلوتر هستند، بیشتراست زیرا کنترل دلازم دراین زمینه کاهش می یابد.

مدیریت فضای مجازی

مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: والدین باید امروز مسئولیت دیگری را برگردن خود که همان مدیریت و کنترل دانش آموزان مقاطع مختلف دراستفاده ازفضای مجازی است را احساس نمایند تا فرزندانشان آسیب نبینند.

وی افزود: نوجوانی دورانی همراه با هیجانات و پراز آسیب و تنش است که اکنون حضور بچه ها درفضای مجازی این تنش ها را بیشتر می نماید.

قاسمی یادآورشد: ارتباط های خارج از چهارچوب از یک طرف و مسائلی که باعث ایجاد سرگردمی در نوجوان ها می گردد،از طرف دیگر زندگی آنها را پراز چالش می نماید.

وی مطرح کرد: آشنایی و قرار دریافت آنها درفضای مجازی کاری می نمایدکه آنها بیش از قبل و نسبت به سنشان سردرگم شوند و ندانندچه کار نمایند.

وی ادامه داد: والدین برای راهنمایی و کنترل دانش آموزان در فضای مجازی ازمشاوران تحصیلی قعال در مدارس یا مراکز مشاوره وابسته به آموزش و پرورش استان البرزکمک بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز، بی انگیزگی تحصیلی را از دیگرچالش های دانش آموزان درآموزش فضای مجازی دانست که باید با برنامه ریزی و فرآینده مشاوره ای ازآن پیشگیری کرد.

وی تاکید نمود: خیلی از بچه ها با پدر و مادرشان راحت نیستند ودر مورد مسائل خودبا آنها صحبت نمی نمایند اما درارتباط با مشاوران از مسائلشان و همچنین معضلاتی که درفضای مجازی برایشان پیش می آید، صحبت می نمایند و جویای راه چاره می شوند.

استان البرز 500 هزار دانش آموز دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1120

به "خبرنگاران مراقبت از دانش آموزان را در فضای مجازی جدی بگیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مراقبت از دانش آموزان را در فضای مجازی جدی بگیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید